Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Maar je ziet ook wel dat ze hun best doen, maar eigenlijk met te weinig personeel zijn.
Het gaat er zo te zien ook niet meteen op beteren:

Ondertussen een week aan het doorslapen! We made it!

Voor toekomstige ouders met soortgelijk probleem: hier was hét verschil om haar gewoon zelf in het grote bed in slaap te laten vallen terwijl je er naast ligt. Hierdoor wordt ze 's nachts niet gedesoriënteerd en "opgesloten" wakker in haar kinderbedje.

En blauwe bessen blijkt het wondermiddel tegen constipatie.

Hier wordt de laatste weken het concept ouderschap zwaar op de proef genomen hoor, de kleinste die tot voor kort gewoon het klokje rond sliep, wordt nu constant al huilend wakker 's nachts.

Tutje insteken is meestal wel voldoende voor even maar ondertussen wordt de grote zus ook wat wakker en plast ze vaak in haar bed, ze had voor deze periode hooguit 3-4 in totaal in haar bedje geplast, nu zitten we aan 3-4 keer per week denk ik.

Van vermoeidheid daarnet al met m'n spiksplinternieuwe velgen tegen de stoeprand gereden en in m'n vingers gesneden tijdens het schillen van meneer z'n patatjes.

Vanavond naar het optreden van The Cure, ik hoop dat ik wakker kan blijven:sleep:

Met de komst van de goedheilige man en eind volgende maand pakjes onder de boom, zijn er aanraders qua badspeelgoed voor een éénjarige waar ze lang plezier kan aan hebben?

Met de komst van de goedheilige man en eind volgende maand pakjes onder de boom, zijn er aanraders qua badspeelgoed voor een éénjarige waar ze lang plezier kan aan hebben?
Hier is een onnozel potje met gaatjes onderin nog altijd de favoriet. Zo simpel mogelijk zou ik zeggen. Al de 'speciallekes' die we gekocht hebben voor het bad werden amper gebruikt.

Leer ze dan ineens dat het wonderful is.

:oi22:

Hebben alle kinderen niet van die uitspraken die ze eens doen en dan precies jaren blijven volhouden? Mijne jongste weet goed genoeg dat het drinkebus is, hij zegt dat soms ook, maar meestal zegt hij toch nog altijd brinketus.
Haha, ja, ik ben totaal geen talenknobbel. Van mij heeft ze het alleszins niet mee.

Hier ook gewoon potjes 🤷‍♀️. Maar wij hebben ook van die foam lettertjes om op het bad / muur te kleven en die gaan ook al een eind mee. Daar spelen ze nog vrij veel mee.

Hier is een onnozel potje met gaatjes onderin nog altijd de favoriet. Zo simpel mogelijk zou ik zeggen. Al de 'speciallekes' die we gekocht hebben voor het bad werden amper gebruikt.
een lege shampoofles...
Hier ook gewoon potjes 🤷‍♀️. Maar wij hebben ook van die foam lettertjes om op het bad / muur te kleven en die gaan ook al een eind mee. Daar spelen ze nog vrij veel mee.
Herkenbaar, hier speelt ze ook het liefste met een lege plastic fles overdag...

Die letters zijn wel interessant

Een activiteiten loopwagentje is hier wel lang meegegaan.
little-dutch-activiteiten-loopwagen-little-goose.png
En de baddiertjes van Duplo zijn ook leuk.

Ondertussen een week aan het doorslapen! We made it!

Voor toekomstige ouders met soortgelijk probleem: hier was hét verschil om haar gewoon zelf in het grote bed in slaap te laten vallen terwijl je er naast ligt. Hierdoor wordt ze 's nachts niet gedesoriënteerd en "opgesloten" wakker in haar kinderbedje.
Bedoel je dan dat je ze de hele nacht bij jullie legt?

Ik ga eerlijk zijn, hier ligt die nu gewoon bij ons. Ook merkbaar betere en langere slaap. We zien nog wel wat we op lange termijn doen hiermee en of hij toch langer in zijn eigen bed gaat willen liggen.

Indommelen was nooit een probleem, maar van zodra hij terug wakker werd (na een paar uur) was hij nooit zonder massaal gekrijs terug in zijn bed te krijgen

Hier moeilijke dagen. De eerste drie maanden zat mijn madam +- in een depressie, in combinatie met misselijkheid.
In het tweede trimester ging het gelukkig een pak beter, ze had meer energie, pillen die helpen tegen de misselijkheid, ook gewoon een meer positieve ingesteldheid naar de zwangerschap/het ouderschap, maar nu sinds een paar dagen is het weer veel huilen, gaat alles moeilijker.

Vooral het idee van ze naar een crèche te 'moeten' brengen ligt hier gevoelig. Ze gaat sowieso 4 maanden thuisblijven, maar eigenlijk zou ze liefst van al langer thuis blijven. Ik vind die theorie van de eerste 1000 dagen natuurlijk ook interessant en ik geloof het ook wel, maar als ge zoiets tegen mijn lief zegt dan heeft die goesting om 1000 dagen thuis te blijven omdat ze schrik heeft om ergens iets mis te doen.

We zijn deze week al eens gaan kijken naar een opvang die hier om de hoek ligt, best wel spannende periode om zoiets te doen natuurlijk.
Een aantal dingen waren direct bevestigd:
- er was een oma'tje aan het bijspringen want personeelstekort
- het was niet mogelijk om de verantwoordelijke te spreken want die zit langdurig thuis met een burnout. Ze hebben nu een verantwoordelijke van ergens anders (van K&G misschien - geen idee) die ene keer per week langskomt.

Verder wel gewoon wat ik verwacht van een opvang: er waren kleuren, er waren kinderen, er was de weëe geur van kak.
Mijn vriendin zou het liefst van al ook kei lang thuis hebben gezeten.
Uiteindelijk toch 6 maand thuis gezeten.
Maar de dag dat ze terug mocht gaan werken was ze wel blij.
Na mijn 2,5 maanden thuis zitten voelde ze zich nogal nutteloos (buiten voor de baby te zorgen)
Weinig kunnen doen buiten zorgen voor de baby en dan soms eens afspreken met mensen)

qua crèche moet je zeker geen schrik hebben van de grotere.
Wij hebben uiteindelijk voor eentje gekozen met 6 groepen, veel ,kinderen maar wel een grote organisatie waar makkelijk zieke begeleiders vervangen kunnen worden en mogelijk misbruik of problemen snel opvallen.

Ik ga eerlijk zijn, hier ligt die nu gewoon bij ons. Ook merkbaar betere en langere slaap. We zien nog wel wat we op lange termijn doen hiermee en of hij toch langer in zijn eigen bed gaat willen liggen.

Indommelen was nooit een probleem, maar van zodra hij terug wakker werd (na een paar uur) was hij nooit zonder massaal gekrijs terug in zijn bed te krijgen
Goh, als dat goed werkt voor iedereen, waarom iets veranderen...

Dochter nog steeds niet aan de betere hand..
Gisteren zelfs 40.4c gehad. Meteen terug naar de dokter, Nurofen gekregen.

vandaag wel niks meer te bespeuren van koorts maar nog steeds hoesten/moe (waarschijnlijk deels door constant te moeten hoesten tijdens haar slaap) - eetlust ver te zoeken. Drinkt gelukkig wel nog maar ook aanzienlijk minder.
wel al iets vrolijker, speelt weer wat maar toch vrij labiel.

we zitten nog aan voldoende pipi-pampers maar als het morgenochtend nog steeds geen betering is ga ik toch mogelijks eens naar't ziekenhuis denk ik. Misschien overdreven maar ik voel mij er oprecht niet goed bij, is ondertussen al bijna 4 dagen.

blijkbaar wel veel kindjes die er momenteel last van hebben.

@anders. oprecht blij voor jullie als ze nu éindelijk een iets deftig slaapritme heeft. Hopelijk blijft het zo!

Vandaag wat ultieme verduistering opgehangen, hopelijk hebben we zo toch een van de mogelijke boosdoeners qua moeilijk slapen overdag te pakken ermee. En hopelijk kunnen we dan ook weer wat proberen in bed te laten slapen overdag ipv 100% al stappend in de draagzak... Komt er nog eens bij dat hij precies niet meer bij mij wil of goed zit in de draagzak waardoor ik ook die dutjes overdag niet meer kan overnemen als ik thuis ben.

's nachts is de slaap ook wel helemaal omgeslaan. Na een heel lange tijd slechts 1x wakker te worden voor een voeding en slapen tot na 7u, is het nu 2-3 keer en meestal wakker rond 6u of eerder. Nu toch al een twee weken dat het zo veranderd is... :/

Langs de andere kant heeft hij wel grote stappen gemaakt qua buikliggen/hoofd omhoog.

Naar de NKO geweest en ze moet nog eens buisjes krijgen. De vierde keer in 3,5 jaar. De vijfde keer gaan we korting vragen. :sop: Nu moeten ook de neuspoliepen er uit.

Terug
Bovenaan