Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nochtans mocht mijn oudste wel met optrekkertje naar school maar mijn jongste niet meer. Het hangt vooral gewoon van de policy van het school af.Ik heb het artikel niet gelezen maar onze kinderopvang heeft zelf het initiatief genomen om te beginnen met potjes training toen ze het gevoel hadden dat hij er klaar voor was. Samen zijn we er dan aan begonnen en dat ging heel vlot.
Een goede vriendin van me is al jaar en dag kleuterjuf bij de instappers en de 1ste kleuterklas en er zijn enorm veel ouders die denken/verwachten dat de juf hun kind zindelijk maakt. Zoiets lukt alleen als er thuis ook aan gewerkt wordt.
Vroeger moesten kinderen zonder pamper naar school maar nu mag de school dat niet meer verwachten.
Maar dat klopt niet hé. Niet alle kindjes moeten op het potje (niet de juiste leeftijd) en als je meerdere kindjes hebt die aan zindelijkheidstraining doen dan zet ge die zelf allemaal samen op gezette tijden op het potje (net zoals in de kleuterklas, en andere kindjes zien gaan helpt ook). Dus dat is niet om de 6 minuten maar in batchen. Dat neemt weinig last weg bij een onthaalmoeder met slechts een paar grotere kindjes natuurlijk maar in grotere crèches zou dat net wel heel vlot moeten lukken.Het is ook logisch he, de dochter is hier vandaag 9x geweest.
9x maal 9 kinderen = 81 potjes of dus om de 6 minuten... Dat is gewoon niet haalbaar.
Maar Nachtzindelijk is iets totaal anders dan zindelijk zijn overdag. Daar hebt ge andere fysieke mijlpunten eer dat zelfs mogelijk is.De kinderopvang die niet wilt meewerken is inderdaad een problemen. Nu op bijna 4 gaan we proberen zonder nachtpampers![]()
We moeten ook niet klagen over de dagzindelijkheid. Na 2 weken kleuterschool was dat zo goed als gepiept. Het lag dus inderdaad aan de pampers in de crèche.Maar Nachtzindelijk is iets totaal anders dan zindelijk zijn overdag. Daar hebt ge andere fysieke mijlpunten eer dat zelfs mogelijk is.

Hah mijn madam dito int begin. Heb gewoon gezegd bij mijn ma doet die kleren van daar aan ( veel buiten, bos, etc) dan kan er ook geen gezaag zijn dat hij vuil naar huis komt. De theeft even geduurd maar na 6 maand heeft ze het gesnapt.AITA?
Mijn stekels gaan opstaan als schoonmama dochterlief in 1 van de door haar gekochte outfits steekt, die ik niet altijd even mooi vind. Ik stop al speciaal 3(!) wisseloutfits in de rugzak, zodat oma kan kiezen wat ze aantrekt, mocht er iets vuil zijn en toch vindt ze dat blijkbaar niet genoeg. Ik kan er niet aan doen maar ik krijg het gevoel dat ze wat ik m'n dochter koop, niet goed genoeg vindt.![]()
Wacht maar tot als ze beginnen met projectielspauwenGisteren onderweg naar huis met de auto een kotserke in de auto. Gelukkig viel het volume nogal mee en was vooral haar pyjama besmeurd en een klein beetje van de autostoel. Ik heb al andere spouwvormen zien uitbarsten daar vanachter ...![]()