Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dochterlief heeft hier haar eerste stappen gezet aan 1 hand. 🥰
Hier wordt straks sowieso ook nog buiten gespeeld. Ze heeft toevallig een boek over winter en haar ogen vanmorgen toen ze zag dat het effectief zo was, waren fantastisch om te zien.
"Kijk papa!!!! Sneeuw!!" Zalig

Een kinderdagverblijf gevonden waarbij we kunnen beginnen met 2 dagen per week, paar maand later 3 dagen per week en nog iets later 5 dagen per week. Gelukkig hebben we beide flexibele werkgevers waardoor we de puzzel normaal wel kunnen leggen. 🥳

Vandaag schrikmomentje gehad. Vrouw belde in paniek. De kleine had zich gedraaid in de eetstoel en was weggegleden en zat ter hoogte van zijn borst vast in het gat van een been van de stoel. Ben veel te rap naar huis gevlamd maar gelukkig heeft z hem er uit gekregen door het middenstuk tussen de 2 benen kapot te knippen.

Vorig jaar had mijn zoon op restaurant in Frankrijk zijn hoofd tussen twee spijlen van de rugleuning van zijn stoel gestoken, en geraakte er ook niet meer uit. Paar maanden geleden zat hij vast met zijn hoofd tussen twee spijlen van de trapleuning hier thuis.

Gelukkig hem twee keer zonder breekwerk los kunnen krijgen :'). Kinders ...

Kunnen jullie kleuters ook soms echt fucking assholes zijn of is dat alleen den onzen? :p
Die kleren aan doen 's morgens man wat een gedoe kan dat toch zijn.

't was hier weer een lekkere ochtend waar mama ook nog thuis was en hij was veel te vroeg wakker dan dan moet hij zich aanstellen hé.

Man wat zou ik graag eens roepen en tieren en hem uitschijten :rofl::rofl::rofl:
Op sommige momenten is het toch echt moeilijk om kalm te blijven. Gelukkig zijn we meestal niet samen thuis 's morgens en gebeurt dat meestal niet als we elk alleen zijn met hem.

edit: ik kwam misschien een beetje grof over haha, het was de innerlijke woede die ik beter hier uit typ dan tegen mijn kleine uitroep :D

Hij was al wakker om 5u en wou niemeer slapen want hij was zogezegd niet meer moe. Heeft dan bijna 3 uren geweend en gezaagd en gekriept nog tot het tijd was voor school, ik denk dat hij toch nog moe was hahaha.

Laatst bewerkt:
Zijn er bepaalde games die jullie kleuter speelt op tablet of iets anders?

Hij kijkt hier vaak tablet natuurlijk, maar ik merk dat hij nog niet zo heel goed is in het spelen van spelletjes.
Als gamer in hart en nieren zou ik hem graag ook eens wat spelletjes zien spelen en leren spelen, stiekem hoop ik van op latere leeftijd dan wel samen wat te kunnen gamen :p

Wij hebben een ipad en een switch. Op Switch hebben we een spel van Paw Patrol, maar ik merk dat de besturing met 2 handen tegelijk nog wel wat moeilijk is, de ene hand de joystick en de andere hand de knoppen.

Iemand aanrader voor spelletjes om zo wat de basics goed te leren?
Meeste spelletjes dat hij nu speelt zijn educatief, wat ook niet slecht is, maar zou hem graag de motoriek van het gamen een beetje willen leren :p

Zijn er bepaalde games die jullie kleuter speelt op tablet of iets anders?

Hij kijkt hier vaak tablet natuurlijk, maar ik merk dat hij nog niet zo heel goed is in het spelen van spelletjes.
Als gamer in hart en nieren zou ik hem graag ook eens wat spelletjes zien spelen en leren spelen, stiekem hoop ik van op latere leeftijd dan wel samen wat te kunnen gamen :p

Wij hebben een ipad en een switch. Op Switch hebben we een spel van Paw Patrol, maar ik merk dat de besturing met 2 handen tegelijk nog wel wat moeilijk is, de ene hand de joystick en de andere hand de knoppen.

Iemand aanrader voor spelletjes om zo wat de basics goed te leren?
Meeste spelletjes dat hij nu speelt zijn educatief, wat ook niet slecht is, maar zou hem graag de motoriek van het gamen een beetje willen leren :p
Den onze is op zijn 3 begonnen met VTech ABC Smile spelcomputer. Daar staat een 2D sidescroller op die hen wat leert over cijfers, letters, vormen en kleuren. Controller is vrij klein en met pijltjes, geen analog. Dat ging vrij snel vrij vlot. (links, rechts, springen en double jump was het zowat)

Nu hebben we op de PS5 dat paw patroon spel (zelfde als op de switch waarschijnlijk) en dat gaat verrassen goed met de PS5 controller. Hij gebruikt de joystick hier wel. Had dan zo eens een lego spel geprobeerd maar dat is nog wel wat te moeilijk. In 3D rondbewegen zit er nog niet in.

We zijn hier ook aan het denken om eens een switch te kopen. Hij heeft wat interesse in Mario tegenwoordig en dat kan de papa zelfs nog gebruiken om af en toe eens iets te spelen. Heb hetzelfde dat als papa die gamed ik het een beetje vooruit wil zien gaan zodat we snel bij de good stuff komen om samen te spelen :p.

Oudste (5j) heeft op pc die Paw Patrol adventure spellen uitgespeeld en speelt nu regelmatig Lego Jurassic World. Op mijn oude 3DS speelt hij al een geruime tijd Mario Kart. Ondertussen een Switch gekocht met wat Mario games om ook samen te spelen (Odyssey, Mario Kart 8, Super Mario Party) die hij krijgt met Pasen. Enfin, die is natuurlijk ook voor de papa ;). Zo van die trash games op de tablet enz heb ik altijd achterwege gelaten.

die games op de tablet zijn gewoon verziekt door reclame en dan moet je elke minuut gaan helpen omdat ze op het verkeerde knopke duwen :p

Terug
Bovenaan