Tomorrowland

Als het volgend jaar sale is moet je maar eens kijken. De bekendste namen staan dan al geprogrammeerd per dag hoor.
Maar het is eerder chance hebben om binnen te raken en dan hopen dat er nog iets vrij is😅
Ah ok. Ik herinner mij dat dat vroeger niet het geval was. Zolang de Carl Cox en Sven Vath namen niet komen, zal je mij daar nooit zien 😂

Ik dacht dat het vooral show was dat die daar op hun mengpaneel zo live bezig zijn, maar is bij ene gisteren toch even uitgevallen/fout gegaan ^^.
Ik ken weinig van edm genres maar DV&LM enzo is toch eigenlijk gewoon een internationale versie van de foute party van Q maar beter aan elkaar gemixt? Op zich vind ik dat wel goed voor een keer maar heb TML hun digitaal event gevolgd tijdens corona en sindsdien naar wat ze uitzenden gratis op YT en is toch echt veel dezelfde 30 ofzo liedjes die grijsgedraaid worden.

Geef mij maar het Tomorrowland van vandaag. Ik herinner me lege tenten voor toppers die afsloten gewoon omdat iedereen op de MainStage stond.
Toch leuk? Of liever Werchter waar je niet meer binnen kan? En zelfs al sta je binnen, dan is het niet aangenaam wegens overvol 😒

Ik heb het zopas nog 1 kans gegeven. Via de app kan je kijken naar de mainstage. Daar stonden 2 falers uit Spanje wat belachelijk te doen.

Echt ik kom daar ongemakkelijk van. App verwijderd. Ik wil daar nooit nog 1 beeld van zien 😡

Ik word daar even agressief van wanneer ik 20sec naar Wat Een Jaar op VTM kijk. Echt dat daar volk voor is, daar kan ik gewoon niet bij.
Idd, dat was echt main onwaardig. Maar dan had je beter gekeken naar Amelie Lens of Amber Broos.
Er komt echt wel beter volk draaien dan die twee Spaanse postkaarten. :)

Toch leuk? Of liever Werchter waar je niet meer binnen kan? En zelfs al sta je binnen, dan is het niet aangenaam wegens overvol 😒
Nee dat was niet leuk, heb graag wat volk, maakt het gezelliger. Zo een kale tent is een echte mood killer.

Dat viel eigenlijk allemaal wel mee. Wat gebonk ja. Raampjes toe en niks meer gehoord. Storm in een glas water đŸ€· Als er maar te klagen valt natuurlijk.
Hier thans gebonk met de ramen dicht... En op 15km vogelvlucht... Vind ik er toch wel wat over gaan.
Best apart dat de Antwerpse politie zegt "geen oproepen aub, het is vergund". Controle van het aantal dB is dan ook niet nodig?

Maar niemand weet wanneer ze komen, dus hoe bepaal jij of je vrijdag of zaterdag of zondag wil komen? Toch alleen op basis van eigen voorkeur en niet bv op basis van wie komt, zoals ieder ander festival.

Ik zou echt gek komen als ik tickets heb gekocht voor vrijdag het eerste weekend en mijn persoonlijke top dj’s (ik zeg maar iets Sven Vath, Solomun en Maceo Plex) komen het tweede weekend op zaterdag. Maar dat weet je pas nadien natuurlijk.

Ik zou nooit op Dour of Werchter tickets kopen zonder dat ik weet wie er komt die dag. Daarvoor kost het allemaal teveel. Ik ga voor de muziek, niet voor de Efteling show.

Ik heb het zopas nog 1 kans gegeven. Via de app kan je kijken naar de mainstage. Daar stonden 2 falers uit Spanje wat belachelijk te doen.

Echt ik kom daar ongemakkelijk van. App verwijderd. Ik wil daar nooit nog 1 beeld van zien 😡

Ik word daar even agressief van wanneer ik 20sec naar Wat Een Jaar op VTM kijk. Echt dat daar volk voor is, daar kan ik gewoon niet bij.

Haha MATTN

Doet mij denken aan Average Rob zijn filmpje over dat hij dj wil worden. Eigenlijk lacht hij al die dj’s uit.

Zouden al die namen eigenlijk mix skills hebben? Dom voorbeeld van een muziekliefhebber mét skills, niet toevallig opgenomen de dag na de dood van Bowie:

Begrijp mij niet verkeerd, Bastid past totaal niet op TL maar je kan als muziekliefhebber weinig gaan doen op TL vandaag de dag. 50% komt al niet uit België dus eigenlijk met enkel Belgen krijgen ze de weide niet meer vol.

Het doelpubliek is serieus veranderd met de jaren. En zeggen dat ze lokaal begonnen zijn. Wat dan wel een fantastisch verhaal is 👌

Amelie Aelbrecht had gelijk, het is vergelijkbaar met een daguitstap naar de Efteling. Alleen is het wat duurder en betaal je met pareltjes.

Reverz: je hebt dat mooi verwoord 👍

Ah ok. Ik herinner mij dat dat vroeger niet het geval was. Zolang de Carl Cox en Sven Vath namen niet komen, zal je mij daar nooit zien 😂

Voor iemand die er zo 'agressief van wordt' en ongemakkelijk van wordt, heb je precies wel nogal veel drang om hier duizend berichten op een ochtend te komen posten he. Dat het uw festival niet is, is uiteraard uw volste recht, maar wat hoop je hier juist in dit topic terug te vinden dan? Dat iedereen je komt feliciteren met hoe goed je opbouwende kritiek op het festival is ofzo?

Wat ik trouwens wel positief vind, is dat Tomorrowland wat meer focust op variatie van voeding, en iets meer aanbiedt dan de gemiddelde hamburger, pens en pak friet. Dat is iets waar andere evenementen wat van mogen leren.

Hier thans gebonk met de ramen dicht... En op 15km vogelvlucht... Vind ik er toch wel wat over gaan.
Best apart dat de Antwerpse politie zegt "geen oproepen aub, het is vergund". Controle van het aantal dB is dan ook niet nodig?
De wind zit blijkbaar uitzonderlijk verkeerd. Daar kan niemand aan doen en lost zichzelf op.
Om de capaciteit van de noodcentrale niet in het gedrang te brengen vragen ze om daarvoor niet meer te bellen.
Om opmerkingen te pareren zoals hierboven zeggen ze er en passant bij dat ze in orde zijn met hun vergunningen.

waarom filmen mensen anders? Das nie om later nog eens terug te kijken, das zuiver om te stoefen met hoe "cool" hun leven is.

Huh? Ik heb redelijk wat filmpjes staan van gisteren en daarvan gaat er geen enkel op mijn socials komen. Dat is effectief om terug te kijken, om een stukje van het gevoel en ervaring te capteren, en om aan de dochter te tonen die te jong is om al mee te gaan maar thuis meegeniet.

Soit, echt wel goed geamuseerd gisteren. DJ Jan was ZALIG, ook geamuseerd bij ALOK en Afrojack (yep sorry dat ik dan geen echte ben ofzo), op de Rise stage ook een jonge DJ die stevig zijn best deed en het publiek volledig mee kreeg. Alesso was wat teleurstellend, see van vorig jaar was heel veel beter, maar had wel enkele sterke stukken. Pluspunt dat hij ook liedjes goed uitspeelt. Dat is bij Dimitri Vegas en Like Mike echt niet het geval. Korte stukjes en elke keer weer laten doodvallen waardoor enige vorm van flow compleet weg is.

Maar wat vond ik Amber Broos omfg top zeg. Zalige set, ze had er ook duidelijk enorm veel plezier in en ze kreeg het publiek mee. Geen seconde stilgestaan. Veel energie en tempo.

Voor de rest was het eten best weer ok en vond ik de prijzen niet exuberant.

Nog over het feit dat je niet weet wie je zal zien wanneer je tickets koopt: tja. Met al die stages vind je altijd wel wat dat je aanstaat en als het echt niet lukt ga je maar even iets eten.
En dat er boomers rondlopen die clueless zijn? Hoeveel last heb je daar uiteindelijk echt van? Doe gewoon uw ding en amuseer u 🙂

Pluspunt voor de organisatie: na de rampzalige uitstroom van vorig jaar (continu in file vanaf de Main tot aan de uitgang, keilang over gedaan eer we buiten waren) hadden ze dit jaar optimalisaties doorgevoerd en we konden eigenlijk steeds rustig blijven doorwandelen. Ze blijven leren en professionaliseren.

Ik heb een aantal filmpjes gemaakt van dit weekend. (sorry voor de shorts maar youtube verneukt die altijd en ik ga ze niet handmatig editen)
Ik ga al sinds 2008 ergens dus mijn muziekkeuze is niet meer sy gesynchroniseerd met met meeste van de hedendaagse TML.
Hoogtepunt voor mij was Mathame op de Freedom. Echt fantastisch.

Eric Prydz ben ik in al die jaren nooit binnengeraakt. Ook dit jaar niet. Spijtig. De holo leek van buiten wel zeer cool.

Anyma op zaterdag op de Freedom.

Paul Kalkbrenner in Library.
Gestoorde gast. Dacht dat die in de 50 was maar blijkbaar maar mid 40.

Alesso op de Main.

De Main in het algemeen was niet echt mijn ding.
Tiësto had mij al in 2003 verloren. Het is er niet op gebeterd.

Dieptepunt op zaterdag was Dimitri Vegas en 1 of ander persoon die alleen maar brandblussers moet leegspuiten.
Echt elk gehypt shit liedje dat je kan bedenkten hebben ze gedraaid in hun typische stijl.
Dus: "I I follow, I follow you" BOOM BOOM BOOM LEFT LEFT RIGHT RIGHT *brandblusser*.

Dat ik een 2011 John Dalhback niet meer ga mee maken is wel duidelijk.

12 jaar verschil

Laatst bewerkt:
Ik vind de meeste Mainstage acts wel meevallen, maar DV, LM en Steve Aoki aka de 3 Legends zijn wat mij betreft toch de kankers van de scene. En ik kon de broers enkele jaren terug nog wel goed pruimen anders.

Het probleem met die gasten (DV&LM) is dat die gewoon geen 2 minuten hun mond houden. Want er moet ook altijd met het voorzetsel ”fuck” gesproken worden.🙄
”Sit the fuck down” en wat variaties daarop.

Het probleem met die gasten (DV&LM) is dat die gewoon geen 2 minuten hun mond houden. Want er moet ook altijd met het voorzetsel ”fuck” gesproken worden.🙄
”Sit the fuck down” en wat variaties daarop.

Daarom juist. Gewoon een uur muziek spelen, kunnen die niet. Continue liedjes onderbreken en zelfs gans de santenboetiek afzetten om iets te organiseren, met de fles vodka rond te gaan, iedereen te doen zitten, etc. Het wordt belachelijker elk jaar. De rest op de Main Stage is misschien ook vooral mainstream etc, maar doen niet zo belachelijk of hebben niet zoveel streken.

Eerste keer TML & ik heb mij geamuseerd! Eerst een toertje gedaan door het domein met een mocktail in de hand, en aan de kant van de Dreamville ingang wat gegeten. Van alle podia foto's en een paar sfeerfilmpjes genomen toen er nog niet te veel volk was. Zo kan ik ook weer stoefen op de socials dat 'ik erbij was' en hoe 'cool' mijn leven is..

De eerste volle set die ik heb bijgewoond was die van Double Pleasure, die was echt zalig! Ik kende hun nog niet van tevoren, enkel wat livesets opgezocht de dag ervoor. Continue gedanst en de sfeer was top. Daarna een hapje gaan eten aan de Freedom stage om op tijd bij Jan Vervloet te staan voor een goei retro set mee te nemen. Dat was een uur lang gaan met die banaan. Ik wou daarna Amber Broos checken maar mijn kameraad verkoos Anyma. Freedom stond bommeste vol maar op het 2e verdiep niet ver waar @dee stond blijkbaar toch nog een plaatsje kunnen vinden. De visuals waren zeer mooi maar na een dik half uur had ik er genoeg van. Leuke set om in de auto de draaien maar niet om bij te blijven staan. Mijn kameraad vond het ook niet top dus zijn we vertrokken richting main. Was de moeite niet meer voor Amber dus dan maar een goei bord friet gegeten.

Dan richting mijn (verwachte) hoogtepunt van de avond en dat was Paul Kalkbrenner. Hij heeft die verwachtingen volledig ingelost want ik vond het een fantastische set waar de bass op volume 11 stond. Voor mij toch één van de top DJ's. Op een gegeven moment zat hij weer gekke bekken te trekken, 5s lang fronsen met de wenkbrauwen en vooruit zich staren. Je zag hem gewoon denken van "Hoe ga ik het nu mixen.. hmm.." en BAM toen ging ie verder. Zo'n kleine momenten zijn toch bangelijk. Mijn vriendengroep vond het rond 22u20 maar niets meer dus die zijn richting DV&LM gegaan, their loss, ik ben gebleven. :biglaugh:

Na Paul nog Alesso gaan zien op mainstage, opnieuw blijkbaar niet ver van @dee want ik kan mijzelf zien springen 2 of 3 rijen verder in de video. 😂 Heb mij het eerste half uur wel moeten neerzetten want mijn knieĂ«n waren aan het branden. Dat ik de dag ervoor nog 20km ben gaan lopen zal ook niet geholpen hebben :D Het laatste half uur dan nog maar eens alles gegeven.

De uittocht verliep goed, enkel lang stil gestaan bij Parking 2.

Zouden al die namen eigenlijk mix skills hebben? Dom voorbeeld van een muziekliefhebber mét skills, niet toevallig opgenomen de dag na de dood van Bowie:
David Guetta, DVLM kunnen echt wel een stukje draaien hoor, DVLM zelf nog ooit geboekt voor €150 in één of ander cafĂ© in het Noord-Limburgse (Bootleg). Toen was er niets interactie, gewoon volledige focus op de (banger)set.

Nu vooral wereldsterren en hoop nog altijd dat Dimitri Vegas onder een andere naam eens ergens vrijuit terug kan knallen (en opbouwen).

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan