Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier zit de dochter met slaapregressie op 4 maand :help: vorige week één nacht van half zeven tot kwart na zes geslapen en we konden ons geluk niet op. Bleek dat ze gewoon wat reserve wou opbouwen om elk fucking uur wakker te worden van middernacht tot wanneer we ze eruithalen tegenwoordig. Hoop dat het snel overwaait, vanaf maandag moet mijn vrouw weer gaan werken dus dan gaan die korte nachten er wel wat meer beginnen inhakken..

Pluspunt is wel dat ze vanaf 3 januari naar de crèche gaat, dus overdag toch terug wat tijd/rust bij het thuiswerken :woohoo: tot ze ziek wordt uiteraard :p maar soit, da's een probleem voor dan.

Mijn dochter is gaan koekezingen met haar neven op de Keiberg (Scherpenheuvel). Hier in de wijk wordt dat niet gedaan, ook niet met Driekoningen. Toen klein was deed ik zowel Nieuwjaar als Drie Koningen in Boechout in onze wijk. Blijft wel een hele mooie traditie, die helaas niet overal stand houdt.

Mijn dochter is gaan koekezingen met haar neven op de Keiberg (Scherpenheuvel). Hier in de wijk wordt dat niet gedaan, ook niet met Driekoningen. Toen klein was deed ik zowel Nieuwjaar als Drie Koningen in Boechout in onze wijk. Blijft wel een hele mooie traditie, die helaas niet overal stand houdt.
Er zit ook veel verschil per dorp. Wij kregen vroeger bvb quasi uitsluitend geld, terwijl nu onze dochter (=1 dorp verder dan mijn Thuisdorp) quasi enkel snoep krijgt.
Driekoningen is hier eigenlijk nooit een ding geweest.

Er zit ook veel verschil per dorp. Wij kregen vroeger bvb quasi uitsluitend geld, terwijl nu onze dochter (=1 dorp verder dan mijn Thuisdorp) quasi enkel snoep krijgt.
Driekoningen is hier eigenlijk nooit een ding geweest.
Of zelfs per wijk. Nieuwbouwwijken met jonge gezinnen tegenover villawijken met boomers of sociale wijken met migranten.

Hier wordt dat zingen toch ook niet gedaan. Daarnet ging de bel en ik dacht daar is de eerste! Maar het was PostNL met een pakketje voor onze buren die niet thuis waren.

Ik ging vroeger altijd drie koningen zingen.
Er kwamen ook altijd heel veel drie koningen aan de deur.
Jammer genoeg de laatste jaren niemand meer gezien.
Ik vind dat wel spijtig dat het verdwijnt.

Oudjaarzingen is dan ook heel regio gebonden. Ik kom uit regio Gent en kende het ook totaal niet als ik hier kwam wonen. Maar het is een heel gezellige traditie, zowel voor kinderen als volwassenen!

Wat zing je dan?
"Nieuwjaarke zoete, ons varken heeft 4 voeten, 4 voeten en een staart, is dat nu geen centje waard"
"Oudjaar nieuwjaar, 2 koeken is een paar, ik wens je een zalig nieuwjaar"

Of als het wat grappiger mag:
"Nieuwjaarke hottentot, ons vader heeft int bed geprot, ons moeder heeft gescheten, ik heb ervan geweten"

Hier is zo'n 100 man gepasseerd. 😵
Vind het vreemd, hier zingen ze in de namiddag terwijl ik gewoon ben dat het in de voormiddag is.

Bij mijn ouders zijn er 20 kindjes aan de deur geweest. Hopelijk kan dochterlief volgend jaar al mijn oude straat zingen en in de namiddag dan bij ons. 😇

Terug
Bovenaan