Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

Het zal eerst wachten zijn tot het terrein veilig wordt verklaard om nog iets door te laten gaan, zelfs los van wat de organisatie nog wil.

Enige logische beslissing is aflasten. Rond dat onstabiel frame moet sowieso al een grote veiligheidsperimeter ingesteld worden dus andere delen van het festival komen ook in het gedrang. Spijtig, maar helaas.

Enige logische beslissing is aflasten. Rond dat onstabiel frame moet sowieso al een grote veiligheidsperimeter ingesteld worden dus andere delen van het festival komen ook in het gedrang. Spijtig, maar helaas.
dat is ook mijn eerste idee

TML heeft wel de connecties natuurlijk om van de fast lane van de overheid te kunnen genieten. Als je als private organisatie zomaar twee maand en een half* aaneen beslag kan leggen op een provinciaal domein om ff een paar miljoenen te komen verdienen, en dat in de mooiste periode van het jaar, dan heb je in dit land wel meerdere politieke zegens en welwillendheid op zak. Waarmee ik niet beweer dat ze ook groen licht gaan krijgen.

* incl ganse opbouw/afbraakperiode
En de verzekeringsmaatschappij gaat sffs ook zomaar zonder onderzoek even miljoenen euro's overschrijven?

Akkoord hoor maar ik verwacht toch wel dat ook festivals wel enige regelgeving zullen hebben als het op zo'n podia aankomt. Of ben ik naief als ik geloof dat er ook wel overleg tussen organisator/producent en de veiligheidsinstanties zou zijn bij het ontwerp en de te gebruiken materialen.
Ik laat het in het midden. In Nederland is men verplicht om decoratieve elementen uit brandwerend materiaal te maken. De vraag is natuurlijk wat brandwerend wilt zeggen in de "civiele" wereld. In de chemie spreekt men ook over fireproof en fire-resistant en dat zijn totaal andere specificaties.

Ook straf dat dat nu al 'beslist' is. Ik zou denken dat die beslissing vanaf nu niet enkel meer bij de organisatie ligt?! Maar de teneur van de persconferentie was wel vrij duidelijk "Het moet en zal doorgaan en iedereen gaat het hartstikke naar zijn zin hebben.".

Terug
Bovenaan