Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

ken helaas ook bijna elk liedje uit mijn hoofd. Vraag me af hoeveel jaren het duurt voor daar vanaf te geraken :cry: .
Ondertussen zitten er al redelijk wat liedjes van Bumba, Kaatje Tralalaatje, etc. tussen mijn favorieten op Spotify. Als ik naar het werk fiets kan ik soms zitten meezingen met "handjes naar omhoog Bumba Bumba!" en pas halverwege beseffen waar ik mee bezig ben :unsure:

Pro-tip: koop tweedehands speelgoed op Vinted uit Frankrijk. Als je eigen Frans niet bijster goed is kruipen die liedjes niet in je hoofd :cool:
:cool::cool:

Ben ik de enige die Tiktak wel leuk vind? Zo de nieuwe vind ik wel echt heel mooi gemaakt, haha.
Ook hier gaan Bing, Nijntje, Peppa Pig en Juf Roos de revu. En Uki, niet te vergeten. :p

Mijn 4-jarig zoontje kijkt op zijn Ipad heel graag naar van die maak-videootjes, bijvoorbeeld hoe ze een tekening stuk voor stuk aan het inschilderen zijn.

We zijn van de pufjes af:clap: . Zomerpauze noemde de dokter het en binnen 3 maanden controle, ook op haar gewicht want ze blijft al enkele maanden hangen rond hetzelfde gewicht. Maar toch blij. Maar ze heeft dus blijkbaar iets van mij: autoziekte :( In het naar huis rijden, we waren op 500m, moest ze ineens overgeven. Ik vermoed toch autoziekte, want niet echt aanleiding. En de rit naar huis nogal bochtig, stoppen/vertrekken en wrlk wat warm in de auto. Dus thuiskomen, en alles mogen wassen:headshake:.
We zijn een dag later: deze morgen nog eens overgegeven en heel erg weinig gegeten heel de dag (logisch als de maag niet ok is). En koorts bijgekregen. Maar tussendoor wel actief en blij. Ik vraag me af waar ze nog de energie vandaan gehaald heeft. Ze zal dus wel weer veel energie verbruikt hebben en nog wat gewicht verloren zijn vermoedelijk. Hopelijk morgen beter en kan ze weer meer eten. 🤞

5 jarige die mee gaat doen aan een loopwedstrijd. Al een hele week stoere trash talk dat zo iedereen gaan inhalen en vermorzelen.

Ik vraag of hij wilt dat ik meeloop met hem: Nee papa ge kunt mij toch niet volgen.

Mag dan toch mee lopen, want er was wel heel veel volk aanwezig voor hem. En mij er dan gewoon los af te lopen tot aan de finish ( mijn excuus is dat ik juist ervoor een PR had gelopen op de 5 km en op was)

5 jarige die mee gaat doen aan een loopwedstrijd. Al een hele week stoere trash talk dat zo iedereen gaan inhalen en vermorzelen.

Ik vraag of hij wilt dat ik meeloop met hem: Nee papa ge kunt mij toch niet volgen.

Mag dan toch mee lopen, want er was wel heel veel volk aanwezig voor hem. En mij er dan gewoon los af te lopen tot aan de finish ( mijn excuus is dat ik juist ervoor een PR had gelopen op de 5 km en op was)
Dat wordt mijn excuus ook. De eerste keer dat je loopt is altijd een PR he :p

Hebben jullie dat ook dat de mensen waar je het vaakst mee optrekt, regelmatig mee afspreekt, die goeie vrienden zijn geworden... allemaal mensen zijn die je via je kinderen kent. En je eigen oude vrienden zie je amper meer.

Hebben jullie dat ook dat de mensen waar je het vaakst mee optrekt, regelmatig mee afspreekt, die goeie vrienden zijn geworden... allemaal mensen zijn die je via je kinderen kent. En je eigen oude vrienden zie je amper meer.
Nee.
Maar mijn kind heeft nog geen hobby's of play dates met kindjes van zijn klas (1ste kleuterklas). Dus kan misschien nog komen.

Ik hoop eigenlijk niet dat ik mijn vriendinnen die ik al allemaal minstens 20 jaar ken aan de kant ga schuiven voor nieuwe mensen. 🙈

Vriendengroep is serieus groter geworden met de kinderen. Al die schoolactiviteiten, hobby's, playdates etc... Ge leert automatisch ook een aantal mensen kennen waarmee het gewoon klikt.

Oude vrienden zie ik nog evenveel als ervoor, maar de meeste hebben ook kinderen in dezelfde leeftijd.

Bij mij ook wel. Bij mij zal het er ook wel aan liggen dat ik de enige ben van mijn oude vriendengroep die kinderen heeft.

Ben ik de enige die Tiktak wel leuk vind? Zo de nieuwe vind ik wel echt heel mooi gemaakt, haha.
Ook hier gaan Bing, Nijntje, Peppa Pig en Juf Roos de revu. En Uki, niet te vergeten. :p

Mijn 4-jarig zoontje kijkt op zijn Ipad heel graag naar van die maak-videootjes, bijvoorbeeld hoe ze een tekening stuk voor stuk aan het inschilderen zijn.
Ketnet Junior heeft ook wel goede dingen. Youtube is puur vergif en Bluey is superieur tegenover elk ander kinderprogramma.

Ot;hier was het weer plezant de afgelopen twee nachten. Vorige nacht onze zoon vanaf vier uur klaarwakker, deze nacht om half drie onze dochter wakker omdat ze zich niet lekker voelde. Alles geprobeerd, maar bleef klaarwakker. Toen ze om vier uur eindelijk terug in slaap viel stond de zoon er weer voor zijn flesje. Ik moet werken vandaag, maar het enige wat ik kan doen is half verdwaasd naar een scherm staren.

Laatst bewerkt:
Dochter is hier nu een week serieus goed ziek. Al hele week koorts en slijmen en hoesten. Gisteren waren de slijmen zelfs zo erg dat ze effectief aan het stikken was (ze kreeg ze niet opgehoest). Echt zielig, en verschrikkelijke nachten :(

Bij mij ook wel. Bij mij zal het er ook wel aan liggen dat ik de enige ben van mijn oude vriendengroep die kinderen heeft.

Hier hebben de vrienden allemaal oudere kinderen (ik ben een laatbloeier :laugh: )

er zit zelfs zoveel verschil op dat de dochter van mijn beste maat van vroeger de vaste babysit is

Laatst bewerkt:
Onze dochter is nog te klein om ouders te ontmoeten via haar vriendjes maar, een beetje in zelfde lijn, ik merk echt dat de band met sommige van mijn "vrienden" echt aan het verwateren is.

Ze tonen weinig tot geen interesse in onze dochter, gaan nauwelijks in op uitnodigingen om eens een koffie te gaan drinken oid.
Als we dan eens een pint gaan pakken hoor ik dan van sommige "ik vind het tof dat ge nog steeds dezelfde zijt en niet constant over uw dochter praat" wat ik érgens kan begrijpen maar andere kant, ik begin er niet over omdat ze zelf geen interesse tonen en ze is een belangrijk (het belangrijkste) in ons leven...Dus maar normaal dat je erover wilt babbelen zeker?

ik denk dat de verschillende fases in't leven gewoon duidelijk begint te worden. Zij gaan nog graag ieder weekend op de lappen en pintelieren terwijl mij dit nu steeds minder begint te "interesseren" (let op, ik ga ook graag nog een pint pakken maar tot 4-5u hoeft niet meer :))

Onze dochter is nog te klein om ouders te ontmoeten via haar vriendjes maar, een beetje in zelfde lijn, ik merk echt dat de band met sommige van mijn "vrienden" echt aan het verwateren is.

Ze tonen weinig tot geen interesse in onze dochter, gaan nauwelijks in op uitnodigingen om eens een koffie te gaan drinken oid.
Als we dan eens een pint gaan pakken hoor ik dan van sommige "ik vind het tof dat ge nog steeds dezelfde zijt en niet constant over uw dochter praat" wat ik érgens kan begrijpen maar andere kant, ik begin er niet over omdat ze zelf geen interesse tonen en ze is een belangrijk (het belangrijkste) in ons leven...Dus maar normaal dat je erover wilt babbelen zeker?

ik denk dat de verschillende fases in't leven gewoon duidelijk begint te worden. Zij gaan nog graag ieder weekend op de lappen en pintelieren terwijl mij dit nu steeds minder begint te "interesseren" (let op, ik ga ook graag nog een pint pakken maar tot 4-5u hoeft niet meer :))
Ergens is het wel een klassieker natuurlijk, kinderen of geen kinderen is gewoon een wereld van verschil, terwijl andere "stappen" zoals lange relaties, huwelijken, enz. toch minder zo'n impact hebben. Natuurlijk, mensen die helemaal opgaan in hun "fase" zonder enig idee van de wereld zijn een beetje irritant.

Wij zijn 1-2 later aan kinderen begonnen dan de meerderheid van mijn vriendenkring, en die 1-2 jaar voor het dus aan ons was, vond ik dat bij momenten vrij frustrerend hoe weinig initiatief er kwam. Nu komen we zo'n beetje uit de platte babyfase, waar ik weinig zin had om gewoon buiten te komen, dus ik begrijp het iets meer.

Terug
Bovenaan