Hij had de dag ervoor zelf gezegd dat twee toch wat te lang duurde!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij had de dag ervoor zelf gezegd dat twee toch wat te lang duurde!
Zo ziet het er hier uit als we er gewoon bijzijn hoor

Zo ziet het er hier uit als we er gewoon bijzijn hoor![]()
Meespelen gebeurt hier wel af en toe. Ze is dan ook enig kind en het zinnetje, nu gaan we opruimen is nog steeds geen topper hierWij hebben hier nogal het moto "spelen is spelen", zijn al lang blij dat we niet moeten meespelen![]()

Al twee nachten deze beker (hoeft ze niet op te heffen, lekt niet en is luchtdicht) in haar bed. De eerste nacht geen resultaat maar deze nacht slechts één keer moeten opstaan. Het flesje was al half leeg maar ze had precies toch even aandacht / hulp nodig. Een minuut vastgepakt en dan kunnen terugleggen.Vanaf 1j mag volle melk, ik zette een flesje met 150ml volle melk in haar bed als ik ging slapen.
Dat klinkt als nachtmerries...onze dochter van 15 maanden heeft de laatste weken het weer moeilijk s'nachts.
In slaap vallen bij ons, wegleggen, dat gaat allemaa lgoed.
Maar na enkele uren wordt ze wakker, meestal begint het met wroeten in bed, dan een luide schreeuw, even terug stilte en dan opeens geween en wakker.
Wat helpt is haar dan bij ons nemen en na x aantal tijd kan je ze weer wegleggen.
Vannacht viel het al bij al mee.
Maar de vorige nachten was het vaak dat ze terug in slaap viel maar eens we ze weg leggen, weer wakker.
Of als ze tussen ons ligt zit ze te woelen, precies of ze haar geen houding weet te vinden.
vermoeiend...
Ik vrees dat in veel scholen er weinig aandacht is daarvoor. Bij de school die wij gekozen hebben, hebben ze in de presentatie expliciet aangehaald dat er extra aandacht is voor zowel de zwakkere als de sterkere kindjes. Maar of dat in praktijk ook zo is, is altijd moeilijk te weten. Het is voor leerkrachten ook gewoon moeilijk om dat in te schatten he, in het lager zat ik zelf ook in zo'n situatie, en de oefeningen die voor een heel uur voorzien waren, waren regelmatig op 10min klaar. Ge kunt wel iéts extra voorzien, maar niet 5x zoveel he...Onze zoon verveelt hem weer in de klas. Door veel afwezigen op school is er dit jaar niet echt veel tijd geweest om zorg te geven aan de sterkere kinderen en het ergert hem meer en meer. Gisteren had hij een soort van toets over België en op het einde staat er altijd wat je vond van de toets. Zijn antwoord: "ik wil meer". Hij zit samen met een ander kindje telkens bij de top en "schreeuwt" naar extra leerstof. Als hij dan in de klas op zijn bank zit rond te lummelen omdat hij weeral klaar is met een rekenopdracht, stoort hij natuurlijk de andere kinderen. Af en toe krijgt hij wel iets extra's, maar we verstaan perfect dat de leerkrachten geen mogelijkheden hebben om zich extra bezig te houden met hem (hij heeft nu al een team van 3 leerkrachten die elk 1-2 dagen les geven omdat we niemand voltijds vinden).
We dachten dat we tot eind lager onderwijs relatief 'op ons gemak' gingen zijn sinds hij gesprongen had (die sprong is wel relatief, gezien hij van januari is en dus maar 1 maand scheelt met sommige andere kinderen), maar we stellen ons toch vragen hoe we hem niet schoolmoe kunnen maken tegen eind lager onderwijs.
Vorige keer was het emotionele iets dat ons lang tegenhield om hem te laten springen (hij is nog kinds qua spelen en sommige emoties), maar dat is na enkele maanden niet echt een probleem gebleken. Nu nog eens springen is echter zeker een no-go. Hij wil ook graag niet "speciaal" zijn.
Hopen dat hij in het vijfde door Frans wat nieuwe uitdaging vindt, maar het is lastig. Het vreemde is dat hij een maand-tweetal maand geleden zélf even down was omdat hij dacht dat hij binnenkort weer ging moeten springen. Mijn vriendin/zijn mama, die zélf zorgjuf is op zijn school, had dat zo niet aangevoeld dat hij terug op het max zit, maar nu moet ze hem eigenlijk gelijk geven, hij groeit te rap. Erg dat hij het eigenlijk beter aanvoelt dan wijzelf.
Dat laatste is het zeker. Wees gerust dat ze moeite doen op school (en dat mijn vrouw als zorgjuf ook wel eens wat extra toesteekt), maar het is lastig. Nu heeft hij bvb alle vlaggen van de landen van de wereld mee naar school (dat interesseerde hem onlangs). Binnenkort vragen we ze op en krijgt hij wat extra zakgeld voor op reis (hij zal wel nog mogen uitrekenen hoeveel die dollars waard zijn). Gewoon iets om alleen bezig te kunnen zijn als er niemand met hem kan bezig zijn en hij niet wéér eens wat extra wiskunde wil krijgen.Ik vrees dat in veel scholen er weinig aandacht is daarvoor. Bij de school die wij gekozen hebben, hebben ze in de presentatie expliciet aangehaald dat er extra aandacht is voor zowel de zwakkere als de sterkere kindjes. Maar of dat in praktijk ook zo is, is altijd moeilijk te weten. Het is voor leerkrachten ook gewoon moeilijk om dat in te schatten he, in het lager zat ik zelf ook in zo'n situatie, en de oefeningen die voor een heel uur voorzien waren, waren regelmatig op 10min klaar. Ge kunt wel iéts extra voorzien, maar niet 5x zoveel he...
).Je kan ook wat meer variatie voorzien op tafel. Hier eet de dochter vaak geen boterhammen, maar dan een appel ofzo...Dochter wil haar boterhammen niet eten. Ze lust het nochtans wel, maar ze heeft geen zin. Moet ik volharden en zeggen dat als ze geen boterhammen eet, ze helemaal niets eet en zonder eten van tafel gaat?
![]()
Het is een banaan geworden.Je kan ook wat meer variatie voorzien op tafel. Hier eet de dochter vaak geen boterhammen, maar dan een appel ofzo...
De mijne heeft ook zo’n periode gehad; een strijd die ik niet wou aangaan. Ik heb ze dan van tafel laten gaan en de boterhammen in de frigo bewaard tot ze wel zin(honger) had en na enkele keren at ze ze gewoon samen met ons aan tafel op.Dochter wil haar boterhammen niet eten. Ze lust het nochtans wel, maar ze heeft geen zin. Moet ik volharden en zeggen dat als ze geen boterhammen eet, ze helemaal niets eet en zonder eten van tafel gaat?
![]()
Wel, ze doet dat 's avonds ook. Ze heeft wel degelijk honger, maar eist dan koekjes of chocolade maar we geven dat niet. En na een kwartier begint ze er dan soms van te eten, al helpt het dat ze bij ons op de schoot zit.De mijne heeft ook zo’n periode gehad; een strijd die ik niet wou aangaan. Ik heb ze dan van tafel laten gaan en de boterhammen in de frigo bewaard tot ze wel zin(honger) had en na enkele keren at ze ze gewoon samen met ons aan tafel op.
Klinkt zéér herkenbaarWel, ze doet dat 's avonds ook. Ze heeft wel degelijk honger, maar eist dan koekjes of chocolade maar we geven dat niet. En na een kwartier begint ze er dan soms van te eten, al helpt het dat ze bij ons op de schoot zit.
Het is een koppige trees.