Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Deze ochtend om 7u in de badkamer: 'maar papa, wat is eigenlijk het verschil tussen een vacht en een pels?'

Ah, wel, een vacht is eigenlijk, wacht, nee, een pels! Een pels dat is meer zoals een... nee. Euh. Weetje wat schatteke, ik zal dat vanavond eens uitleggen anders.
Dat is nochtans een makkelijke? "niks" was het juiste antwoord? :p

Is er echt geen verschil? Dus pels is een synoniem voor vacht of wat?
Ik zou pels gebruiken in context van verkoopbaar voor kleding of accessoire of zo (bv nerts). En vacht als algemene term voor behaard vel van een beest. Pels dus als deelverzameling van vacht. Maar ik beweer niet dat dat enige taalkundige basis heeft.

Mannekes der is een verschil. Vacht ligt haar plat en last geen lucht door, beter isolerend. Vacht rechtstaand en luchtdoorlatend. Daarom pelsrn iets waard en vacht niet

Ik ben niet mee? Zo slim ben ik dus niet.
Het is net ietske makkelijker de slimste papa te zijn als je de enigste papa van je dochter bent. (Hey, wie weet ben jij over 5j getrouwd met een andere man en haar mama ook, DAN hebt ge pas concurrentie om de slimste papa te zijn!)

Mijn dochter vroeg vanmorgen wat "take this!" wil zeggen, ze was aan het kijken naar de Power Rangers. Ik kon niet direct een synoniem geven in het Nederlands :p

Ik dacht in termen van geur en hoe zacht het is.

Bij vacht denk ik aan een hond, en een hond stinkt.
Bij pels denk ik aan een kat. Lekker zacht en stinkt niet.

Mijn 4-jarige begint nu af en toe "oh my god" te zeggen. Opgepikt van z'n beste vriendje op school.

En mijn dochter begint hem nu ook na te doen.

Ja maar hier is het in de context dat een power ranger dat zegt tegen een monster.
Ja, dat had ik door hoor :p. Als je iemand in het mooi Nederlands een pak slaag wil verkopen, roep je dan niet "pak aan!"? :unsure:

Mannekes der is een verschil. Vacht ligt haar plat en last geen lucht door, beter isolerend. Vacht rechtstaand en luchtdoorlatend. Daarom pelsrn iets waard en vacht niet
Ahzo. Je hebt wel een fout gemaakt.
Merci! Ik zal zeggen dat er geen verschil is. :laugh:

Het is net ietske makkelijker de slimste papa te zijn als je de enigste papa van je dochter bent. (Hey, wie weet ben jij over 5j getrouwd met een andere man en haar mama ook, DAN hebt ge pas concurrentie om de slimste papa te zijn!)
Direct afbreuk doen aan mijn gloriemoment.

En ik ben er 100% zeker van dat ik nooit zal trouwen met een andere man.
Als mijn vrouw ooit wil hertrouwen dan vil ik de nieuwe papa en verkoop ik z'n pels/vacht.

Mijn 4-jarige begint nu af en toe "oh my god" te zeggen. Opgepikt van z'n beste vriendje op school.
De dochter zegt nu ook al een jaar "Oh my God" en "What the Heck?!?"

Enige probleem is dat ze dat van mij overgenomen heeft. Best confronterend als je gefrustreerd achter het stuur zit en mini-me je gewoon nazegt... 🙈

Terug
Bovenaan