Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerst afbouwen:Hier 2 dochters van 5 en 3, maar die jongste heeft nogal een tuut-probleem in de avond na school en 's nachts om te slapen. Tips of ervaringen om dit af te leren?
Samen met accute woedeuitbarstingen als we een reden verzinnen om die af te geven is het echt genieten op die leeftijd![]()

Wat bedoel je concreet?Joepie. Mijn werkgever vraagt al om vakantie voor volgend jaar door te geven eind september. Dat wordt dus nu al puzzelen voor de vakantie van de dochter. Hoe regelen jullie dit?
Ik maak voor nu elk jaar een spreadsheet met kleurtjes en deel deze dan met de grootouders. Als er makkelijkere alternatieven zijn, hoor ik het graag.

Een Google agenda maken die voor uw schoonouders enkel read-only is. Ik heb mijn eigen agenda en heb samen met mijn vrouw ene, maar de mijne is read-only met haar gedeeld zodat ze verlof enz kan zien. En vice-versa.Joepie. Mijn werkgever vraagt al om vakantie voor volgend jaar door te geven eind september. Dat wordt dus nu al puzzelen voor de vakantie van de dochter. Hoe regelen jullie dit?
Ik maak voor nu elk jaar een spreadsheet met kleurtjes en deel deze dan met de grootouders. Als er makkelijkere alternatieven zijn, hoor ik het graag.
Ik maak daar een Excel voor om makkelijkheidshalve even op de ijskast te zetten bij wijze van spreken en die dagen komen natuurlijk ook in de gedeelde agenda. Nog niet gedeeld met de grootouders, maar goed punt!Een Google agenda maken die voor uw schoonouders enkel read-only is. Ik heb mijn eigen agenda en heb samen met mijn vrouw ene, maar de mijne is read-only met haar gedeeld zodat ze verlof enz kan zien. En vice-versa.
Bijkomend voordeel van deze methode is dat je het gewoon in je Agenda app hebt staan en herinneringen kan toevoegen zodat je meldingen krijgt. Ik zeg dat nu wel als Android user, maar ik neem aan dat dat bij Apple ook kan.
maar gaat goed vooruit. Ik mag er al naast joggen, de volgende keer pak ik ook mijn fiets. Met eigenlijk weinig oefenen 
)Wie 30ml ga je niet echt als referentie kunnen nemen, want een baby zuigt wel harder dan een kolfmachine. Maar borstvoeding is inderdaad heel zwaar zeker in die beginperiode.Hier gaan we borstvoeding sneller afbouwen dan we gedacht hadden. Vrouw moet ze elke 2,5 uur aanleggen, dan drinkt ze een uur & is ze daar anderhalf uur later terug voor meer. Allemaal leuk en perfect normaal, maar dat is dag en nacht en is gewoon niet houdbaar fysiek én mentaal voor mijn vrouw.
Als we dan 60ml flesvoeding bijgeven hebben we 3,5-4 uur lang een contente baby en kan mijn vrouw tenminste wat slaap inhalen (én kan de papa iets doen ipv een bleitende baby wat te proberen kalmeren)
Ik had niet verwacht dat borstvoeding zo zwaar ging zijn in elk geval, had wel verwacht dat het intensief was, maar toch met iéts meer "vrije tijd" tussen het aanleggen.
Ik/we denken dat het misschien ook gewoon te weinig productie is. Uit curiositeit eens één voeding gewoon flesje gegeven en tegelijkertijd volledig afgekolfd en we kwamen maar aan 30ml.. Morgen is het controle bij de kinderarts, dus eens luisteren wat haar mening is.
Goed om weten, dacht dat het vergelijkbaar was. Nu goed, morgen eens navragen dus. Gezondheidsvoordelen allemaal goed en wel, maar op blokjes slaap van 1,5 uur (in het beste geval) gaat de gezondheid van de mama er ook niet echt op vooruitgaan.Wie 30ml ga je niet echt als referentie kunnen nemen, want een baby zuigt wel harder dan een kolfmachine. Maar borstvoeding is inderdaad heel zwaar zeker in die beginperiode.
Het is volledig jullie eigen keuze he. Maar hou er ook rekening mee dat borstvoeding ook voordelen heeft voor de moeder. Er worden hormonen aangemaakt waardoor de baarmoeder sneller terug op normale grote is met een groot effect op mogelijke complicaties na de zwangerschap. Dat was hier toch 1 van de redenen om vol te houden.Goed om weten, dacht dat het vergelijkbaar was. Nu goed, morgen eens navragen dus. Gezondheidsvoordelen allemaal goed en wel, maar op blokjes slaap van 1,5 uur (in het beste geval) gaat de gezondheid van de mama er ook niet echt op vooruitgaan.
Nee, absoluut niet vergelijkbaar.Goed om weten, dacht dat het vergelijkbaar was. Nu goed, morgen eens navragen dus. Gezondheidsvoordelen allemaal goed en wel, maar op blokjes slaap van 1,5 uur (in het beste geval) gaat de gezondheid van de mama er ook niet echt op vooruitgaan.
. Mijn gynae had mij int begin ook iets voorgeschreven dat zou helpen met de productie maar ik kan me niet meer herinneren wat. Dat kan je ook altijd eens navragen.Ja ze drinkt goed door ze, dat is het probleem niet. Mijn vrouw masseert actief mee zodat het goed eruitkomt ook, maar het volstaat precies niet om ze er snel af te krijgen.Nee, absoluut niet vergelijkbaar.
IVM kunstvoeding: dat is ook gewoon veel zwaarder. Het is op zich natuurlijker om vaker te drinken dan om de 4 uur een zware voeding, maar als het dag en nacht blijft is dat zwaar natuurlijk.
Drinkt hij goed door aan de borst? Misschien is het een kwestie van de baby wat actiever te houden of een beetje te helpen met de melk uit de borst te masseren tijdens het voeden?
Rust is uiteraard wel belangrijk voor productie dus als dat enkel kan door bijgeven zou ik het nog even zo proberen. Mijn gynae had mij int begin ook iets voorgeschreven dat zou helpen met de productie maar ik kan me niet meer herinneren wat. Dat kan je ook altijd eens navragen.
Edit: en genoeg water drinken
Groot gelijk. Niks mis met om te schakelen als het te zwaar is. Wij geven 's avonds moedermelk via de fles omdat ze dan altijd heel lang en veel aan de borst wilt hangen. Ik heb ook poeder in huis gehaald als backup. Ik probeer de vrouw wat rust te gunnen, want ze wilt precies haarzelf wat wegcijferen.Hier gaan we borstvoeding sneller afbouwen dan we gedacht hadden. Vrouw moet ze elke 2,5 uur aanleggen, dan drinkt ze een uur & is ze daar anderhalf uur later terug voor meer. Allemaal leuk en perfect normaal, maar dat is dag en nacht en is gewoon niet houdbaar fysiek én mentaal voor mijn vrouw.
Als we dan 60ml flesvoeding bijgeven hebben we 3,5-4 uur lang een contente baby en kan mijn vrouw tenminste wat slaap inhalen (én kan de papa iets doen ipv een bleitende baby wat te proberen kalmeren)
Ik had niet verwacht dat borstvoeding zo zwaar ging zijn in elk geval, had wel verwacht dat het intensief was, maar toch met iéts meer "vrije tijd" tussen het aanleggen.
Ik/we denken dat het misschien ook gewoon te weinig productie is. Uit curiositeit eens één voeding gewoon flesje gegeven en tegelijkertijd volledig afgekolfd en we kwamen maar aan 30ml.. Morgen is het controle bij de kinderarts, dus eens luisteren wat haar mening is.