Bij ons went het

.
Zoontje begon pas op zijn 2 jaar niet elke nacht 3-4x een half uur krijsend wakker te worden. En dan werd de volgende geboren. Die is nu 1 jaar en dat is niet veel beter. De oudste die nu 3 is heeft ook nog wel nachten waar hij een keer of 2 wakker word (maar ook nachten dat hij doorslaapt).
Een gemiddelde avond & nacht (bv vorige nacht):
- Thuis van het werk/creache/opvang rondrit rond 18.30
- Snel de 2 kinders eten geven want ze zitten al van in de auto te roepen
- Nachtritueel begint. Ik doe het zoontje en die slaapt na 45min, de mama de dochter die slaapt na 1h15.
- Ondertussen is het 20.15 en ik ben blij dat ik even rust heb. Begin wat op te ruimen
- Mijn vrouw joined om 20.45 en maakt de boterhammen & bereid eten voor voor de volgende dag
- Om 21.15 ploffen we in de zetel voor de mol
- Om 21.25 word de jongste al terug wakker (dat heeft ze de laatste maanden dat ze al tegen 10h de eerste keer wakker word). Mijn vrouw krijgt ze na 10 min niet in slaap dus dan gaat ze maar mee op de zetel in de armen slapen
- Om 22.30'ish de mol gedaan en gaan we slapen (de jongste is nu al slapend weg te leggen)
- Om 24.00 begint de oudste te roepen (& blijft roepen, ik wacht altijd 5-10 min of het voorbij gaat).
Ik ga naar zijn kamer en leg hem terug plat, blijf er 10 min bij tot hij terug slaapt
- Tussen 01:00 en 5:00 word de jongste 2x wenend wakker, maar dat is een vage waas voor mij. Mijn vrouw handled dat
- Ze beslissen beiden om om 6:00 op te staan dus we laten ze maar begaan op ons bed terwijl we nog half indommelen
- Sta om 6:45 'echt' op om ze allemaal klaar te krijgen. Volgt 60 min aan struggle om iedereen eten te geven, aan te kleden, ... en op de fiets te krijgen
- 7:45 vertrek naar de creche/school/werk
- Ik kan even uit rusten op het werk
& repeat
Maar vind het mentaal wel te doen. De dagen dat het vlot gaat en we bv 2 uur 's avonds hebben weet ik niet meer goed wat te doen. Voel me altijd wat schuldig als ik dan niets nuttig doe (bv voor werk/onze verbouwing/huis klusjes), dus bijna liever dat die tijd er niet is

.