Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Als ze niets geven: "Hoog huis, laag huis, er zit een gierige pin in huis."
Hoeweg howas liejeg howas er zit een girrege pin in howas.
"Nieuwjaarke zoete, ons varken heeft 4 voeten, 4 voeten en een staart, is dat nu geen centje waard"
"Oudjaar nieuwjaar, 2 koeken is een paar, ik wens je een zalig nieuwjaar"

Of als het wat grappiger mag:
"Nieuwjaarke hottentot, ons vader heeft int bed geprot, ons moeder heeft gescheten, ik heb ervan geweten"
Dit.

Of als ge er rap vanaf wou zijn: oudjaar niefjaar ik wens u een zalig niefjaar.

Hier is die traditie nog keipopulair!

Hier is zo'n 100 man gepasseerd. 😵
Vind het vreemd, hier zingen ze in de namiddag terwijl ik gewoon ben dat het in de voormiddag is.

Bij mijn ouders zijn er 20 kindjes aan de deur geweest. Hopelijk kan dochterlief volgend jaar al mijn oude straat zingen en in de namiddag dan bij ons. 😇
Ja, mijn ouders wonen wel in een dorp waar het populair is, maar in een straat buiten het centrum met maar 5 huizen. Bijgevolg komt daar al jaren niemand meer.

Hier zijn we gestrand op 86.

Zijn er van hier op het forum veel mama's en papa's onderweg met de kindjes? Hier zijn er al 28 gepasseerd om oudjaar te komen zingen. :love:
Afgesproken met een hoop kindjes van de school. Groep van een 30 tal kinderen. 't was wat hectisch bij momenten maar heel leuk. Veel te veel snoep uiteraard en 3 vermoeide Bengels.

De overnhapjes en frietjes daarstraks geraakten met moeite op.

Bij vrienden gaan eten aangezien de dochter toch beter was. Krijgt het arme schaap uiteindelijk een hoestaanval en terug koorts. Enfin, nurofen to the rescue, maar zo dan toch terug naar huis.

Laatst bewerkt:
Jezus, wij zitten 2 dagen in NL. Nederlanders zijn écht wel fan van vuurwerk. Precies WO3 in onze hotelkamer, dochter slaapt natuurlijk als een roos terwijl wij thuis bij wijze van spreken kwaad zijn op elkaar als de trap kraakt 😂

Ik denk dat die van ons tandjes is aan het krijgen. Is al een tijdje flink aan het kwijlen, is soms ook wat lastiger en wilt bijna niet meer drinken van de fles. Alleen zie of voel ik nog niks van tandjes. Iemand tips?

Ik denk dat die van ons tandjes is aan het krijgen. Is al een tijdje flink aan het kwijlen, is soms ook wat lastiger en wilt bijna niet meer drinken van de fles. Alleen zie of voel ik nog niks van tandjes. Iemand tips?
Perdolan, maar in praktijk helpt er imo gewoon niet veel.

Teejel deden wij aan hun tandjes. Even tandvlees inwrijven ermee. Verlichte wel even de pijn.

Hier is't ook weer van dat, de kiezen komen uit

survive-gif-imgur-1.gif

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat onze kindjes daar zo heel erg veel last van hadden. Nu ja, die hadden ook wel altijd iets dus waarschijnlijk is het in mijn hoofd opgegaan in de massa :').

Dag 2 van het nieuwe jaar, en alweer 2 slechte nachten achter de rug. Fan-fucking-tastic. Mijn vrouw liep vanmorgen ook weer pisnijdig rond vanwege de vermoeidheid.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat onze kindjes daar zo heel erg veel last van hadden. Nu ja, die hadden ook wel altijd iets dus waarschijnlijk is het in mijn hoofd opgegaan in de massa :').

Dag 2 van het nieuwe jaar, en alweer 2 slechte nachten achter de rug. Fan-fucking-tastic. Mijn vrouw liep vanmorgen ook weer pisnijdig rond vanwege de vermoeidheid.
Gaat het al wat beter daar? Meen mij te herinneren dat het daar niet altijd gemakkelijk was.

Kerst en nieuw is toch ook altijd een chaos.

Werken tot 22ste, dan 23ste in de namiddag naar haar ouders gaan, dat is dan inpakken en 3-4 uur onderweg. Ginder zitten tot de 26ste, 26ste om 14 uur daar vertrokken, 3-4 uur onderweg naar huis. Alles ingepakt en omgepakt. Om 02:30 opgestaan op de 27ste voor een vlucht om 6:40. Dan wat chill in België maar moet toch altijd dingen vinden om die kinderen te entertainen dat geen iPad zijn want ze hebben hun speelgoed niet natuurlijk.

Zijn ze op oudejaar 'zolang als ze willen' mogen op blijven, in slaap gevallen om kwart na 2. Op moeten staan om kwart na 10 om dan om 12 uur te vertrekken naar de luchthaven. Om 20:15 thuis, 21:00 in hun bed. Om 8 uur deze morgen door de sneeuw naar school.

Nu werk en rust :p

Terug
Bovenaan