Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Er is hier een overreactie als ze haar goesting niet krijgt. Of het nu ligt aan wat moe'kes, honger, te veel prikkels of gewoon de leeftijd, 't is gewoon irritant om overbruld of gebleit te worden. Het is een 'buzzeke'.

Er is hier een overreactie als ze haar goesting niet krijgt. Of het nu ligt aan wat moe'kes, honger, te veel prikkels of gewoon de leeftijd, 't is gewoon irritant om overbruld of gebleit te worden. Het is een 'buzzeke'.
Wat is de leeftijd? Want mijn dochter van 3 heeft constant van die streken... Zondag zeker 10 minuten roepen tieren krijsen terwijl we op terugweg waren van schoolfeest te voet, omdat ze de rugzak (met onder andere een sony camera van veel te veel geld in) niet mocht dragen 🙄🙄

Wat is de leeftijd? Want mijn dochter van 3 heeft constant van die streken... Zondag zeker 10 minuten roepen tieren krijsen terwijl we op terugweg waren van schoolfeest te voet, omdat ze de rugzak (met onder andere een sony camera van veel te veel geld in) niet mocht dragen 🙄🙄
19,5 maanden. Er zit veel karakter in en ik vermoed dat ze al wat in haar peuterpubertijd zit. 🙈

Maandag was een zware dag, redelijk wat slecht nieuws doorheen heel de dag tegen m'n tanden gekregen. Kanker en sterfte in de familie.

Gisterenavond dochter die leert zwemmen. Zwemt nog met een riempje met 1 blokje aan. Blokje mocht eraf. Springt in het water en zwemt moeiteloos een halve lengte. Ze kan zwemmen!

Ik stond daar met waterige ogen op m'n tanden te bijten, waarschijnlijk wat emotioneel door maandag ook. Zo trots op m'n kleine meid. Niet normaal.

Mogelijk broeit er iets of het is een sprongetje, maar mijn dochter heeft de laatste tijd verlatingsangst wanneer ik haar afzet op school of bij mijn schoonzus afzet die ze dan naar school brengt. "Papa hier blijven", zegt ze dan. Ook héél vaak wisselen van humeur. Die kan trillen van woede als ze iets tegen haar zin moet doen of heel hard krijsen, maar dan is dat soms na een minuut gedaan en komt ze gedwee knuffelen en is even later weer vrolijk aan het spelen.

2-3 jarigen zijn ongelofelijk schattig, maar het is toch een pittige periode.

Onze dochter begint nu wel echt schattig te worden door de nieuwe dingen die ze leert. Een min of meer high five geven kon ze al even. Nu zwaait ze ook (als in vuist open en dicht knijpen :unsure: ). Ook probeert ze ons soms na te doen, wat natuurlijk niet helemaal lukt, maar daardoor net leuk is. Vorige week is ze ook voor het eerst zelfstandig recht gaan staan.

Mijn vader zegt altijd dat hij pijn aan zijn oren krijgt als ze schreeuwt en dat weet ze. Daardoor kijkt ze altijd naar hem om dan te gaan schreeuwen met een lachend gezicht.

Als mijn vrouw en ik elkaar kussen, zit ze echt met een gigantische smile naar ons te kijken :laugh: .

Het is ook echt een meisje. Nieuwsgierig als iets. Alles moet ze zien.

Echt een heerlijk kind is het :love: .

Tantrums, onze kleinste heeft dat ook vaak/snel.

The usual he... daarstraks hier drama omdat ze niet in bad wou, en 3 kwartier later drama omdat ze niet uit bad wou...
"Ik wil uit de stoel!" .... "Ik wil niet uit de stoel!"
"Ik ben NIET moe!" .... "Ik wil naar boooveeeeeen"
"IKKE JASJE AANDOEN!!!!!" .... "PAPA HELPEEEEEEN"

Ik had het hier een tijd geleden ook geschreven over de driftbuien, maar nu zit ze in een goeie periode, heel snel af te leiden wanneer ze boos blijkt te worden, dus mag niet klagen nu.
Het in slaap geraken is dan weer wel veranderd tov vorige maand, en niet in de positieve zin :/ Gisterenavond 1u20 naast gezeten tot ze eindelijk in slaap viel, ik had het wel gehad. 18 maanden is ze.

Hier is eentje zot van schuim in bad.

Ik heb onlangs eens zo een fles badschuim gekocht van kneipp.
Maar dat werk minder goed dan mijn gewone douchegel en was vrij snel weg.
Iemand een tips , voor een zot schuimbad waarbij het ook even blijft en niet direct weg is ?

Éindelijk kan ik het hier ook zeggen :) was vrij paranoia dat er iemand irl dit ook volgde :laugh:

Eind oktober verwachten wij ons tweede kindje :) spannende tijden!

Na het eerdere miskraam is het deze keer dus wel allemaal goed :) zo blij/gerustgesteld

Terug
Bovenaan