Goh, mijn vrouw wou het proberen omdat er wetenschappelijk gezien wel wat voordelen zijn, ook voor de vrouw. Ze is van Mexico, en daar doet iedereen dat, dus waarom niet dacht ze. We zitten nu ook nog gewoon in de opstart, wat uitputtend is.
Veel van mijn vrienden zijn meteen voor flesjes gegaan, met het oog op "zo kan de vader ook inspringen" en "zo moet ik niet kolven als ik terug aan het werk ga". Laat ons eerlijk zijn, onze moederschapsrust is wel nogal beperkt, en ons leven is gewoon moeilijk compatibel met de "natuurlijk" manier om dagen/weken amper te slapen als moeder die borstvoeding geeft.
We zien wel, haar productie stijgt en onze dochter is minder uitgehongerd waardoor vraag en aanbod elkaar wel eens zullen ontmoeten. Nu hopen dat ze haar actief moment waarop de wereld moet branden naar de dag verschuift in plaats van tussen middernacht en 4u
Eigenlijk een praktische vraag voor mensen hier:
Borstvoedingsverlof, het onbetaalde type als gust van de werkgever, vanaf wanneer geef je eigenlijk "borstvoeding"? Kan zijn dat wel alterneren met flesjes, geen probleem? Kijkt iemand dat eigenlijk ooit na?