Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind dat bij alle fases wel vrij duidelijk hoor:Ergens is het wel een klassieker natuurlijk, kinderen of geen kinderen is gewoon een wereld van verschil, terwijl andere "stappen" zoals lange relaties, huwelijken, enz. toch minder zo'n impact hebben. Natuurlijk, mensen die helemaal opgaan in hun "fase" zonder enig idee van de wereld zijn een beetje irritant.
Wij zijn 1-2 later aan kinderen begonnen dan de meerderheid van mijn vriendenkring, en die 1-2 jaar voor het dus aan ons was, vond ik dat bij momenten vrij frustrerend hoe weinig initiatief er kwam. Nu komen we zo'n beetje uit de platte babyfase, waar ik weinig zin had om gewoon buiten te komen, dus ik begrijp het iets meer.
) waar ze mee afspraken he...Eerlijk gezegd kijk ik er wel naar uit om via die weg nieuwe mensen te leren kennen. Oude vriendengroep is ver uit elkaar gaan wonen en het verwatert allemaal. Ik heb nog wel een handvol vrienden, maar denk dat ik niet meer zo'n grote groep bijeenkrijg als op mijn trouwfeest. De tijd dat ik elke vrijdag pinten ging pakken zal wel nooit meer terugkomen, maar nieuwe mensen met wie het goed klikt leren kennen ... daar hoop ik wel op.Hebben jullie dat ook dat de mensen waar je het vaakst mee optrekt, regelmatig mee afspreekt, die goeie vrienden zijn geworden... allemaal mensen zijn die je via je kinderen kent. En je eigen oude vrienden zie je amper meer.
Bwa, de meeste overblijvers uit mijn vriendenkring, inclusief ik dus, zijn niet op kot gegaan, dus dan kan je nog makkelijk je sociaal leven verderzetten. Natuurlijk moet je bij een relatie je aandacht wat verdelen (of gewoon meer activiteiten plannen), maar er is toch niets zo ingrijpend als een jong kind dat zijn eigen ritme heeft dat je tegenwerkt op eigen risico.Ik vind dat bij alle fases wel vrij duidelijk hoor:
1) gaan studeren. Uw vrienden uit het middelbaar komen op andere campussen uit, wonen vaak aan de andere kant van de stad, hebben andere vrienden en fakbars etc.
2) lange relatie. Je spendeert meer tijd met uw partner en minder met uw vrienden
3) kinderen. Tja, stap 1 en 2 hebben al geen goed gedaan, en nu heb je plots nog 2 jaar dat je stikkapot bent en erna is het nog altijd gedoe om een oppas te vinden.
Je moet ook eens denken "hoe vaak spraken mijn ouders nog met hun "vrienden van vroeger" af? Die hadden ook gewoon vrienden in het dorp (lees: andere ouders) waar ze mee afspraken he...
Eerlijk gezegd kijk ik er wel naar uit om via die weg nieuwe mensen te leren kennen. Oude vriendengroep is ver uit elkaar gaan wonen en het verwatert allemaal. Ik heb nog wel een handvol vrienden, maar denk dat ik niet meer zo'n grote groep bijeenkrijg als op mijn trouwfeest. De tijd dat ik elke vrijdag pinten ging pakken zal wel nooit meer terugkomen, maar nieuwe mensen met wie het goed klikt leren kennen ... daar hoop ik wel op.

Ja sowieso, de helft van de tijd moet ik geen rekening houden met babysits of zo dus gemakkelijker is het in elk geval.@Wannez ik denk dat het voor een deel ook wel makkelijker is om vriendschappen te onderhouden als je halftijds zonder kinderen zit en dan misschien gemakkelijker dingen kunt inplannen omdat je geen rekening moet houden met hobby's, verjaardagsfeestjes, vroeg opstaan...

Ik ook, maar mijn sociaal leven valt wel stilJa sowieso, de helft van de tijd moet ik geen rekening houden met babysits of zo dus gemakkelijker is het in elk geval.
Anderzijds is het ook niet zo dat m’n sociaal leven week om week stilvalt. Ik slaap vooral weinig![]()

Ik heb bloemzaadjes (in bolletjes) besteld en dan wellicht een boeket bloemen en een ontbijt. En dan maakt onze dochter een mooie tekening en zwier ik er nog een sentimentele boodschap bij op een mooi kaartje.Iemand tips voor moederdag?cliché maar geef toch altijd graag iets... Vorig jaar een ingekaderde tekening gegeven gebasseerd op een foto van haar/onze dochter
Op school doen ze dat wellicht. Maar als je een veeleisende vrouw hebt moet je zelf ook uit je pijp komen.Ik ga ook blij zijn als de dochter zelf iets kan knutselen![]()
Mij allemaal geen probleem, maar dan verwacht ik wel eenzelfde inspanning van haar op vaderdag.Op school doen ze dat wellicht. Maar als je een veeleisende vrouw hebt moet je zelf ook uit je pijp komen.

Come to daddy.Mij allemaal geen probleem, maar dan verwacht ik wel eenzelfde inspanning van haar op vaderdag.![]()

.Klinkt fout in een thread over kinderenik lok ze met eten![]()

Goh, ik had nu sowieso niet de grootste vriendengroep vroeger, maar met degene die écht goeie vrienden waren/zijn spreken wij nog wel af. Maar ondertussen natuurlijk ook zo al wel mensen leren kennen via de kinderen natuurlijk, al zijn er daar ook ouders bij van vriendjes van de kinderen waar ik nu niet per sé vrienden mee wil wordenHebben jullie dat ook dat de mensen waar je het vaakst mee optrekt, regelmatig mee afspreekt, die goeie vrienden zijn geworden... allemaal mensen zijn die je via je kinderen kent. En je eigen oude vrienden zie je amper meer.
.Vorig jaar heeft ze me een weekend Pukkelpop met overnachting en B&B erbij gedaan.Mij allemaal geen probleem, maar dan verwacht ik wel eenzelfde inspanning van haar op vaderdag.![]()