Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Stenen, stokken, eikels komt allemaal mee van school en legt hem hier op de dorpel aan de achterdeur. En dan zorgt dat voor plekken op de dorpel als dat daar een paar weken ligt 😐

jongste van 7 maand. Na een maand hoesten, 3 dagen koorts, gisteren opeens richting 40 graden. Naar wachtpost gegaan, verdict oorontsteking. Dan nog naar de politie moeten bellen om apotheek van wacht te kunnen bereiken en dan nauwelijks geslapen vannacht. En nu een dut van dik 2 uur aan het doen.

Eergisteren zijn we een pamper vergeten ‘s nachts aan te doen. Gevolg:een kind dat ‘s ochtends opstaat met PIPI DOEN!!!11!1!1!1!1!

Ondertussen al de tweede nacht zonder pamper en nog steeds droog. We gaan waarschijnlijk nog veel ongelukjes hebben maar ‘t kind is zelf heel enthousiast. Dus wij ook.
Misschien zijn we dan van de pampers volledig vanaf voor de derde verjaardag. :woohoo:
Drinkt die nog een fles s avonds? Ik zie ons oudste 2j10m dat toch niet rekken tot s morgens.

Drinkt die nog een fles s avonds? Ik zie ons oudste 2j10m dat toch niet rekken tot s morgens.
Hier ene droog snachts rond 3 jaar, in het begin rekte hij het niet tot 's morgens (nog fles voor het slapen gaan) maar hij werd dan wakker en ging dan zelf plassen. Uiteraard ook af en toe een accidentje dat hij te laat wakker werd.
Hij vroeg wel zelf om zonder pamper te mogen slapen, anders was ik er nog niet aan begonnen denk ik.

Neen. Al heel lang niet meer (vorige zomer dacht ik). Drinkt wel nog beetje water voor het slapen.

We hebben een potje op de kamer gezet. Deze ochtend ook opnieuw een droog bed. Had wel ‘s nachts pipi op het potje gedaan en dan terug gaan slapen.

So far so good.

Basketseizoen is gedaan, dus niet meer 2 keer per week de zoon moeten afhalen na de treinrit. Kan nu gewoon te voet naar station & terug gaan.

Zalig!

Onze jongste van een jaar wilt nog steeds melk op random momenten 's nachts. We geven nog maar 90 ml met één schepje poeder. Als ze dat binnen heeft slaapt ze een paar uur verder. Bij de oudste hadden we gewoon een paar tutten liggen en dat was nooit een probleem. Helaas weigert ze die al sinds de geboorte :headshake:

Iemand tips of tricks om dit af te leren?

Onze jongste van een jaar wilt nog steeds melk op random momenten 's nachts. We geven nog maar 90 ml met één schepje poeder. Als ze dat binnen heeft slaapt ze een paar uur verder. Bij de oudste hadden we gewoon een paar tutten liggen en dat was nooit een probleem. Helaas weigert ze die al sinds de geboorte :headshake:

Vanaf 1j mag volle melk, ik zette een flesje met 150ml volle melk in haar bed als ik ging slapen.

Goh, unpopular opinion, maar als ze daar nood aan heeft.. Waarom gewoon niet geven? Hier sliep de dochter pas door aan 19 maanden zonder nachtvoeding. Elk kind is anders, al begrijp ik dus zelf ook maar al te goed dat het een zware periode is.

Goh, unpopular opinion, maar als ze daar nood aan heeft.. Waarom gewoon niet geven? Hier sliep de dochter pas door aan 19 maanden zonder nachtvoeding. Elk kind is anders, al begrijp ik dus zelf ook maar al te goed dat het een zware periode is.

Hier lostte het zich ook uiteindelijk op. Zijn gestopt met (in ons geval borst voeding) te geven wanneer het contra productief werd. Als in het hielp toch niet meer met het slapen (kind viel nog altijd niet deftig in slaap na de melk) en het was eerder de reden dat het vaker wakker werd.

Op dat moment was cold turkey stoppen ook heel simpel. Op een nacht of twee geklaard. Bij de eerste was het rond 18 maanden, bij de 2e rond 14-15 maanden. (niet dat ze vanaf dan de nacht wel doorsliepen, maar ze hadden in ieder geval geen vraag meer naar melk)

We hadden dat toen ook op eerder momenten geprobeerd maar dat ging totaal niet en zijn daarom blijven verder doen totdat ze er 'klaar' voor waren.

Ja exact, Vierkant zegt in zijn post dat ze wel verder slaapt dus dan lijkt me dat nog anders. Als het niet helpt met slapen, zou ik er ook wel mee stoppen, misschien zelfs cold turkey. Maar hier is dat vanzelf uitgedoofd.
Aan 12 maanden werd ze nog 3x wakker, aan 16 maanden nog 1x en aan 19 maanden sliep ze door.
Ik geef trouwens nog steeds borstvoeding, ze wordt 2 jaar volgende week. :) Maar dus gelukkig niet meer 's nachts. :p

Hier is de dochter 8.5 maand en sinds een maand terug slaapt ze door, 12u aan een stuk. Het is een beetje wachten tot ons geluk keert heb ik het gevoel.

Ja exact, Vierkant zegt in zijn post dat ze wel verder slaapt dus dan lijkt me dat nog anders. Als het niet helpt met slapen, zou ik er ook wel mee stoppen, misschien zelfs cold turkey. Maar hier is dat vanzelf uitgedoofd.
Aan 12 maanden werd ze nog 3x wakker, aan 16 maanden nog 1x en aan 19 maanden sliep ze door.
Ik geef trouwens nog steeds borstvoeding, ze wordt 2 jaar volgende week. :) Maar dus gelukkig niet meer 's nachts. :p
Hier is het ook helemaal zo. Nu 17 maanden en nog 2x wakker en borstvoeding, maar slaapt dan wel direct terug in. Slaapt ook nog wel bij ons op de kamer.
Er zijn stemmen die zeggen van kindje dan te laten wenen maar dat vind ik zelf helemaal geen oplossing. Je leert het dan eigenlijk vooral aan zijn noden voorbijgaan imo. Het is wel een zware periode natuurlijk, maar die gaat ook voorbij!! :support:

Ik ben blij dat we niet de enige zijn. Onze dochter is 9.5 maand. We waren cold turkey gestopt met nachtvoeding en dat ging eigenlijk vrij goed. Alleen 1 keer opstaan voor de tut te geven en klaar. Toen kwam de 8 maandse slaapregresie en nog wat ziektes en dat was de hel. Daarna werden we beloond met een week doorslapen (soms tot 5u, soms tot 7u), daar waren we heel blij mee. Nu is het ook alweer een week elke nacht een keer wakker en zo moeilijk in slaap te krijgen. Soms gaat mijn vrouw erbij liggen en dan slaapt ze, maar ik ben bang dat het een gewoonte wordt. Vannacht had ik de fles gegeven, na een uur proberen in slaap te krijgen en toen sliep ze ook weer verder. Ze kan nu zelf staan, dus nu staat ze vaak in haar bed. Ik vind het soms enorm frustrerend.

Ik ben blij dat we niet de enige zijn. Onze dochter is 9.5 maand. We waren cold turkey gestopt met nachtvoeding en dat ging eigenlijk vrij goed. Alleen 1 keer opstaan voor de tut te geven en klaar. Toen kwam de 8 maandse slaapregresie en nog wat ziektes en dat was de hel. Daarna werden we beloond met een week doorslapen (soms tot 5u, soms tot 7u), daar waren we heel blij mee. Nu is het ook alweer een week elke nacht een keer wakker en zo moeilijk in slaap te krijgen. Soms gaat mijn vrouw erbij liggen en dan slaapt ze, maar ik ben bang dat het een gewoonte wordt. Vannacht had ik de fles gegeven, na een uur proberen in slaap te krijgen en toen sliep ze ook weer verder. Ze kan nu zelf staan, dus nu staat ze vaak in haar bed. Ik vind het soms enorm frustrerend.
Hier is het ook met fases. Het heeft een tijdje beter gegaan, maar de afgelopen weken is weer een ramp.
Wij gaan er gewoon bij liggen. Enerzijds wil je afbouwen van nachtvoeding, maar het alternatief bij ons is letterlijk om dat ze 2.5u ofzo wakker is, voor ze terug wil gaan slapen. En dan heb je de volgende dag een peuter die veel te weinig geslapen heeft...

Ik word er stilaan wel moedeloos van, een klein kind is irritant omdat ze niet kunnen vertellen wat er is. Maar een peuter die gewoon zegt "niet slapen, opstaan", is echt niet beter...

Terug
Bovenaan