Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hah daar vorige week ook discussie over gehad met madam.

Zoon van 4 had de griep. Vorige woensdag kerst bij schoonfamilie. Vanaf 13u en om 21u30 thuis. Ik wou om 19u al door met zoon maar mocht niet.

Met gevolgen dat hij 3 dagen erna nog niet te genieten was. En dan maar vragen van wat het komt 🤐

Ik denk dat die van ons tandjes is aan het krijgen. Is al een tijdje flink aan het kwijlen, is soms ook wat lastiger en wilt bijna niet meer drinken van de fles. Alleen zie of voel ik nog niks van tandjes. Iemand tips?
Hoe oud?
Hier zeggen ze al 6 maand dat ze tandjes aan het krijgen is :p

Ze is vandaag exact 5 maanden. Aan de borst drinkt ze dus wel goed, maar flesje is een drama de laatste dagen. Ervoor nooit last gehad van moeilijk drinken.
Misschien komt het niet snel genoeg meer naar haar goesting? Al eens een speentje met meer gaatjes geprobeerd?
Onze had dat ook, boosmaken op de fles omdat het niet vlot genoeg kwam

Misschien komt het niet snel genoeg meer naar haar goesting? Al eens een speentje met meer gaatjes geprobeerd?
Onze had dat ook, boosmaken op de fles omdat het niet vlot genoeg kwam
Het probleem is dat ze op voorhand al haar mond niet wilt open doen. Vandaag is ze bij mijn ouders en die hebben nog geen fles kunnen geven.

Hier ons niets aangetrokken van uren/bedtijd etc en dat is allemaal wreed vlot verlopen. Ze zijn 5j en 7j. :shy:
Elk kind is anders en op hun leeftijd is mogelijks het ergste al gepasseerd...

Als toegeving aan mijn vrouw had ik op oudejaarsavond wel alle klokken/horloges 2u verder gedraaid zodat we om 22u konden aftellen bij mijn moeder waar we op visite waren. Uiteindelijk is de oudste tot 23u50 op gebleven en de jongste tot 00u30.
Dag erna fris en monter om 7u30 eruit. Wij iets minder fris... :laugh:

In de vakantie wel hun slaapwekker op 7u30 gezet ipv 6u45.
Ze hebben het niet gemerkt en bleven elke morgen braaf in bed tot 7u30. :evil:

Nog mensen met kinderen van rond de 4j / 5j die soms zeggen dat het saai is? ( school / speeltuin / ... ) maar zich wel amuseren?
Moet ik daar wat achter zoeken of kan ik dit negeren? ( komt in periodes )

Nog mensen met kinderen van rond de 4j / 5j die soms zeggen dat het saai is? ( school / speeltuin / ... ) maar zich wel amuseren?
Ja hoor! Haar ene juf is stom, vriendjes zijn saai,...
Maar ondertussen wel zot doen met diezelfde stomme en saaie personen! 🤷🏼

Jep vandaag nog 😅

Hele dag in een speeltuin met zijn beste vriend. De mama van zijn vriendje vroeg of het leuk was en hij zei dat het heel leuk was. In de auto was het opeens niet meer leuk en wou hij donderdag ook niet meer met zijn nichtje naar een andere speeltuin. Toevallig moesten we snel langs daar en toen hij zijn nichtje zag zei hij enthousiast dat ze donderdag naar de speeltuin gingen. :unsure:

Onze dochter (4 maand) heeft mijn valling overgepakt :help: geen koorts maar wel een afschuwelijke hoest en ne loopneus. Ze gaan ze graag zien komen in de crèche :(
Morgen toch maar eens naar de dokter, heb niet echt een idee wat we er anders mee moeten doen :unsure:

Onze dochter (4 maand) heeft mijn valling overgepakt :help: geen koorts maar wel een afschuwelijke hoest en ne loopneus. Ze gaan ze graag zien komen in de crèche :(
Morgen toch maar eens naar de dokter, heb niet echt een idee wat we er anders mee moeten doen :unsure:
Ik snap niet echt wat het punt is van naar de dokter te gaan voor een verkoudheid, dat is een virus dus dat is gewoon uitzieken. Allez ik snap het eh als je kindje mottig is maar rationeel gezien kan daar toch weinig aangedaan worden.

(en mag die naar de creche met zoiets? :p )

Ik snap niet echt wat het punt is van naar de dokter te gaan voor een verkoudheid, dat is een virus dus dat is gewoon uitzieken. Allez ik snap het eh als je kindje mottig is maar rationeel gezien kan daar toch weinig aangedaan worden.

(en mag die naar de creche met zoiets? :p )
Geen koorts is gewoon gaan normaal. En 't is de eerste, dus ik vind het echt moeilijk om in te schatten. Ik heb hier anderhalve week met ne gigantische hoest, verstopte neus en een pijnlijke keel gezeten. Als volwassene ziekt ge da gewoon uit, met een baby van 4 maanden zijt ge misschien beter wat voorzichtiger? :unsure:
We weten het ook nog niet goed :p

Zeger is ne toffe :woohoo:
Bedankt voor alle gelukwensen.

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de diverse uitbetalers van het startbedrag? Of maakt het niet uit welke firma we kiezen?

suggesties voor een (gezelschaps)spel voor een 4-jarige jongen? Zou deze monopoly junior iets zijn?
Good old memory scoort hier goed bij alle drie.

De oudste (5) speelt ook graag Uno, Carcassonne Jr, Wie is het en Stratego Nr (Disney versie).

De zoon (3) speelt ook graag doe Stratego, "Het Spel Van Vos en Haas" (soort van memory met wat extra lagen) en Boomgaard.

De jongste (2) speelt vooral graag Memory en Mijn Eerste Boomgaard (Boomgaard met houten figuurtjes).

Geen koorts is gewoon gaan normaal. En 't is de eerste, dus ik vind het echt moeilijk om in te schatten. Ik heb hier anderhalve week met ne gigantische hoest, verstopte neus en een pijnlijke keel gezeten. Als volwassene ziekt ge da gewoon uit, met een baby van 4 maanden zijt ge misschien beter wat voorzichtiger? :unsure:
We weten het ook nog niet goed :p
Niet mee inzitten en gewoon naar de dokter gaan!
Daar dienen ze echt voor. Met een prutske van 4 maand mag je absoluut een overbezorgde ouder zijn. 😉

Vannacht zwetend wakker geworden, toen ik droomde dat we zwanger waren van onze tweede. Dus ik durf wel vast te stellen dat ik daar nog niet klaar voor ben :unsure:

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de diverse uitbetalers van het startbedrag? Of maakt het niet uit welke firma we kiezen?
in de praktijk geen enkel verschil. Het feit dat je er verschillende kan kiezen is een restant van de geschiedenis (vroeger sloot je werkgever zich aan bij een van die kassen, die kassen zijn omwille van financiële redenen voor werkgevers echter blijven bestaan

Terug
Bovenaan