Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

"Kan dieje kleine ni efkes wachten, ik moet deze level eerst nog uitspelen."
"brb afk het hoofdje is er is er".

OT: hier alles goed. Naar K&G geweest en hij had reuzenhonger. Kwam goed uit want ik heb na zijn 2 spuiten direct zijn fles in zijn mond gestoken. Letterlijk 3 seconden geweend. De dokter was ook blij dat hij lachte int begin, want blijkbaar was hij pas de 2e op de dag, en we waren de laatste.
Voor de rest vorig weekend met fruitpap begonnen. Kleine kan nogal fretten. 240g groenten en dan een paar uur later nog eens 200g fruit er bij. Da belooft voor later.

Hebben hier veel vaders de bevalling meegemaakt? Niet zo tof om te zeggen, maar ik ben iemand die geweldig snel flauwvalt. In een ziekenhuis krijg ik het sowieso al benauwd. Ook al is het nog 2 maand, ik ben er nu al over aan het stressen ☹️
Ik was er zelf van de 1e tot de laatste seconde bij. Als je snel flauw valt zou ik zeggen zet u naast uw vrouw, met uw gezicht naar het hare en uw rug naar haar benen. Dan kan je niks van bloed enz zien. Dat zal wss al een pak schelen. Ik heb na de bevalling eens achter mij gekeken als we de onze aan het wegen waren en ja... daar komt wel wat uit. Ik kan daar nu wel goed tegen eindelijk. Enkel 1 keer de moment dat ik keek zie ik die dokter met de scalpel een 'knip' zetten. Ja dat moest ik nu ook niet zien. nadien wel wijze uitleg gekregen van de moederkoek.
 
Hebben hier veel vaders de bevalling meegemaakt? Niet zo tof om te zeggen, maar ik ben iemand die geweldig snel flauwvalt. In een ziekenhuis krijg ik het sowieso al benauwd. Ook al is het nog 2 maand, ik ben er nu al over aan het stressen ☹️
Hier zit het nog vers in het geheugen. Men zei mij dat mijn plaats naast haar was, en als het hoofdje kroonde (als dat het Nederlandse woord is) mocht ik gaan kijken. Ik heb dat gedaan maar dat moet niet, ook navelstreng doorknippen is iets dat niet moet. Dus al bij al kan je denk ik wel vermijden al te veel te zien wat je niet wil, concentreer je gewoon op je vrouw/vriendin tot de kleine er is en dan daarop. Sowieso sturen de vroedvrouw en gynaecoloog je wel. Ik heb de indruk dat op zo'n afdeling men gewoon verwacht dat elke man een idioot is, en ze zitten er vaak niet naast op het moment van de bevalling :)
 
Ik heb, op de tijd tussen de weeën opnemen na, letterlijk niks gedaan tijdens het hele gebeuren. Vanaf het gebroken water tot de kleine er was. Ik ben ook nog nooit zo rustig geweest. Had ik nooit gedacht, aangezien ik best wel ongerust kan zijn. Ook geen emoties bij de geboorte. Ik was eigenlijk totaal niet mezelf, maar in de positieve zin :unsure: . Nu ben ik ook veel rustiger met de baby dan mijn vrouw. Echt de omgekeerde wereld.
 
't Is nu mode van per klas, per juf een Facebookgroep te maken met alle ouders in. Communicatie gebeurd veelal via dat kanaal. Allemaal goed en wel, maar altijd om 21u 's avonds wat posten voor de dag nadien is frustrerend.

'Gelieve morgen 2 witte, gladde keien de grootte van een golfbal mee te brengen. We gaan knutselen!'

Godverdomme zeg, lees ik dat om 22u en mag ik om 5u 's morgens keien gaan zoeken in de gebuur zijn tuin.

Juffrouw Sofie mag blij zijn dat het een knappe is, of ik zette een boos gezichtje op haar Facebook-post. Phuh!
 
't Is nu mode van per klas, per juf een Facebookgroep te maken met alle ouders in. Communicatie gebeurd veelal via dat kanaal. Allemaal goed en wel, maar altijd om 21u 's avonds wat posten voor de dag nadien is frustrerend.

'Gelieve morgen 2 witte, gladde keien de grootte van een golfbal mee te brengen. We gaan knutselen!'

Godverdomme zeg, lees ik dat om 22u en mag ik om 5u 's morgens keien gaan zoeken in de gebuur zijn tuin.

Juffrouw Sofie mag blij zijn dat het een knappe is, of ik zette een boos gezichtje op haar Facebook-post. Phuh!
Was in de eerste kleuterklas hier ook vaak, zo'n bericht om 22u op die schoolapp om iets mee te pakken.
 
Hebben hier veel vaders de bevalling meegemaakt? Niet zo tof om te zeggen, maar ik ben iemand die geweldig snel flauwvalt. In een ziekenhuis krijg ik het sowieso al benauwd. Ook al is het nog 2 maand, ik ben er nu al over aan het stressen ☹️
Ja. 2x heel hard betrokken geweest bij de bevallingen.

Zelf de synto bijgesteld. Onderzocht bij m'n eigen vrouw (op die manier het hoofdje gevoeld terwijl de baby nog in de buik zat). En zoals de meeste de navelstreng doorknippen.

Het onderzoeken vond ik een leuke ervaring, nemen ze mij niet meer af.

Ik ben iemand die in chaotische situaties heel kalm blijft. De eerste bevalling was ik toch serieus onder de indruk. Maar zo'n bevalling is dan ook weer een uitzondering.
 
De mijne zit op een Waalse school en de communicatie is er ook naar:
Soms een briefje in het schriftje, soms ook niet en enkel via de fb pagina gecommuniceerd. Soms plakken ze het briefje er netjes in, soms proppen ze het gewoon achteraan in de kaft.

Vorig jaar 2x op het weekmenu gezien dat een pedagogische studiedag wegviel/bijkwam. Geen enkele manier van communiceren tegen de ouders, tot wanneer ik een mailtje stuurde naar de directie genre: "Hey, volgens de schoolkalender is het dan een pedagogische studiedag, volgens het maandmenu niet. Welkeen van de 2 klopt zodat ik het kan regelen op het werk?" Dan krijg je mail terug en plots bericht op fb ook dan dat de mensen toch de volle 3 dagen op voorhand weten of hun kind wel/niet op school moet zijn. :unsure:
 
De mijne zit op een Waalse school en de communicatie is er ook naar:
Soms een briefje in het schriftje, soms ook niet en enkel via de fb pagina gecommuniceerd. Soms plakken ze het briefje er netjes in, soms proppen ze het gewoon achteraan in de kaft.

Vorig jaar 2x op het weekmenu gezien dat een pedagogische studiedag wegviel/bijkwam. Geen enkele manier van communiceren tegen de ouders, tot wanneer ik een mailtje stuurde naar de directie genre: "Hey, volgens de schoolkalender is het dan een pedagogische studiedag, volgens het maandmenu niet. Welkeen van de 2 klopt zodat ik het kan regelen op het werk?" Dan krijg je mail terug en plots bericht op fb ook dan dat de mensen toch de volle 3 dagen op voorhand weten of hun kind wel/niet op school moet zijn. :unsure:
Werkt dat goed? Nederlandstalige ouders en dan naar een Waalse school gaan? Wij zitten met hetzelfde dilemma, al is dat nog 2.5 jaar :unsure:
 
Hebben hier veel vaders de bevalling meegemaakt? Niet zo tof om te zeggen, maar ik ben iemand die geweldig snel flauwvalt. In een ziekenhuis krijg ik het sowieso al benauwd. Ook al is het nog 2 maand, ik ben er nu al over aan het stressen ☹️
Bij de eerste niet, was spoedkeizersnede onder volledige verdoving dus mocht het OK niet. Daarna moest ze ook meteen onderzocht worden en heeft een paar uur geduurd voor ik ze vast mocht/kon pakken. Mijn vriendin heeft wel een uur of vijf weeën gehad maar die sloot zich zo af dat ik daar voor spek en bonen bij zat.

Twee en drie ook keizersnedes maar geplande en er bij geweest van begin tot eind. Omdat er dan nog wat aftercare nodig is, mochten ze bij mij wat
 
Werkt dat goed? Nederlandstalige ouders en dan naar een Waalse school gaan? Wij zitten met hetzelfde dilemma, al is dat nog 2.5 jaar :unsure:
Onze dochter had een taalvoorsprong, de papa redt zich in 6 talen dus we besloten het risico te nemen! 3km verderop wordt zowel lager als secundair immersieonderwijs aangeboden, dus dat was ook een optie voor ons. Ze is de enige 100% Nederlandstalige in haar klas, 2 kinderen die 2talig worden opgevoed van thuis uit en elk jaar opnieuw krijgen we te horen dat ze totaal niet opvalt als Nederlandstalig omdat ze alles ofwel begrijpt, ofwel goed nadoet van de andere kinderen.
Wij hebben nog geen seconde spijt gehad van de beslissing. 1 van de ouders die hun kinderen 2talig opvoeden, denkt wel voor het 1ste lj terug naar Vlaanderen te keren omdat ze schrik heeft dat ze niet kan helpen met huiswerk, onvoldoende met de juf zal kunnen communiceren,... Maar daar zit ik dan weer niet mee in. Ik heb zelf jarenlang les gegeven in het lager dus vanaf 2de, 3de lj wil ik haar wel wat spelling laten oefenen in het Nederlands dan tijdens de grote vakanties. Haar woordenschat is ruim, haar zinsconstructies zijn goed in het Nederlands voor haar leeftijd dus tot nu toe op geen enkel vlak een achterstand gemerkt. Noch hier, noch op school.
 
Onze dochter had een taalvoorsprong, de papa redt zich in 6 talen dus we besloten het risico te nemen! 3km verderop wordt zowel lager als secundair immersieonderwijs aangeboden, dus dat was ook een optie voor ons. Ze is de enige 100% Nederlandstalige in haar klas, 2 kinderen die 2talig worden opgevoed van thuis uit en elk jaar opnieuw krijgen we te horen dat ze totaal niet opvalt als Nederlandstalig omdat ze alles ofwel begrijpt, ofwel goed nadoet van de andere kinderen.
Wij hebben nog geen seconde spijt gehad van de beslissing. 1 van de ouders die hun kinderen 2talig opvoeden, denkt wel voor het 1ste lj terug naar Vlaanderen te keren omdat ze schrik heeft dat ze niet kan helpen met huiswerk, onvoldoende met de juf zal kunnen communiceren,... Maar daar zit ik dan weer niet mee in. Ik heb zelf jarenlang les gegeven in het lager dus vanaf 2de, 3de lj wil ik haar wel wat spelling laten oefenen in het Nederlands dan tijdens de grote vakanties. Haar woordenschat is ruim, haar zinsconstructies zijn goed in het Nederlands voor haar leeftijd dus tot nu toe op geen enkel vlak een achterstand gemerkt. Noch hier, noch op school.
Wij zijn beiden wel niet zo goed in Frans, dus dat speelt ook wel mee. Al kan mijn vrouw zich wel behelpen. Ik spreek ook nog dialect tegen haar, omdat ik dat wel belangrijk vind. Tweetalig zou zeker leuk zijn, maar ben vooral bang dat het haar gaat tegen werken zodra ze naar het middelbaar of verder gaat. Och ja, nog 2 jaar om na te denken. Merci voor het antwoord.
 
Wij zijn beiden wel niet zo goed in Frans, dus dat speelt ook wel mee. Al kan mijn vrouw zich wel behelpen. Ik spreek ook nog dialect tegen haar, omdat ik dat wel belangrijk vind. Tweetalig zou zeker leuk zijn, maar ben vooral bang dat het haar gaat tegen werken zodra ze naar het middelbaar of verder gaat. Och ja, nog 2 jaar om na te denken. Merci voor het antwoord.
Het is het handigste als je weet of er ook immersieonderwijs wordt aangeboden in de buurt, dat neemt al wat van de stress weg vind ik. 😁
 
't Is nu mode van per klas, per juf een Facebookgroep te maken met alle ouders in. Communicatie gebeurd veelal via dat kanaal. Allemaal goed en wel, maar altijd om 21u 's avonds wat posten voor de dag nadien is frustrerend.

'Gelieve morgen 2 witte, gladde keien de grootte van een golfbal mee te brengen. We gaan knutselen!'

Godverdomme zeg, lees ik dat om 22u en mag ik om 5u 's morgens keien gaan zoeken in de gebuur zijn tuin.

Juffrouw Sofie mag blij zijn dat het een knappe is, of ik zette een boos gezichtje op haar Facebook-post. Phuh!
Dat is toch compleet absurd? Die kunnen toch niet verwachten dat je ten eerste al leest en ten tweede nog aan kan voldoen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan