Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wel, ze heeft dus schrik sinds ze zonder pamper rond loopt. En dan houdt ze het zolang op tot het vast zit he. Nu komt er regelmatig zo'n heel klein beetje, maar ik gok dat dat nog "rond" de prop gaat...

En met platte kant eerst, maar doordat ze weet wat er gaat komen,
Ge moet ne suppo dus met het puntje eerst steken hé. Ene keer het er volledig inzit zorgt de platte kant er dan voor dat dat niet zomaar voorbij de sluitspier geraakt.
Ik lees wel dat de andere manier vaak aangeraden wordt omdat dan druk van de sluitspier op de punt de zetpil net meer naar binnen duwt maar dan moet je ze ook zeker diep genoeg inbrengen.

Dat is idd wss overloopdiarree. Ik snap dat dat niet fijn is maar het gaat toch verholpen moeten worden want ze gaat gewoon pijn beginnen afzien (en nog veel banger worden ene keer het dan komt). Kzou nadat ze kunnen gaan is (mogelijks door lavementje) toch een paar weken movicol junior geven dan.

Laatst bewerkt:
Ik stak eigenlijk de suppo altijd enkele cm dieper door met de thermometer nog een extra zetje te geven tegen de platte kant. Maar mss lukt dat niet met die zachte?

ivm het "knijp de sluitspier toe": zou het helpen om één ouder het kind te kietelen en de andere dan vlug de suppo erin te duwen? Qua martelpraktijken mss al een 7/10, maar als het werkt...

Binnenspeeltuin als in indoorspeeltuin met nog honderden andere, tierende kinderen?

God hebbe zijn ziel.
Honderden nu gelukkig ook weer niet. :unsure: Het was een relatief kleine speeltuin. Er was nog een ander verjaardagsfeestje en in het speelgedeelte was het een lawaai van jewelste. Precies de Slag om Verdun in WOI. Gillende keukenmeiden. De verjaardagscadeaus kan je het best omschrijven als vijftig tinten wit/roze/paars. Ik wist niet dat er zo veel schakeringen bestonden.
Geen glitter dat uw wasmachine 3 weken later nog steeds uitbraakt alsof het een eenhoorn was geveld door de ergste buikgriep ooit gekend?
Wij worstelen eerder met gekleurde glitterlijm. Dat is ook des duivels.

Ach, het was druk, maar als je die kinderen zo mooi en vrolijk samen ziet spelen, dan heb je dat er met plezier voor over. Afgezaagd en huizenhoog cliché, maar het is wel waar.

Sinds vorige week slaap de vrouw weer naast me en de kleine op haar eigen kamer. Zowel vrouw als baby slapen een pak beter nu. Moet wel zeggen dat ik wat meer ongerust ben als ik om 3u wakker word en die kleine niet hoor en de vrouw naast me zie liggen. In slaap komen is wel wat minder voor de kleine. Elke avond ben je 2 a 3 keer naar boven aan het lopen om haar opnieuw in slaap te krijgen. Eergisteren een krijs gehoord, die ik nog niet kende. Wtf was dat zeg. Soit, al bij al een makkelijk en zeer lief kindje. Lacht veel en is vaak vrolijk. Ook gisteren haar eerste knuffel van Huubke (onze kat) gekregen :love: . Alleen in de koets slaapt ze precies niet meer. Steeds aan het wenen, terwijl ze daar altijd rustig in was. Ik denk dat ze niet meer echt wilt liggen, maar zitten. Ze is wel vrij stevig voor haar leeftijd (10 weken).

Misschien kan iemand helpen. We hebben vorige week een draagconsulent laten komen voor een draagdoek. Nu hebben we maat 8 nodig, wegens mijn lengte, maar die is moeilijk te vinden precies. Iemand die toevallig een goede site kent hiervoor?

Sinds vorige week slaap de vrouw weer naast me en de kleine op haar eigen kamer. Zowel vrouw als baby slapen een pak beter nu. Moet wel zeggen dat ik wat meer ongerust ben als ik om 3u wakker word en die kleine niet hoor en de vrouw naast me zie liggen. In slaap komen is wel wat minder voor de kleine. Elke avond ben je 2 a 3 keer naar boven aan het lopen om haar opnieuw in slaap te krijgen. Eergisteren een krijs gehoord, die ik nog niet kende. Wtf was dat zeg. Soit, al bij al een makkelijk en zeer lief kindje. Lacht veel en is vaak vrolijk. Ook gisteren haar eerste knuffel van Huubke (onze kat) gekregen :love: . Alleen in de koets slaapt ze precies niet meer. Steeds aan het wenen, terwijl ze daar altijd rustig in was. Ik denk dat ze niet meer echt wilt liggen, maar zitten. Ze is wel vrij stevig voor haar leeftijd (10 weken).

Misschien kan iemand helpen. We hebben vorige week een draagconsulent laten komen voor een draagdoek. Nu hebben we maat 8 nodig, wegens mijn lengte, maar die is moeilijk te vinden precies. Iemand die toevallig een goede site kent hiervoor?
Een maat voor een draagdoek? Dat hangt toch gewoon af van waar je de knoop legt?

Hier een heel gek kinderboek gevonden.
Samenvatting:
Mama van Fientje gaat koekjes halen, ze mag de deur niet open doen als ze aanbellen.
Diertjes kloppen ipv bellen, dus Fientje doet deur toch open.
Mama is sleutel vergeten en belt aan. Fientje doet niet open.
Mama zegt "ik heb koekjes". Fientje doet open.

Ik vraag me af welke les ze uit dat boek moet leren...

wij hebben draagdoeken van deze dame.

Die doet op verschillende plekken ook draagconsults (gratis)
Het weet niet hoe groot je bent maar met mijn 1m77 is er nog veel "sliert" over

wij hebben draagdoeken van deze dame.

Die doet op verschillende plekken ook draagconsults (gratis)
Het weet niet hoe groot je bent maar met mijn 1m77 is er nog veel "sliert" over
Ik ben 1m92, maar dat is alleen stretch zo te zien? Merci voor de tip in ieder geval.

Alleen in de koets slaapt ze precies niet meer. Steeds aan het wenen, terwijl ze daar altijd rustig in was. Ik denk dat ze niet meer echt wilt liggen, maar zitten. Ze is wel vrij stevig voor haar leeftijd (10 weken).
Probeer er eens zo'n klein schuin kussentje in te leggen (onder het matrasje) zodat ze niet volledig plat ligt? (zoiets: https://www.baby-dump.be/product/ve...5v00IHxNbJUnAt9W61Ytjmu-ASx_z_qBoCCycQAvD_BwE)

Dat hielp hier (hielp hier ook ruime tijd voor in bed (de bredere variant dan) als ze wat verkouden waren, tegen de druk op de oren).

Sinds maandag slaapt de dochter (7,5 maand) niet meer in de cosleeper.
Wel nog naast ons.
Wel meer gedoe nu, maar ze ligt hoger dan ons bed dus ze kan s'ochtends uitkijken over zowel mama als papa.

Groenten en fruitpap zijn ook eindelijk op gang geraakt.
Sinds september ermee bezig en het ging echt niet.
Enkel een boterham was succesvol.
Vorige week donderdag hadden we een afspraak bij een logopedist ervoor.
De dag ervoor lieten die van de crèche weten dat het opeens gelijk niets ging...
Bij de logopedist ging het ook kei goed.
Sindsdien is ze precies vertrokken, enkel bij de papa is het gene vette...

Geen idee of je er wat mee kan doen, maar we hebben deze nog te koop staan:

Meer info over bovenstaande: https://www.dragenenzo.nl/shop/hoppediz-london-black-grey

Welke maat is die doek?

Die site is misschien wel interessant. Merci!
Het is de 4,60 * 0,70 versie.

Volgens hun eigen site:

Long sling: approx. 4,60 m classic length, suitable for normal sized carrying persons and/ or couples with difference in size.

Terug
Bovenaan