Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier ook al 2 dosissen van de bexsero gegeven, 2x vrij veel van afgezien eigenlijk :( Ze kreeg er koorts van en die bleef echt 2 dagen aanhouden waardoor ze, als de pedolan was uitgewerkt, last had :( Moesten van de kinderarts ook perdolan preventief geven. Dus direct als we thuiskwamen van bij haar. Nog 1 dosis te gaan tegen einde van het jaar ergens .....

Wordt niet algemeen gegeven omdat type B niet veel voorkomt (zoek maar op hgr meningokokken, dan vind je het advies en incidentie) en het duur vaccin is, niet kosten effectief dus. Maar je moet natuurlijk maar de pechvogel zijn en dan denk je 'had ik maar'. Wordt standaard advies gegeven om paracetamol te geven omdat de bijwerkingen van koorts etc sterker zijn bij dit vaccin. Nadelen heeft het verder niet dus bij mijn eigen kinderen zou ik het gewoon doen, net zoals nimenrix.

Klopt idd maar bij ons zeiden de dokters dat het echt zeldzaam is en dat we ons niet tegen alles moeten laten vaccineren. Ieder zijn vrije keus he. Wij hebben gewoon hun advies gevolgd.

Nog ff terugkomen op borstvoeding. Hier meteen voor flesjes gekozen en geen seconde spijt van gehad, ik heb direct het eerste flesje kunnen geven bij mij 2 zonen, zo kon mijn vrouw direct wat bekomen.

Jup bij mij ook, direct voor flesjes gekozen. Bewuste keuze van mezelf. Geen extra stress, al de rest was al lastig genoeg :) Je moet zelf doen waar je jezelf goed bij voelt, happy mom, happy baby en daar zal wel iets van zijn zeker :)

3,5 maand oude baby sliep tot voor kort quasi hele nacht door, nu wordt ze terug wakker om de 3-4-5h. Zit dus momenteel weer voor de tv met haar.
Onlangs wel enkele potten voeding uit NL meegepakt voor haar. Geen idee of dit 1-op-1 te linken is met de overgang van Belgische potten naar de NL potten.

3,5 maand oude baby sliep tot voor kort quasi hele nacht door, nu wordt ze terug wakker om de 3-4-5h. Zit dus momenteel weer voor de tv met haar.
Onlangs wel enkele potten voeding uit NL meegepakt voor haar. Geen idee of dit 1-op-1 te linken is met de overgang van Belgische potten naar de NL potten.
4 maanden slaapregressie heet u welkom.

Jup bij mij ook, direct voor flesjes gekozen. Bewuste keuze van mezelf. Geen extra stress, al de rest was al lastig genoeg :) Je moet zelf doen waar je jezelf goed bij voelt, happy mom, happy baby en daar zal wel iets van zijn zeker :)
Het is dat. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik heb de keuze aan mijn vrouw gelaten, aangezien zij borstvoeding moet geven en ze wou het doen.

Bij de eerste 3 maanden borstvoeding, maar als er een tweede komt direct flesjes.

Borstvoeding in combinatie met een zware nasleep van de bevalling en uitputting heeft hier voor postnatale somberheid gezorgd.

Dus hou je partner zeker goed in de gaten. Als ze er aan onder door gaat, meteen aan de bel trekken.

Vrouw heeft hier 2x 5maanden gekolfd, tot ze terug ging werken. Had daar wel immens veel respect voor want er komt toch wel wat bij kijken.

Dus eindconclusie: gewoon doorstaan? :(
Ach, na 2j zijn de meesten er wel helemaal uitgegroeid!

Kleine tip: mocht het een gevalletje "krijsen alsof de wereld vergaat" zijn, probeer eens een extra voeding te geven. Bij "groeisprongetjes" was dat hier de redder in nood. Alleen ben je doorgaans een uur bezig met alle mogelijke fysieke zaken te onderzoek eer je euro valt dat het een groeispurt kan zijn en ze gewoon scheuren van de honger plots. 🙈

Ach, na 2j zijn de meesten er wel helemaal uitgegroeid!

Kleine tip: mocht het een gevalletje "krijsen alsof de wereld vergaat" zijn, probeer eens een extra voeding te geven. Bij "groeisprongetjes" was dat hier de redder in nood. Alleen ben je doorgaans een uur bezig met alle mogelijke fysieke zaken te onderzoek eer je euro valt dat het een groeispurt kan zijn en ze gewoon scheuren van de honger plots. 🙈
Nee allesbehalve zelfs. Ze begint te stampen met haar beentjes en van zodra ze iemand ziet tovert ze een stralende glimlach tevoorschijn. Moeilijk om boos te blijven dan hoor :p

Terug
Bovenaan