Top 3 "huis merken"

Paprika chips van de Carrefour.
Die hun pickles zijn zalig!
Ik eet nooit zoute chips en moet ook toegeven dat ik de laatste jaren geen chips meer gekocht heb van een huismerk van een Belgische keten, kan dus best zijn dat de smaak daarvan gigantisch verbeterd is.

Paar weken terug een zak geribbelde pakrika gekocht in AH, omdat er geen andere meer waren, en ik krijg dat met moeite binnen... :fingerguns_r:

Mijn favoriet qua chips: lay's sensations, red sweet paprika. :coolbrows:
De doritos sweet Chili van de Lidl zijn zalig! Veel lekkerder dan het merk zelf! 😍
 
Laatst bewerkt:
Confituur van de gb. Griekse Yoghurt van Delhaize. Hummus van den AH.


Da's al jaren niet meer zo. Gb, Delhaize en aldi hebben ondertussen allemaal deftige huismerken van chips.

Maar er is wel, nog steeds geen vergelijking, voor CROKY BOLOGNESE. Godverdomme die zijn toch walgelijk goed.

Ah en rip KWAKIES van den Aldi :'(
Die bolognese van de Lidl is hetzelfde dan de goeie ouwe Croky bolognese
 
Perla n° 8 koffie (merk van Albert Heijn). Vind ik minstens zo goed als het equivalent van bekende koffiemerken, en toch een stuk(je) goedkoper. Meer uit principe gedaan omdat de grote merken hun prijzen de laatste jaren wel heel snel opgedreven hebben.
 
Voor de mensen die ook graag gele currysaus lusten: die van Lidl is prima! Net als hun mayo, had er recent van Boni mee en valt zwaar tegen van smaak in vergelijking.

Het water met een vruchtensmaakje (bloedappelsien of cactus--peer scoort hier goed) in Albert Heijn is prima!

En de 1-euro-pizza-met-olijf is het lekkerste van Aldi en absoluut voos (zuur) uit Delhaize!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
En de 1-euro-pizza-met-olijf is het lekkerste van Aldi en absoluut voos (zuur) uit Delhaize!
Die koopt mijn moeder, maar gebruikt die als basis en belegt die met een hoopje extra ingredienten zoals champignons, tomaat, paprika.
 
Delinut choco van de Aldi, Pickles chips van de Carrefour, de Lasagna Verde van de Colruyt, notenmengelingen van de Lidl, ...

Ja wij gaan echt naar teveel winkels :sop:
 
Jaffa cakes van Aldi ipv Pims
De handcooked peper en zout chips van Aldi ipv Kettle
Boni Up Exotic energy drink ipv Nalu
...

En er zijn gewoon enorm veel producten waar geen enkel verschil op zit.
Zou er eigenlijk ergens een lijst bestaan van welke producten dezelfde kwaliteit zijn ongeacht hun label?

Want van sommige dingen smaak je echt keihard dat het goedkoper is, bijvoorbeeld ontbijtgranen met cacao of honing, het huismerk daarvan smaakt echt naar niets omdat er op die dingen bespaard wordt.
En met zo'n ervaringen is de goesting om andere huisproducten eens te proberen ook over :p

Van schoonmaak producten pak ik wel vaker het huismerk mee, volgens mij hebben de duurdere merken vooral lekkerdere geurtjes en specialere/handigere verpakkingen. Maar ik wil dat het product gewoon werkt.
 
Zou er eigenlijk ergens een lijst bestaan van welke producten dezelfde kwaliteit zijn ongeacht hun label?

Want van sommige dingen smaak je echt keihard dat het goedkoper is, bijvoorbeeld ontbijtgranen met cacao of honing, het huismerk daarvan smaakt echt naar niets omdat er op die dingen bespaard wordt.
En met zo'n ervaringen is de goesting om andere huisproducten eens te proberen ook over :p

Van schoonmaak producten pak ik wel vaker het huismerk mee, volgens mij hebben de duurdere merken vooral lekkerdere geurtjes en specialere/handigere verpakkingen. Maar ik wil dat het product gewoon werkt.
Een heel goeie tip: Aldi is een tijd geleden met merkproducten te verkopen van de producten waarvan ze merkten dat de verkoop van het huismerk niet echt goed liep. Dus daar heb je uw lijstje, al is dat gebasseerd op verkoopscijfers en niet op kwaliteit (chips hebben ze bvb ook van Lays...)

Sowieso is alles dat niet-voeding is hier huismerk. Mogelijks is er kwaliteitsverschil, maar het prijsverschil is ZO groot dat het mij niet uitmaakt. Van voeding zijn er hier een paar die wij wel van merk nemen (Spa, Pepsi, bier, fish sticks, curryworsten => Beckers that is, niet Mora, ...) maar het grootste deel is gewoon huismerk.
 
Aldi:
  • Borrelnootjes Provencale. :drool::drool::drool: Alleen jammer dat als ge die 's avonds eet, uw mond de hele dag erna nog meurt. Ook al poets je drie keer je tanden.
  • Rozijnenciabatta
  • En als je de Renmans ook mee rekent tot Aldi: boomstammetjes en vlees voor de BBQ.

Colruyt:
  • Cookies met witte chocolade en cranberry
  • Crunchy chocolademuesli

Delhaize:
  • Bio-marmelade. Niet de gewone, maar echt de bio-versie. Daar zitten veel fijne schilletjes in en die smaakt ook niet extreem zoet, maar er zit nog een lekkere bittere toets in.
 
Die gewone die je zo nog moet uitscheppen? Wij kopen die daar ook, maar of dat nu spotgoedkoop is? Lijkt toch nog altijd duur :p maar misschien zijn noten gewoon algemeen duur?
We nemen meestal de pakjes. Noten zijn inderdaad overal vrij duur, wel lekker voedzaam.
 
Nooit. Geen flauw idee waarom. Wij kunnen maandelijks honderden euro's besparen denk ik.

Ik zal eens de komende weke allerhande huismerken uittesten. Heb destijds nog charcuterie in den Aldi gaan halen en dat trok op niets. Dat was >8 jaar geleden. Sindsdien nooit meer naar den Aldi.

Ah neen, toch wel: Don Simon Sangria.
 
Dat klopt.

net uit mijn top 3, maar die lasagne's van de aldi zijn toch ook echt wel heerlijk .
- sowieso de lasagne van Aldi. Vind ik echt beter dan come a casa
Dat niet iedereen hier lasagna van de Aldi post is een schande. Beste huismerk product ever.

Ik vind die dus ook lekker. En wat grappig is, die worden hier niet zo ver van mijn deur gemaakt in dezelfde fabriek als Come a casa.
Idem voor de voorverpakte charcuterie bij Aldi, zoals salami. Die komt uit een vestiging van Imperial meat products, die ook veel bekende merken produceren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan