Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn vriendin heeft de heilige schrik dat ze er dan zou oprollen ofzo
Of eigenlijk dat ik er zou oprollen :p
Ze zou dan ook zelf niet meer kunnen slapen

Heb speciaal dimbare spots met afstandsbediening van IKEA in onze armaturen gedraaid.
Ideaal zo, mijn madam doet die aan op de laagste stand en ziet zo genoeg, de dochter wordt daar ook niet wakker van.
De deal was dat ik de pamper deed en dan mocht ik verder slapen.
Tegenwoordig plast de dochter pas laat in de nacht, dus bij de nachtvoeding is de pamper meestal droog.
Dus we verversen die s'nachts niet meer.

Wij slapen nu ook wel van 23u tot 5-6u
Maar die luxe hebt ge niet als BV geven niet goed lukt en ge moet kolven
Vrouwen die borstvoeding geven bewegen opmerkelijk minder en zijn heel reactief tov baby's. Tenzij er substanties in het doel zijn (alcohol, medicatie) is dat dus geen probleem.
De partner is een groter risico. Ik legde de kinderen ook nooit tussen ons maar naast mij (daarnaast was de cosleeper dus kon sowieso niet uit bed rollen, enkel in de cosleeper)

Vroedvrouw heeft aangeraden om niet af te kolven maar om 's avonds 30ml bij te geven met een flesje (poeder). Zo zijn we zeker dat ze verzadigd is en heeft mijn vrouw toch wat structuur :)

Fingers crossed!

Vandaag naar een dierenpark geweest, we zijn in een grote volière vol mooie exotische vogels, staat er daar één lelijke gele container en de zoon roept vol enthousiasme " mamaaa kijkkkkkk een container!" , om er natuurlijk ook naar toe te lopen en in te willen kijken.
Daarna staan we bij de giraffen die heel dichtbij zijn, we kunnen ze bijna aaien als de zoon weg wilt om naar de mensen met de mooie hond te gaan kijken....
De essentie is dat hij zich amuseert 😁 je moet met kinderen soms wel abstractie kunnen maken van de toegangsprijs 🤓

Vrouwen die borstvoeding geven bewegen opmerkelijk minder en zijn heel reactief tov baby's. Tenzij er substanties in het doel zijn (alcohol, medicatie) is dat dus geen probleem.
De partner is een groter risico. Ik legde de kinderen ook nooit tussen ons maar naast mij (daarnaast was de cosleeper dus kon sowieso niet uit bed rollen, enkel in de cosleeper)
Nog nooit op 1 van mijn kinderen gerold terwijl die langs mij lagen (er ligt snachts wel altijd 1 van de 4 bij ons in bed)

Ik wordt wakker als ik een hand of voet voel die tegen mij ligt.

Het borstvoedingskussen lag achter haar rug en een stuk tussen haar benen terwijl zij op haar zij naar mij toe lag. Hierdoor kon zij al niet wegdraaien of rollen. Naast haar stond haar bed als barrière en ik lag met de knieën opgetrokken naar haar gericht.

"Zomaar" in het midden leggen zonder haar bvb in een nestje te steken, zou ik ook absoluut niet durven.

Wij vliegen in Oktober (ongeveer 2u durende vlucht).
De baby zal dan 3,5 maanden out zijn.

Enkele praktische vragen die ik nu heb:

- hoe zit het met de buggy en de maxi cosi? Ik vermoed dat die mee tot in het vliegtuig mogen en dan bij het instappen afgegeven worden? Krijg je die onmiddellijk terug bij het uitstappen?
- wordt de baby vastgemaakt met een gordel? Hoe werkt dat precies?
- mag je warm water meenemen in thermoske om haar flesje voor te bereiden?
1: uw maxi cosi en buggy mag gratis mee tot ah vliegtuig. Als je uitstapt staat hij meestal daar of soms eens paar minuten opwachten.
2: zit een lus bij die je door uw gordel doet. Personeel zal het wel uitleggen.
3: alle baby food mag mee. Douane controle gaat gewoon wat langer duren.
4: veel vliegtuigen die internationaal vliegen hebben beperkte cribs. Moet je gewoon op voorhand aanvragen. Dan installeren ze na het opstijgen een bedje voor u. Dat zijn speciale seats. Wij staken de onze daar in hij sliep de volledige nacht en wij ook.
5: is de typische Belgische bekrompenheid die het precies zo drama maakt om lang te reizen met kinderen terwijl het echt easy is. In elk groot land reizen ouders uren met hun baby aan een stuk in de wagen of vliegtuig en dat is geen enkel probleem. Wil je in België eens een uurtje rijden met een baby dan wordt daar altijd zo'n een drama van gemaakt. Ons ziekenhuis was 4u rijden enkel van ons. De onze zit nu niet met rug problemen hoor.

Mja, die schrik kreeg ik er niet uit :p

Een vraagje ivm kindergeld. Onze dochter is 3 augustus geboren. Als ik het goed heb, krijgen we pas in oktober de eerste keer kindergeld?

Ik denk het maar wel direct twee keer.
Ik heb even gekeken en hier geboren in oktober en in december twee keer het kindergeld ontvangen.
Ah oké. Merci voor de informatie.

Bij ons is de situatie een beetje anders omdat we beiden in Nederland werken, maar mijn vrouw komt weer terug in België werken. Ik zag net een bedrag van net geen €25 wat leek te komen van het Waalse kindergeld (om het zo te zeggen), maar ik vind het maar bizar. Begrijp niet goed wat het is. Eens contact opnemen.

Edit: het gaat over Infino, die zijn toch voor het kindergeld?

Laatst bewerkt:
Flesje 's nachts was een godsgeschenk. 2 keer ongeveer 20ml dat ze nog bijgedronken heeft (bovenop de borstvoeding) en toch schoon telkens 3,5 uur aan een stuk geslapen. Mama ziet er al veel beter uit nu ze wat blokjes heeft doorgeslapen :woohoo:

Nu nog over het trauma van het aanhappen raken en we komen er wel. Is nogal pijnlijk precies.

Hier gisteren naar de gynaecoloog geweest, bleek dat haar leverenzymen vorige week nogal hoog waren. Op de echo zag die er normaal uit, bloeddruk leek ook normaal (mijn vrouw heeft altijd een eerder lage bloeddruk). Dus opnieuw bloedtest, en later die dag dan resultaat: nog altijd hoog maar niet gestegen. Dus wachten tot volgende maandag, waarop de dokter zal beslissen of de bevalling wordt ingeleid. Met de boodschap dat bij jeuk of buikpijn krijgt ze naar het ziekenhuis moet. Kan dus zijn dat het pre-eclampsie is.

Natuurlijk begin je je dan meer zorgen te maken. Mijn vrouw neemt haar bloedsuiker op omdat die moet opgevolgd worden. Heeft de indruk dat het bloed er makkelijker uitstroomt (hogere bloeddruk, ook een symptoom). Maar als we het dan meten is het 11/7. Kortom, best doen wat ze ons aanraden, maar leuk voelt het toch niet.

Iemand die dit artikel kan samen vatten?

Nu we zelf in de periode zitten, vind ik dat toch extreem veel. Wij hebben nog meer dan een jaar te gaan en de pamper is al uit...

Ik weet dat de kwaliteit van Pampers een oorzaak is, maar ik heb zo'n gevoel dat het grote probleem weer bij onze kinderopvang ligt?

Nu we zelf in de periode zitten, vind ik dat toch extreem veel. Wij hebben nog meer dan een jaar te gaan en de pamper is al uit...

Ik weet dat de kwaliteit van Pampers een oorzaak is, maar ik heb zo'n gevoel dat het grote probleem weer bij onze kinderopvang ligt?
De kinderopvang die niet wilt meewerken is inderdaad een probleem. Nu op bijna 4 gaan we proberen zonder nachtpampers 🤞

Laatst bewerkt:

“Je moet er gewoon mee bezig zijn”, zegt ze. “Het is iets dat ouders, kinderverzorgsters en kleuterleiders samen moeten doen. Je moet het kind aanbieden om op het potje te gaan. Als het er niet aan toe is, zul je het snel merken. Dan gaat het kind wel protesteren. In dat geval moet je wachten, al blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat de meeste kinderen tussen 18 en 30 maanden klaar zijn om zindelijk te worden.”

Verder wordt er niets gezegd over oorzaak, wel dat er grote regionale verschillen zijn binnen Vlaanderen zelf en dat het een fenomeen is over gans de westerse wereld.

Ik heb het artikel niet gelezen maar onze kinderopvang heeft zelf het initiatief genomen om te beginnen met potjes training toen ze het gevoel hadden dat hij er klaar voor was. Samen zijn we er dan aan begonnen en dat ging heel vlot.

Een goede vriendin van me is al jaar en dag kleuterjuf bij de instappers en de 1ste kleuterklas en er zijn enorm veel ouders die denken/verwachten dat de juf hun kind zindelijk maakt. Zoiets lukt alleen als er thuis ook aan gewerkt wordt.
Vroeger moesten kinderen zonder pamper naar school maar nu mag de school dat niet meer verwachten.

Terug
Bovenaan