Sinds dinsdag de dochter verhuisd van de co-sleeper naast ons bed naar een normaal babybed in haar eigen kamer. Eigenlijk ging dat pijnloos tot hiertoe, ze slaapt goed en met de regelmaat van een klok horen we ze. Het viel ons op dat tijdens haar vaste momenten dat ze wat huilde of gewoon wakker was eigenlijk niet veel meer wou eten, en soms opnieuw slaapt tegen dat we met de fles aan haar bed staan.
Dus, deze nacht eens geprobeerd om ze geen voeding te geven, en dat ging zowaar. Ze wordt dan even wakker, brabbelt wat, en valt weer in slaap. Met als resultaat dat we om 6u een baby hebben die sinds 19u-19u30 niet meer heeft gegeten. Maar eigenlijk lijkt ze dan nog altijd geen honger te hebben, of toch maar weinig. Mijn vrouw maakt haar daar wat ongerust in, aangezien ze denkt dat ze in de crèche anders honger zal lijden, waardoor het toch maar langerekt proberen is om een fles aan te bieden.
Ik denk eerder dat als ze honger zou hebben, ze wel zal huilen en in de crèche nog een fles zal krijgen voor het middageten. Sowieso kan ik niet oneindig lang proberen, ik moet ook werken (ik zet 's morgens de dochter af aan de crèche). Uiteindelijk is wat belangrijk is, toch hoeveel zo'n kind eet over een hele dag? Bijkomend lijkt ze ook gewoon minder honger te hebben, wat mogelijk het teken is dat haar groei wat vertraagt.
Wat denken jullie? Lijkt me sowieso onmogelijk om ze een fles te geven als ze niet wil drinken, dusja, weinig aan te doen?