Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij zitten ook in dat straatje, gevoelige longen. Als sinds eind januari aerosol, dan na een maand overgestapt op pufjes. Nu dus nog steeds. Vorige week terug beginnen hoesten, maar pufjes doen dan toch hun werk. Komende vrijdag opnieuw op controle. Khoop dat we nu toch mogen stoppen daarmee. De kinderarts zei dat dat wel vaker voorkomt, zeker de 1ste 2 winterperiodes kunnen bepaalde kindjes van de ene infectie in de andere sukkelen :(

Als het blijft aanslepen, zou ik toch verder onderzoek vragen. Hier ook een hele tijd gesukkeld met ziek zijn en telkens op zijn longen en hij bleek allergie astma te hebben. Juiste medicatie en sindsdien bijna niet meer ziek geweest.

Ik kruip deze ochtend naast m'n zoon in zijn bed en maak hem voorzichtig wakker. Zijn ogen zijn nog niet helemaal open en hij pakt mij vast en zegt heel stil: 'mama heeft geen snor'. Ik wat verbaasd: 'dat klopt, mama heeft geen snor'.

Hij: 'enkel papa's hebben een snor'.
Ik: 'Jup, enkel papa's'.

Hij glimlacht en draait zich weer om.

De ochtendspinsels van een 3 jarige.

Als het blijft aanslepen, zou ik toch verder onderzoek vragen. Hier ook een hele tijd gesukkeld met ziek zijn en telkens op zijn longen en hij bleek allergie astma te hebben. Juiste medicatie en sindsdien bijna niet meer ziek geweest.
Ja, die pufjes is ook voor astma zag ik. Maar het is wel al een pak beter daarmee hoor. Momenteel zelfs niets meer, dus hopelijk vanaf voor een tijdje. :)

LOL, staan hier wat Samson en Gert liedjes af te spelen. Dochterlief vraagt aan ons voor ander liedje.
"Oke"
Dochterlief loopt naar Google Home "ey Oogle, ander liedje"

Ik kom echt niet meer bij :D

LOL, staan hier wat Samson en Gert liedjes af te spelen. Dochterlief vraagt aan ons voor ander liedje.
"Oke"
Dochterlief loopt naar Google Home "ey Oogle, ander liedje"

Ik kom echt niet meer bij :D
Ik krijg vragen op Google die via de Sonos gesteld worden binnen op mijn GSM . Geen idee hoe dat ingesteld was, maar is wel handig: plots het bericht krijgen "hoe krijg ik meer zakgeld", kan nuttig zijn om eens een gesprek met de zoon aan te gaan :).

We twijfelen stilletjes aan om eens naar een slaapcoach te gaan. Iemand toevallig een aanrader regio Tongeren, Bilzen of Hasselt? Kwestie van al eentje op het oog te hebben moesten we effectief de stap gaan zetten.

Ik krijg vragen op Google die via de Sonos gesteld worden binnen op mijn GSM . Geen idee hoe dat ingesteld was, maar is wel handig: plots het bericht krijgen "hoe krijg ik meer zakgeld", kan nuttig zijn om eens een gesprek met de zoon aan te gaan :).
Tijd voor een inflatiegesprekje en dat het afgesproken jaarbudget een verhoging niet toelaat.

Tijd voor een inflatiegesprekje en dat het afgesproken jaarbudget een verhoging niet toelaat.
Hij vroeg gisterenavond nog welke aandelen we nu precies hadden. Denk dat hij een hostile takeover op onze financiën overweegt. Het management van het gezin overweegt om extra kinderen te maken als poison pill.

Hij vroeg gisterenavond nog welke aandelen we nu precies hadden. Denk dat hij een hostile takeover op onze financiën overweegt. Het management van het gezin overweegt om extra kinderen te maken als poison pill.
Even naar Succession kijken hoe je dat als patriarch dat moet aanpakken met die ambitieuze koters.

Misschien deze toch maar verkopen :unsure:

Vergeet hem zeker geen BG account aan te maken zodat hij eerst even raad kan vragen.

We twijfelen stilletjes aan om eens naar een slaapcoach te gaan. Iemand toevallig een aanrader regio Tongeren, Bilzen of Hasselt? Kwestie van al eentje op het oog te hebben moesten we effectief de stap gaan zetten.
Bij Snuggles & Dreams is volgens mij alles digitaal, mocht je zo'n manier van werken ook zien zitten.
Wij hebben enkel een cursus ervan, geen consultaties.

Bij Snuggles & Dreams is volgens mij alles digitaal, mocht je zo'n manier van werken ook zien zitten.
Wij hebben zo'n online consultatie gedaan, en we haalden daar eigenlijk weinig meer uit dan uit die cursus (die ook niet gewerkt heeft, maargoed).
Je houdt dan een dagboekje bij, en uiteindelijk was het dan "ahja, je doet eigenlijk alles goed, je kan misschien eens proberen een half uurtje vroeger of later naar bed ofzo", alsof we dat nog niet geprobeerd hadden..., en daarna kwam dan de "de methode van gecontroleerd huilen werkt wel meestal" en daar staan we helemaal niet achter.

Dusja, als het helpt, sure, maar hier was het weggesmeten geld.

Die hebben we al en werkt niet (meer). Je merkt ook dat ze enorm gehecht is aan de vrouw. Ik krijg haar sneller rustig dan mijn vrouw. Niet dat mijn vrouw iets verkeerd doet. Nu ben ik wel 2 nachten alleen met onze dochter, voor het eerst, dus ben benieuwd hoe dat gaat gaan.

Gisteren heeft ze zich ook voor het eerst helemaal alleen rechtgetrokken en gaan staan :love: .

Van een van de dames van de crèche gehoord dat onze dochter een heel gemakkelijke is: altijd vrolijk, veel spelen, en goed eten. Papa weer trots.

De verlatingsangst-periode, waar je je kinderen al schreeuwend moet achterlaten in de crèche/school, gaat elk kind daardoor? Want ik dacht eigenlijk dat het ongeveer nu zou zijn, maar de dochter wordt gewoon blij als ik ze aan iemand van de crèche geef. :unsure:

Terug
Bovenaan