Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier ook een jongen maar dan begin september.

Op zich wel blij dat het een jongen wordt, maar voorlopig nog geen naam gevonden die we mooi vinden. Een meisjesnaam vind ik makkelijker. 😊
Zonder deze thread te willen kapen. Wie heeft er onlangs een jongensnaam gehoord die hij/zij speciaal vond? Niet iets standaard, beetje stoer?

We dachten echt dat het een meisje zou zijn 😅
Wij hebben Odin als naam gekozen en zijn er nog altijd content van. Niet teveel gebruikt, bijna geen mensen die het verkeerd zeggen en kort genoeg. En bovendien geen naam die begint met W, anders gingen de initialen WC zijn.

Uiteindelijk is dat allemaal persoonlijke smaak, ik vind de meeste suggesties hierboven niet echt geweldig. Ik zou ook wel heel goed checken dat je zo'n Scandinavische naam wel echt correct uitspreekt, want die verschillen zijn soms subtiel. En als het dan te uniek is kan je kind gegarandeerd heel zijn leven mensen verbeteren.

Wij hebben een naam gekozen die hier ook zeldzaam is, maar waar geen enkele vreemde klank in komt. Het is soms verbazingwekkend hoe mensen erin slagen dat verkeerd uit te spreken, soms lijk het er wel voor gedaan.
Yep... onze dochter heeft een 'i' klank en hoeveel mensen dat die klank als "ie" uitspreken :(.

Yep... onze dochter heeft een 'i' klank en hoeveel mensen dat die klank als "ie" uitspreken :(.
Hier komt er een lange e in (zoals je in het Frans é zou uitspreken), gevolgd door een l. Dus zoals de naam Eli eigenlijk. Nu spreken ongeveer alle oudere mensen dat uit alsof het è is gevolgd door twee ll'en: Ellie.

Deze ochtend onze dochter uit bed gehaald, ze had het bed compleet ondergekotst, vastgekoekt haar. Oprecht zielig & ik voel mij daar zo slecht bij.

Vooral fucked up dat wij daar ’s nachts niks van horen (& haar dus sneller kunnen helpen/verversen) & dat ze daar gewoon kan doorslapen.
De babyfoon staat nochtans zeer luid en pikt de minste geluiden op (+ het feit dat ik een zeer lichte slaper ben).

Meteen in bad gestopt, ’t kind wist niet wat haar overkwam.

Ze heeft deugd van een dagje thuis maar is zoals altijd een vrolijke meid dat goed blijft eten/drinken…chance!

*hout vasthouden*

Overdag nu al meer dan een week geen accidentjes meer gehad, enkel 's nachts nog maar dat is normaal. Potjestraining is ook eentje die we stilaan kunnen afvinken. De windpokken zijn nu ook volledig achter de rug, die stipjes zullen wel verdwijnen. Meer dan de helft van de kinderen van haar crèche hebben het gehad, dus het gaat wel snel rond zo met die op elkaar kruipende en kwijlende wezentjes.

Volgende week woensdag al een uurtje proefdraaien in de instapklas en donderdag laatste dag crèche.

Het gaat snel.

Het is allemaal goed, zolang het maar geen Brittany wordt ofzo.
Dat maakt toch niks uit? Ik snap dat daar bij sommige mensen een bepaalde perceptie over is, maar ik vind die vooringenomenheid richting mensen met een bepaalde naam niet echt nodig, aangezien zij hun naam ook zelf niet gekozen hebben.

Dat maakt toch niks uit? Ik snap dat daar bij sommige mensen een bepaalde perceptie over is, maar ik vind die vooringenomenheid richting mensen met een bepaalde naam niet echt nodig, aangezien zij hun naam ook zelf niet gekozen hebben.
Wees maar eens een jongen die Sue heet, zong Johnny Cash ooit.

Straks naar een verjaardagsfeestje met onze jongste...

Op de eerste dag van het zomeruur.
Om 10u 's ochtends.
In een binnenspeeltuin.

I'm going to die.

Terwijl de jongste de binnenspeeltuin onveilig maakt heb ik met de oudste het trampolinepark ernaast es uitgetest. Jawatte. Mijn fitbit heeft net geen ambulance gebeld.

Hier ook een binnenspeeltuin vandaag, in Eindhoven dan nog. Ik vind dat ze elke ouder en kind een gedragstest moeten voorleggen. Niet geslaagd, niet binnen.
Kom hier helemaal zot met dat klein krapul dat geen opvoeding heeft gehad.

Straks naar een verjaardagsfeestje met onze jongste...

Op de eerste dag van het zomeruur.
Om 10u 's ochtends.
In een binnenspeeltuin.

I'm going to die.
Ah die van mij had ook eentje :thinking:

Edit: lol, twas op dezelfde plek

Maar ik blijf daar niet rondhangen ze. En ja langer dan 15 minuten overleef ik in dat ernaast ook niet

Mijn dochter neemt morgen enkele strips mee naar school. Het zijn examens en ze heeft soms wat studie voor het examen begint, dus ik toch wel wat verwonderd.

"Ah nee, Mevrouw Gobé heeft ooit verteld dat ze graag Kiekeboe leest en ik ga er een paar meenemen, zo verveelt ze zich niet tijdens het toezicht".

Haar goeie punten voor Frans zijn bij deze dus binnen. Gelukkig neemt ze geen rooie-oortjes strips mee.

Mijn dochter neemt morgen enkele strips mee naar school. Het zijn examens en ze heeft soms wat studie voor het examen begint, dus ik toch wel wat verwonderd.

"Ah nee, Mevrouw Gobé heeft ooit verteld dat ze graag Kiekeboe leest en ik ga er een paar meenemen, zo verveelt ze zich niet tijdens het toezicht".

Haar goeie punten voor Frans zijn bij deze dus binnen. Gelukkig neemt ze geen rooie-oortjes strips mee.
Gho, als het deze strip is, komt het toch aardig in de buurt. :unsure:

Kiekeboes_081.jpg

Eindelijk nog eens op congé. Doet dochterlief hetzelfde als vorige keer. 1 keer in het zwembad geweest (zo leuk om te zien, ook hoe ze zich niet laat doen door oudere kindjes) en 2 dagen later maakt ze 39° koorts. 🤦‍♀️

Ik zet mij 5 min op mijn gemak..

Papa? Spelen?
Efkes niet man, papa wil even rusten

*emotionele chantage modus aan*

Jij wil nooit met ons spelen!!!!!!

Teh fuck? Ik doe ni anders!

En toch geef ik weer toe :unsure:

Nu de windpokken in de creche weg zijn (heeft ze gelukkig niet gehad), is het nu mond-hand-voet-ziekte. En uiteraard heeft ze dit virus niet kunnen ontwijken. Afgelopen weekend koorts en overgeven en sinds gisteren vlekjes in de knieholtes, een paar op haar gezicht en in de pamper :( Gelukkig voelt ze zich nu wel goed en ze is wel naar de creche geweest. Maar toch. Hoeveel ziektes kunnen er zo circuleren in een creche. Hopelijk gaat het beter als het wat beter weer wordt, hoewel dat vorige zomer ook niet echt was.

Nu de windpokken in de creche weg zijn (heeft ze gelukkig niet gehad), is het nu mond-hand-voet-ziekte. En uiteraard heeft ze dit virus niet kunnen ontwijken. Afgelopen weekend koorts en overgeven en sinds gisteren vlekjes in de knieholtes, een paar op haar gezicht en in de pamper :( Gelukkig voelt ze zich nu wel goed en ze is wel naar de creche geweest. Maar toch. Hoeveel ziektes kunnen er zo circuleren in een creche. Hopelijk gaat het beter als het wat beter weer wordt, hoewel dat vorige zomer ook niet echt was.
Mocht ze met haar vlekjes naar de crèche?
Bij ons mocht dat niet.
Hier in de crèche periode hand mond voet ziekte gehad maar met de blaasjes in de mond en in de keel. Was ontzettend pijnlijk ocharme.

Nu mijn Bengel in de kleuterklas zit is de periode van veel ziektes gelukkig voorbij. *Hout vasthouden*

Mocht ze met haar vlekjes naar de crèche?
Bij ons mocht dat niet.
Hier in de crèche periode hand mond voet ziekte gehad maar met de blaasjes in de mond en in de keel. Was ontzettend pijnlijk ocharme.

Nu mijn Bengel in de kleuterklas zit is de periode van veel ziektes gelukkig voorbij. *Hout vasthouden*
Ja, als ze zich goed voelt en geen koorst heeft, en dat is nu zo. Er zijn er heel veel. Zij heeft wel geen vlekjes in de mond dus eet wel normaal enzo.

De eerste keer dat de uurwissel er hier in gehakt heeft. Eerste avond niet willen gaan slapen, want niet moet genoeg.
Tweede middag niet willen slapen, want niet moe genoeg...
Nu heeft ze vannacht wel doorgeslapen van 20u tot 7.15u, dus hopelijk zit ze nu terug op schema.

Terug
Bovenaan