Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gaat het al wat beter daar? Meen mij te herinneren dat het daar niet altijd gemakkelijk was.
De afgelopen paar weken ging het wel wat beter. Mijn vrouw is eind november/begin december anderhalve week thuisgezet geweest door de dokter, we hebben eens een volle week gehad waarbij de kinderen doorsliepen, nu een weekje kerstverlof waarbij ze toch ook een paar nachten hebben doorgeslapen en we geen ochtendrush hadden 's ochtends. Dat heeft wel deugd gedaan.

Maar nu dus weer twee heel slechte nachten na elkaar, en dan zie je meteen dat het echt nog niet goed zit. Die vermoeidheid en het gevoel van geleefd te worden zijn echt moordend.

Normaal neem ik mij de tweede week van de kerstvakantie ook altijd verlof, maar vandaag en morgen zit ik toch op kantoor voor wat mentale rust :unsure:

Ik ga blij zijn als ik morgen terug paar dagen kan werken.

Oudste van 4,5 is superflink, maar die van 2,5 haalt bloed van onder mijn nagels. Totaal niet luisteren als ik iets vraag of zeg dat niet mag. Voor het minste trunten en beginnen wenen. Afpakken en dan grote zus treiteren...

Ik heb daar allemaal geen geduld voor en schiet dan al eens sneller uit mijn kraam.🤬

Plus gans vorige week schijtweer en bijna niets kunnen doen (of ik heb geen inspiratie?)

Ik ga blij zijn als ik morgen terug paar dagen kan werken.

Oudste van 4,5 is superflink, maar die van 2,5 haalt bloed van onder mijn nagels. Totaal niet luisteren als ik iets vraag of zeg dat niet mag. Voor het minste trunten en beginnen wenen. Afpakken en dan grote zus treiteren...

Ik heb daar allemaal geen geduld voor en schiet dan al eens sneller uit mijn kraam.🤬

Plus gans vorige week schijtweer en bijna niets kunnen doen (of ik heb geen inspiratie?)

Haaa, de terrible 2 fase..
en hierna komt de threenager.

Oh ja, mijn nieuwjaarsvoornemen van 2023.. ik ga op zijn minst heel de maand januari enkel nederlands proberen spreken tegen de kinderen ipv Noors.

Ik kan me niet herinneren dat mijn oudste dochter zo was.

Ga blij zijn als ze volgende week naar school kan, hopelijk wordt ze daar wat getemd
Als ik eventjes je verwachtingen mag bijstellen: verwacht je aan veel gehuil en gekrijs de eerste weken als je ze gaat afhalen. 😬

Als ik eventjes je verwachtingen mag bijstellen: verwacht je aan veel gehuil en gekrijs de eerste weken als je ze gaat afhalen. 😬
Da's toch bij het afzetten aan de school?

En daar heb jij geen last van, de last is voor de meester/juf. :unsure:

Blijkbaar is dat gekrijs bij 99% van de kleuters na enkele minuten gedaan, al heb je als ouder soms de indruk dat die daar de ganse dag huilen in de klas.

Da's toch bij het afzetten aan de school?

En daar heb jij geen last van, de last is voor de meester/juf. :unsure:

Blijkbaar is dat gekrijs bij 99% van de kleuters na enkele minuten gedaan, al heb je als ouder soms de indruk dat die daar de ganse dag huilen in de klas.
Als je ze afhaalt zal je wel beter weten! 🤣

Ze zijn dan ZO overprikkeld door met dubbel zoveel als de crèche op een kleine ruimte te zitten, allemaal nieuwe personen, nieuwe omgeving, nieuwe regels, nieuwe dagstructuur,...
De mijne gaat nu haar 3de jaar naar school en ik haal nog steeds een super blij kind af dat in de auto verandert in een krijsend monstertje. Doorgaans 20 minuten en dan is het terug uit haar systeem. 🤷🏼

Het ene kind is er natuurlijk gevoeliger aan dan het andere... Maar als ze pit hebben, zijn ze precies wel gewend een paar tandjes bij te steken op dat moment ook! 🙈

Ons klein spook begint de grenzen af te tasten. Ze weet al heel goed wat ze eigenlijk niet mag en wat neen betekent.

Ze kan ondertussen makkelijk aan de (propere) pampers en haar kleding bij de verzorgingstafel, ze weet dat ze daar niet moet aankomen.
Staat ze daarstraks aan die tafel, te gibberen tot en met, voor aandacht, zeg je dan neen, vliegen de pampers in het rond. 🤦‍♀️

Zo is er ook de tv waar ze niet mag aankomen en als ze aan mijn been staat voor aandacht en ik ben nog met iets bezig en reageer niet snel genoeg naar madame haar goesting, probeert ze in mijn arm te bijten (en maar gibberen als ik tegenwring).

Ons klein spook begint de grenzen af te tasten. Ze weet al heel goed wat ze eigenlijk niet mag en wat neen betekent.

Ze kan ondertussen makkelijk aan de (propere) pampers en haar kleding bij de verzorgingstafel, ze weet dat ze daar niet moet aankomen.
Staat ze daarstraks aan die tafel, te gibberen tot en met, voor aandacht, zeg je dan neen, vliegen de pampers in het rond. 🤦‍♀️

Zo is er ook de tv waar ze niet mag aankomen en als ze aan mijn been staat voor aandacht en ik ben nog met iets bezig en reageer niet snel genoeg naar madame haar goesting, probeert ze in mijn arm te bijten (en maar gibberen als ik tegenwring).
Hoe oud is ze?

En dat grenzen aftasten gaat nog even blijven duren. 😆
Gelukkig blijven ze u ook regelmatig vertederen en aan het lachen brengen.

Gisteren heeft de zoon zijn allereerste nieuwjaarsbrief voorgedragen.
Über schattig. Ik was al twee weken aan het polsen en hij bleef maar zeggen dat hij het vergeten was of dat er geen brief was.
Gisteren deed hij het pakje wat hij van de juf had meegekregen dan open en 'las' vlotjes zijn brief voor.
Mega fiere mama natuurlijk. 🤗

Ik haat nieuwjaar met kinderen, 3u in bed, 8u: "papaaaaaa ik ben wakkeeeerrrrr".
8u, pure luxe he vriend. Hier was het 6.20u.
Oudste zoon tot 00.15u wakker gebleven en dan tot 9u geslapen.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat de jongste zich rustig heeft bezig gehouden ‘s morgens en dat ik nog wat heb kunnen dutten op de zetel (schermtijd woohoo).

Nu de jongste (1 jaar en 2 maanden) eindelijk wat doorslaapt tot een ietwat deftig uur (meestal rond 6u, is snachts meestal ook nog wel een keertje wakker), beslist de oudste (2,5) ineens al een paar dagen om niet meer rond 7u op te staan, maar om 5u.

Meh.

Dochterlief heeft een zesde zintuig om aan te voelen of ik haar alleen moet klaarmaken of niet 's morgens - weer haar bed ondergekotst (en ik gisteren maar stoeffen dat ze eindelijk, na alle kwaaltjes van de afgelopen drie maand en half, weer gezond lijkt).

Ergens wel blij dat ik kan gaan werken vandaag. Ik kom hier meer tot rust dan thuis. :unsure:
Kerstvakantie is op zich wel leuk, maar het is bandwerk. Volgend jaar mogen ze op hun kop gaan staan, alleen feesten die 's middags beginnen en ten laatste om 20:00 naar huis. Dochter tijdens de vakantie gemiddeld drie keer per nacht wakker en dat in combinatie met een hoogzwangere, verkouden vrouw die ook in niet-zwangere toestand barslecht slaapt is dodelijk. :sop:

Ergens wel blij dat ik kan gaan werken vandaag. Ik kom hier meer tot rust dan thuis. :unsure:
Kerstvakantie is op zich wel leuk, maar het is bandwerk. Volgend jaar mogen ze op hun kop gaan staan, alleen feesten die 's middags beginnen en ten laatste om 20:00 naar huis. Dochter tijdens de vakantie gemiddeld drie keer per nacht wakker en dat in combinatie met een hoogzwangere, verkouden vrouw die ook in niet-zwangere toestand barslecht slaapt is dodelijk. :sop:
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mij te schikken naar de plannen van andere mensen in deze periode. Als zij graag 2 weken met oververmoeide, opgefokte kinderen willen zitten, mij goed. Maar wij gaan om 18u naar huis.

Terug
Bovenaan