Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Na meer dan een half jaar een doorslapende baby gehad te hebben, lijkt de trend te laatste paar weken er op te duiden dat het hier misschien mee gedaan is :( .
Hij is nu iets meer dan een jaar en wordt elke nacht wakker om ons dan wakker te huilen.
We weten niet echt wat de oorzaak is, of dat hij gewoon geen zin meer heeft om te slapen en aandacht wilt/honger heeft. Of dat er iets anders aan de hand is, ergens pijn oid.
De huisarts vindt niets bijzonders. En overdag valt er ook niets aan op te merken.

Hier eet onze dochter gewoon mee frieten hoor, zelfs als hoofdmaaltijd (al moet ze meestal niks hebben van de frieten, we koken meestal broccoli erbij omdat ze dat liever eet)
Ik bedoelde eigenlijk dat er dan voor de rest van de dag niets van groenten of gezonde dingen aan bod kwam. Gisteren ook McDonalds gedaan omdat de dochter daar zo gek op is. Maar ze heeft voor de rest ook 2 tassen soep gedronken, mandarijn gegeten,...
Niet ontbijt: cornflakes, 10-uurtje: koek, middagmaal: frietkot, 3-uurtje: pannenkoeken, avondmaal: hotdogs.
Om nu maar een extreem voorbeeld te geven.
Maar ik denk niet dat er hier echt ouders zitten die er absoluut geen graten in zien om hun kinderen zo groot te brengen, dag in dag uit. 😁

Wij aten zo geen dingen toen de kinderen in die fase waren. Net zoals we nog altijd niks pikant eten. ( al zijn we dat langzaamaan aan het inwerken). Niet thuis is ook iets dat niet voorvalt als je daar rond plant.

Die periode is ook maar een half jaar ofzo, mss iets meer.
Inderdaad. En voor de paar keer dat we toch dingen aten die de kinderen helemaal niet konden mee-eten, dan maakten we toch eens iets apart voor hen. Zoveel tijd kost dat niet.

Dochter is geboren vlak voor de start van corona, dus waren we altijd thuis. Die paar keer dat we met onze zoon weg waren, dan hadden we ofwel iets zelf gemaakt ofwel een potje uit de winkel.

Wij hebben wel een stoompan gekocht toen we bij de oudste begonnen aan de groentepap, maar gebruikten dat dan ook gewoon voor ons eigen eten. Groenten of patatten koken doen wij eigenlijk al 4 jaar bijna niet meer.

Ik bedoelde eigenlijk dat er dan voor de rest van de dag niets van groenten of gezonde dingen aan bod kwam. Gisteren ook McDonalds gedaan omdat de dochter daar zo gek op is. Maar ze heeft voor de rest ook 2 tassen soep gedronken, mandarijn gegeten,...
Niet ontbijt: cornflakes, 10-uurtje: koek, middagmaal: frietkot, 3-uurtje: pannenkoeken, avondmaal: hotdogs.
Om nu maar een extreem voorbeeld te geven.
Maar ik denk niet dat er hier echt ouders zitten die er absoluut geen graten in zien om hun kinderen zo groot te brengen, dag in dag uit. 😁
Gisteren was het dan dat peuterturnen. Allemaal leuk Enzo.
Is dat gedaan, zie je daar alle ouders en grootouders koeken boven halen, en sta je daar met uw afgekookte peer aan uw kind uit te leggen dat zij geen koek krijgt. Er is niks mis met een koek he, maar het viel enorm op dat geen enkele van die ouders een gezonder alternatief bij had.

Gisteren was het dan dat peuterturnen. Allemaal leuk Enzo.
Is dat gedaan, zie je daar alle ouders en grootouders koeken boven halen, en sta je daar met uw afgekookte peer aan uw kind uit te leggen dat zij geen koek krijgt. Er is niks mis met een koek he, maar het viel enorm op dat geen enkele van die ouders een gezonder alternatief bij had.
Ik zie zelfs ouders met sportdrank bij de turnles van 4jarige 🤣 wtf zelfs. De mijne krijgt water in de auto, heeft al zitten zagen omdat hij dat eten en drinken ziet. Maar ik zeg dan dat niet zijn mama en papa is.

Onze 3-jarige doet tennis en multimove en krijgt vaak ne koude chocomelk. Dat is de sportvoeding bij uitstek en papa drinkt dat ook. Ik zie daar geen graten in tbh. Af en toe een koek is trouwens ook geen drama? Soms slaat de slinger toch wel door... uw kind dat altijd verbieden is vragen om compensatiegedrag later. Ik snap dat grootouders niet appelen of peren liggen te schillen in de cafetaria.

Oma's en opa's zijn er voor die "ongezonde" dingen, dat is Vlaamse traditie :love2:

Alle, zo zitten we hier he.

‘T manneke is springlevend, je ziet er niets aan. Maar hij heeft koorts. Een ander zou hem gewoon in school dumpen waarschijnlijk, maar zo zijn wij nie.

‘T manneke is springlevend, je ziet er niets aan. Maar hij heeft koorts. Een ander zou hem gewoon in school dumpen waarschijnlijk, maar zo zijn wij nie.
Zou hier hetzelfde zijn hoor. Als de dochter koorts zou hebben, no way dat ik die dan ergens ga dumpen. Maar veel ouders die ik ken zouden die inderdaad gewoon ergens naartoe sturen.

Vrijdag had de dochter ook 38 graden, dus thuis gehouden. Die heeft de dag van haar leven gehad, dagje alleen thuis met de papa, zonder broer. Precies of ze congé had. Veel gespeeld, goed gegeten en gedronken, goed gehumeurd, ...

Vandaag wel terug 39 graden en nu is ze wel echt ziek.

Na meer dan een half jaar een doorslapende baby gehad te hebben, lijkt de trend te laatste paar weken er op te duiden dat het hier misschien mee gedaan is :( .
Hij is nu iets meer dan een jaar en wordt elke nacht wakker om ons dan wakker te huilen.
We weten niet echt wat de oorzaak is, of dat hij gewoon geen zin meer heeft om te slapen en aandacht wilt/honger heeft. Of dat er iets anders aan de hand is, ergens pijn oid.
De huisarts vindt niets bijzonders. En overdag valt er ook niets aan op te merken.
slaapt die alleen in zijn eigen kamer?

Deze week gaan we twee scholen bezoeken, spannend :)

Gek dat we nu al een top 5 moeten doorgeven terwijl ze pas september 2024 naar school zal gaan

Helaas is dat nu zo en dan is het nog niet zeker of ze in die 5 scholen terecht kan :(
Er zijn 4 scholen op wandelafstand van onze woning, nummer 5 is een beetje een verplichte keuze omdat we er 5 moeten doorgeven (let op, zou nog steeds ok zijn als ze naar daar moet) dus hopelijk toch één uit de top 4...

Toch een belangrijke stap :)

Terug
Bovenaan