Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze kapoen (2j 5 maand) heeft voor de eerste keer in zijn nieuwe kamer in het grote bed geslapen. We hadden hem goed voorbereid, hij heeft ‘meegeholpen’ bij het ineen steken van de meubels. Hij wou dan ook al dagelijks, zowel ‘s morgens als ‘s avonds naar zijn nieuwe kamer gaan kijken, in afwachting van de levering van het 2e bedhekje. En gisteren was het dan zo ver, heel kort even geweend maar nadien geslapen als een roos en super goed gezind en trots opgestaan 😍

Zoonlief moest deze week een kleine ingreep ondergaan en om hem voor te bereiden heb ik oa zitten voorlezen uit twee boekjes: Anna in het ziekenhuis en Lou in het ziekenhuis. Het Lou boekje is zijn favoriet, Lou heeft twee papa's en een klein zusje. En nu beginnen dat soort vragen dus he, waarom Lou twee papa's heeft, waar is de mama? En in wie zijn buik zat dan het zusje. 🙈
De vragen over het zusje heb ik nog even kunnen afwimpelen want ik wist niet direct hoe ik adoptie of draagmoederschap simpel kan uitleggen aan een drie-jarige.

Afgelopen weekend is de kleine voor het eerst uit eigen beweging op de trap beginnen klimmen. Gisteren zat ik op de WC en mijn vrouw was zijn flesjes aan het wassen. Poortje was niet goed dicht en de kleine zat al op de trap. Vrouw in paniek en waarschijnlijk door haar verschieten de kleine verschoten en een paar treden naar beneden gerold...

Zij heeft natuurlijk geen oog toe gedaan en een schuldgevoel van hier tot Tokyo. Kleine heeft alleen een buil, voor de rest zat hij 10 min later alweer te kruipen en spelen.
Maar met de trap alles ok?

Op dat vlak hebben wij ongelooflijk veel geluk met ons kinderen. Hebben nooit een hekje gehad dat langer dan 1 week overleefde. Kinderen kropen zelf naar boven, maar nog nooit iemand naar beneden gedonderd op jonge leeftijd.

Op oudere leeftijd geregeld ene die zich mistrapt, maar als ze niet willen luisteren als we zeggen niet lopen op de trap, moeten ze het voelen.

Trap is bedekt met steentapijt, kan dus tegen een stootje.

Maar met de trap alles ok?

Op dat vlak hebben wij ongelooflijk veel geluk met ons kinderen. Hebben nooit een hekje gehad dat langer dan 1 week overleefde. Kinderen kropen zelf naar boven, maar nog nooit iemand naar beneden gedonderd op jonge leeftijd.

Op oudere leeftijd geregeld ene die zich mistrapt, maar als ze niet willen luisteren als we zeggen niet lopen op de trap, moeten ze het voelen.

Trap is bedekt met steentapijt, kan dus tegen een stootje.
Hehehe met de trap ook alles ok ja :p Mijn vrouw heeft de dokter gebeld en die zei ook geen zorgen maken. Gisteren trouwens een filmpje gezien van mensen met 2 hekjes boven elkaar, en de kleine kruipt er nog over.

Die van ons dacht deze morgen dat het zo ver was. Ze had sowieso haar laatste afspraak bij de gyne dus ze is vertrokken zonder iets tegen mij te zeggen (classic) om toch te verifiëren of haar water wel echt gebroken was. Bleek dus niet het geval te zijn. Ze is uitgerekend voor 18 maart.

Ik sta voor het moment al weken aan een stuk 'aan'. Wij zijn volle back aan het renoveren, ik ben (buiten mijn werk) alle dagen tot na 22u bezig om in huis zo veel mogelijk rond te krijgen, dus echt uitgerust zal ik er langs mijne kant wel niet aan kunnen beginnen, maar ben razend benieuwd om mijn madammeke te ontmoeten. Maar ook los daar van is het minste kuchje, grimas, of wat dan ook op dit moment een aanleiding voor mijn hersenen om defcon 5 af te kondigen. Gewoon een nachtje rustig slapen is ondertussen al echt lang geleden, en dan moet het hele spel nog beginnen :D

Driftbuien...vroeger dacht ik altijd, die overdrijven, niet dus, dochter van bijna 17 maanden kan er wat van, fucking hell :/
Wacht tot het een volwaardige kleuter is die er nog de nodige pre-puber verbale drama's "ik ben NOOIT meer jouw vriend, ik wil nooit meer bij jou wonen!" Bijsmijt. Voor dezelfde zaken als nu natuurlijk: ze moeten hun jas aan doen. Of neen, ze krijgen geen snoep als je aan het eten bezig bent. Etc etc etc!

Wacht tot het een volwaardige kleuter is die er nog de nodige pre-puber verbale drama's "ik ben NOOIT meer jouw vriend, ik wil nooit meer bij jou wonen!" Bijsmijt. Voor dezelfde zaken als nu natuurlijk: ze moeten hun jas aan doen. Of neen, ze krijgen geen snoep als je aan het eten bezig bent. Etc etc etc!
Thx voor de pep-talk ;)

Als het haar goesting niet is hier, mogen we niet naar haar ponyfeestje en de andere ouder wel. :rofl: Ik lig elke keer weer in een deuk. 10 minuten later mag ik alweer wel komen.

Hier is het 20 keer per dag "je mag niet naar mijn verjaardag komen!". Of "als ik dat krijg/mag, mag je naar mijn verjaardag komen".

Beladen vraag, maar zijn dat soms dochters dat jullie hebben?
Hier 2 jongens en dat gebeurt niet.

Af en toe een woede-aanval, maar dan mogen ze een half minuutje afkoelen in de hoek.

Kan je ook niet iets antwoorden in de trant van: 'Ah, ik mag niet komen? Als ik niet mag komen dan krijg je geen feest.'

Af en toe een woede-aanval, maar dan mogen ze een half minuutje afkoelen in de hoek.

Kan je ook niet iets antwoorden in de trant van: 'Ah, ik mag niet komen? Als ik niet mag komen dan krijg je geen feest.'
Yes. Dochter van 4. Ik antwoord wel eens van die dingen als. En wie gaat dat feestje organiseren?

"Wie denk je dat dat feest gaat betalen?".
*Mic drop*

Ik heb al lang geleerd dat discussiëren geen zin heeft. P&A is er niets tegen.
Bwa, P&A heeft soms nog absurdere discussies ze :P

Hier is het tegenwoordig elke avond een onderhandeling om de pyjama aan te krijgen, elke ochtend een onderhandeling om hem terug uit te krijgen. En repeat rond de middag...
Mama doen! Zelf doen! papa doen! mama vosje doen! nee pyjama aanhouden! springen!!!!! koprollen! boekje lezen?

Terug
Bovenaan