Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De milliseconde: tijdseenheid gedefinieerd als de tijdspanne tussen het moment dat de kinderen aan tafel gaan zitten en hun uitspraak “ik moet naar toilet”. 😒

Zeker dat het het donker is en geen night terrors?
Camelosan siroop gaven wij voor rustigere nachten, ze had een nachtlampje dat na 1u automatisch uitging als baby/peuter en bij mij heeft ze nu gewoon een lamp met afstandsbediening waar ze aan kan. Ze weet dat ze een zacht lichtje op mag zetten wanneer ze wil. Maar daar moet jij nog efkes op wachten. 😁
eens aan het lezen... Veel signalen richting night terrors zo te zien!

De milliseconde: tijdseenheid gedefinieerd als de tijdspanne tussen het moment dat de kinderen aan tafel gaan zitten en hun uitspraak “ik moet naar toilet”. 😒
En dat wanneer je perfect gebakken steak ligt af te koelen en je met je kind naar toilet moet die dan nog lang zit te treuzelen. En dan zit je terug en is het weer iets anders dat je moet halen of doen of je moet zeggen dat ze stoppen met onnozel doen of ze kunnen zonder eten naar bed (maar dat wil je écht niet, want dan zit je om 3u 's nachts met een hongerig kind naar Peppa Pig te kijken).

En dat wanneer je perfect gebakken steak ligt af te koelen en je met je kind naar toilet moet die dan nog lang zit te treuzelen. En dan zit je terug en is het weer iets anders dat je moet halen of doen of je moet zeggen dat ze stoppen met onnozel doen of ze kunnen zonder eten naar bed (maar dat wil je écht niet, want dan zit je om 3u 's nachts met een hongerig kind naar Peppa Pig te kijken).
Meestal op dat moment moeten ze ook nog niezen met een dikke snotbel terwijl de doos papieren zakdoekjes nét niet meer binnen handbereik staat.

Meestal op dat moment moeten ze ook nog niezen met een dikke snotbel terwijl de doos papieren zakdoekjes nét niet meer binnen handbereik staat.
Of ze gooien hun half afgeknabbeld en zorgvuldig bekwijld stuk kipfilet op jouw bord. En twee seconden later ligt alles op de grond terwijl ze droog "oei" zeggen en eisen dat ze een chocolade paasei willen eten. Een beetje later zingen ze dan 'Zwarte Piet wiedewiedewiet' en hebben ze ook nog eens hun drinkfles op de grond gesmeten en kruipen ze half uit de stoel.

O, en ik haat rijst eten met kinderen. Die gooien het altijd op de grond en dat is een kloterij om op te kuisen.

Voor de rest wel dikke leut aan tafel hoor.

's nachts om 4u wakker schrikken omdat je plots uit de babyfoon "hi hi hi ha ha ha" hoort is ook een topper

('kzag twee beren... is hier momenteel een topper qua liedjes)

Of je leest online "laat je kindje nooit langer dan 5 minuten op het potje zitten". Hier gaat ze steevast een half uur voor bedtijd daar een uur op zitten ze :p
's nachts om 4u wakker schrikken omdat je plots uit de babyfoon "hi hi hi ha ha ha" hoort is ook een topper

('kzag twee beren... is hier momenteel een topper qua liedjes)
Herkenbaar. Ook "Piep Piep Hoera!!!"

Wat is een schappelijke prijs voor een babysit tegenwoordig? Twee kindjes van 3 en 1 jaar.

Is er een verschil tussen als ze al slapen zijn of niet?

Weer een mijlpaal: de eerste floater uit het bad mogen vissen gisteren.

Allez, het was eerder een baksteen die naar de bodem zonk. o_O

Naschoolse opvang heeft toch niet zoveel ervaring met kleuters en onze dochter is zowat de jongste daar. Ze verwachten dat een kind van 2,5 zelfstandig naar toilet kan gaan, een kakske draait en haar gat afveegt.

Wat is een schappelijke prijs voor een babysit tegenwoordig? Twee kindjes van 3 en 1 jaar.

Is er een verschil tussen als ze al slapen zijn of niet?
Een schappelijke prijs voor een babysit in België hangt af van verschillende factoren, zoals de leeftijd, ervaring en taken van de babysitter, het aantal en de leeftijd van de kinderen, en de duur en het tijdstip van de oppas.

Volgens verschillende bronnen is het gemiddelde babysit tarief in België in 2023 ongeveer €8,63 per uur per kind. Het tarief kan echter variëren per provincie, met Namen als de goedkoopste (€8,21 per uur) en Brussel als de duurste (€9,20 per uur). Ook moet je rekening houden met het minimumloon per leeftijd in België. Voor een 38-urige werkweek is dit bijvoorbeeld:

• €7,04 per uur voor een 16-jarige
  • €8,04 per uur voor een 18-jarige
  • €9,65 per uur voor een 21-jarige
  • €10,45 per uur voor een 23-jarige

Daarnaast kun je extra betalen als de babysitter meer verantwoordelijkheden of kwalificaties heeft, zoals:

• Een diploma of certificaat in kinderopvang of EHBO
  • Ervaring met speciale behoeften of meerdere kinderen
  • Extra taken zoals koken, huiswerkbegeleiding of huishoudelijke klusjes
  • Onregelmatige uren zoals 's avonds, 's nachts of in het weekend

Het is belangrijk om vooraf met de babysitter te overleggen over het tarief en de verwachtingen. Zo voorkom je misverstanden of ontevredenheid achteraf.

Je kunt ook gebruik maken van online platforms zoals Babysits of Sitly om een geschikte babysitter te vinden en te betalen. Deze platforms bieden ook extra beveiliging en gemak voor zowel ouders als babysitters.

Af en toe zie ik wat foto's van babysitters van Sitly passeren op FB en ik vroeg me eerst af of het om een datingsite ging. :unsure:
Gekke datingsites :unsure:

1684325581170.png

Even gekeken op Babysits.be en de meeste in de buurt zitten rond 9 euro per uur.

Straf dat de gezinsbond op hun website 5 euro heeft staan, dat is toch héél weinig?

Even gekeken op Babysits.be en de meeste in de buurt zitten rond 9 euro per uur.

Straf dat de gezinsbond op hun website 5 euro heeft staan, dat is toch héél weinig?
Ik vermoed dat ze via de GB wel net iets meer krijgen. Anders kun je daar toch geen volk voor vinden?

Ik vermoed dat ze via de GB wel net iets meer krijgen. Anders kun je daar toch geen volk voor vinden?
Nee hoor, is effectief 5€ per uur. De ene keer vind je iemand, de andere keer heb je geen chance. Meestal hebben ze aan ons zoontje weinig werk. Hij gaat vlot slapen om 20u dus da’s effe spelen met hem en hem in bed stoppen. We zorgen altijd voor eten/snacks/drankjes en ronden naar boven af.
Het voordeel aan de gezinsbond is dat beide partijen verzekerd zijn.
We hebben, als we niemand vonden via de bond, wel eens een oproep gedaan via onze lokale ‘ge zijt van’ groep en daar zijn ook wel wat kandidaten uitgekomen.

Terug
Bovenaan