Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Oogontsteking bij de dochter (9 maand). Vanmorgen uit haar bed gehaald en ze kreeg geen enkel oog open :wtf: ze had vannacht een paar keer kort geweend, en we snapten niet waarom, maar ik vermoed dus paniek omdat ze geen fluit kon zien.

Oogdruppels doen lukt wel, maar dat uitkuisen vanmorgen was ook echt plezant :thumb: ze heeft hier alles bijeengekrijst terwijl ik die vieze (ondertussen harde) prut uit haar ogen mocht gaan halen, topwerkje.

Goede oefening ook, want eind deze week gaan we voor de eerste keer naar Planckendael en ik hoop dat we het langer dan een uur zullen kunnen trekken. Bij ons heeft ze nog nooit, hoe moe ook, in de wandelwagen willen slapen, bij m'n schoonouders wel. Zullen wel zien wat ze aangeeft, en anders is het om 11u weer huiswaarts. (en dan valt ze de laatste 10 minuten van de autorit in slaap en zitten we weer 2 dagen met een brompot)
Hier net terug thuis. Wat een drukte vandaag.
En nu maar duimen voor middagdut!

Naschoolse opvang heeft toch niet zoveel ervaring met kleuters en onze dochter is zowat de jongste daar. Ze verwachten dat een kind van 2,5 zelfstandig naar toilet kan gaan, een kakske draait en haar gat afveegt.
Oei ja, bij ons gaat de naschoolse opvang effectief door in het gebouw en speelplaats van de kleutertjes (de lagere school kindjes komen dan naar daar ook). Dat werkt wel goed.
De mijne is 4 jaar en nog niet zindelijk. Gelukkig maken ze er geen probleem van op school en in de voor- of naschoolse.

Oogontsteking bij de dochter (9 maand). Vanmorgen uit haar bed gehaald en ze kreeg geen enkel oog open :wtf: ze had vannacht een paar keer kort geweend, en we snapten niet waarom, maar ik vermoed dus paniek omdat ze geen fluit kon zien.

Oogdruppels doen lukt wel, maar dat uitkuisen vanmorgen was ook echt plezant :thumb: ze heeft hier alles bijeengekrijst terwijl ik die vieze (ondertussen harde) prut uit haar ogen mocht gaan halen, topwerkje.

Kamillosan Ofta kopen! Ons dochter heeft vaak etteroogjes en toen ik dat kocht, ging er een wereld voor me open. Meestal nu in 1 dag ervan af en het kuisen is zoveel gemakkelijker. :)

Ik zat dus al een jaar te klungelen met fysiologisch water en wattenschijfjes toen de crèche zei dat er dus zo'n doekjes bestaan, haha. Hopelijk is ze er snel van af!

Na onderzoek bij de cardiologe is er niets van afwijkingen vastgesteld aan het hart van onze kleine.
De rust keert terug in huis.
Ze keek toch ook eens op als we de reactie van de huisdokters schetsten. Bij de cardiologe kregen we toch heel andere cijfers te horen ivm problematische vaststellingen.

Allé ivm de kleine zijn blaastonstekingen geweest.

Vandaag was controle bij de uroloog, maar die heeft niets kunnen doen. Was onbegonnen werk, hij wou zijn broek nie af doen, wou zijn plasser nie tonen, etc...

Nu is de afspraak gelegd 27 juli om een check up te doen onder narcose, want das ook met een sonde in de plasser enzo pff mag er al nie aan denken .

Weer een mijlpaal: de eerste floater uit het bad mogen vissen gisteren.

Allez, het was eerder een baksteen die naar de bodem zonk. o_O

Haaa, memories :love: :lol:

Onze jongste heeft mij al heel het weekend goe liggen.

Potjestraining kaka doen. Hij zegt al 2 dagen dat ie kaka moet doen, we zetten hem op de pot en dan zegt ie 2 sec later: geen kaka, en hop hij gaat verder spelen.

Denk zonder overdrijven dat ie zeker 40 keer hem op de pot is gaan zetten.

Daarstraks zet ik hem in bad en tis weer van da: papa, kaka doen!!!

Hop, nat uit het bad, op dat potje en weer niks. 3 keer tijdens gans de badbeurt...

De laatste keer heb ik foert gezegd, kak maar in bad jong, papa is het beu.

Kon ik nog achter die floater gaan vissen ook :(

Haaa, memories :love: :laugh:
tenor-gif.217386

onze 11 maanden oude zoon weer koortsopflakkering. ik ben het gvd zo beu en altijd in een weekend.

vorig weekend snachts koorts gehad, dr geweest, nog altijd naweeen van slijmpjes, ok opstart aerosollen 3x daags. dat lukt niet altijd zoveel wegens werk en vroeg weg moeten. 3 dagen goed, dan woensdag nog een keer koorts gehad snachts. dan weer 2 dagen ok, nu smiddags weer 38,1.

ik weet het niet meer, ik wil gewoon eens gvd op mijn gemak zijn, het is al-tijd iets

onze 11 maanden oude zoon weer koortsopflakkering. ik ben het gvd zo beu en altijd in een weekend.
ik weet het niet meer, ik wil gewoon eens gvd op mijn gemak zijn, het is al-tijd iets

Dat kan niet anders dan dat je zoon van kwade wil is. Een beetje zoals regenweer in het weekend. Dat kan nu nooit eens in de week gebeuren Of tenminste op momenten dat ik er niet doorheen moet.:unsure:

Eergisteren zijn we een pamper vergeten ‘s nachts aan te doen. Gevolg:een kind dat ‘s ochtends opstaat met PIPI DOEN!!!11!1!1!1!1!

Ondertussen al de tweede nacht zonder pamper en nog steeds droog. We gaan waarschijnlijk nog veel ongelukjes hebben maar ‘t kind is zelf heel enthousiast. Dus wij ook.
Misschien zijn we dan van de pampers volledig vanaf voor de derde verjaardag. :woohoo:

Kleinste (net 6 geworden) hier ingeschreven voor het kamp met de KSA. Hij ziet het echt zitten om 4 dagen niet thuis te slapen. Tot we zover zijn verzekerst.
Ik zie het hem niet direct doen, maar de afgelopen weken zeker 10x gevraagd of hij zeker wil en hij blijft bij zijn standpunt. Goed dan mag hij van mij. Zoals @toru hierboven zegt: hij is er enthousiast over, dus laat hem dan maar op kamp gaan.

Zijn ouder broer wil niet mee gaan op kamp ook al is hij altijd wel de eerste om naar de KSA te gaan. Maar daar is die psychologische stap van die diabetes en de extra zorg daaromtrent de reden dat hij niet wil (en ook wel mag van ons want die jonge gasten willen we dat niet toevertrouwen, is ook te moeilijk als leek. We willen hem dan weer wel met bv Diabetesliga op kamp sturen waar hem begeleiding heeft, maar dat wil hem dan weer zelf ook niet.).

Zou echt al paar maand verder willen zijn om te zien hoe dat aflopen. Ik zie ons al hem ginder in Charleroi gaan afzetten en weer mogen meebrengen. Of het gaat aflopen zoals elk KSA kamp: met een onderbroek stijf van de modder en 4 dagen achter elkaar aan te hebben 🤣

Amai, zo eens vier dagen zonder kind. Hoe gaat dat dan met die herwonnen vrijheid?
Laatste keer dat ze 2 dagen op logement waren, hebben we slaap ingehaald.
Op voorhand tal van plannen, niets van in huis gekomen. :laugh:

Hier net een eerste communie achter de rug + gisteren trip naar de ouw doken van de familie die niet fysiek konden komen. Nog 2 te gaan volgende week.
Nu n dag achter hen crossen in Bellewaerde.
Kinderen hebben is leuk, maar vermoeiend. :tongue:

we zijn dan late namiddag toch maar eens afgezakt naar de huisartsenwachtpost, en voila we komen aan, checkup en géén koorts meer.

koorts dus vanzelf overgegaan na een paar uur.

deze morgen weer 38,1, nu lijkt weer gezakt

Terug
Bovenaan