Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Volgende keer gewoon direct de wasmand geven als afleiding! Klaar!

(Kleine pro-tip: geef er ene met vuile was, niet de propere, net gevouwen was. :unsure:
Ik realiseer me net dat ik nog steeds de volle wasmanden direct op een tafel of kast zet uit automatisme 🤣)
't Was een lege. :giggle:

Volgende keer gewoon direct de wasmand geven als afleiding! Klaar!

(Kleine pro-tip: geef er ene met vuile was, niet de propere, net gevouwen was. :unsure:
Ik realiseer me net dat ik nog steeds de volle wasmanden direct op een tafel of kast zet uit automatisme 🤣)
Nu kom je af met die tip! Deze week nog een mand was geplooid en toen ik even weg keek was ze al omgekeerd met de was eruit :rolleyes:

Is er iemand al naar het plopsa hotel gegaan? De moeite? Dacht nog snel te gaan voordat de dochter 4jaar wordt want dan is het nog gratis.

Bon, dilemma hier thuis.
Kleine wordt er 4 binnen paar weken.

Begin dit jaar dachten we, geven een tablet... Vraagt er nooit achter tenzij hij bij zijn nicht en oma is, Wss omdat nicht een heeft.
Nicht is jaar ouder maar heeft die al 2jaar zeker.

Ik ben wat terughoudend, maar weet ook niet vanaf wnr een tablet ok is.
Andere tips voor kadoo? It's a boy..
Meer over kinderen en schermtijd:

Ge lacht er mee maar dat was hier een groot probleem. Nummer 3 was niet echt gepland.. er zit 3 jaar en 3 maand tussen de oudste en de jongste.

Gelukkig heeft m'n zus twee kindjes dus daar een deel van gekregen maar dan is't prijzig. Plus het feit dat ze in m'n vorige wagen niet naast elkaar konden zitten noch in die in die van m'n vriendin.

Gelukkig heb ik een bedrijfswagen en moeten ik net op tijd een nieuwe kiezen.
Gevolg is wel dat ik nu met een C4 Grand Spacetourer moet rondbollen.
Als je de versie met 7 zitplaatsen neemt zit je voor even goed. (y) :LOL:

De kleine heeft nu blijkbaar last van krampjes.
Gisterenavond was dat toch tegen de 2 uur volle bak gekrijs, en niets dat ook maar deftig hielp.
In slaap raken lukte dan met moeite en dan was het weer tijd voor de volgende voeding. 't Is toch crimineel dat ik zo vlug weer moet gaan werken :) 't Zal pijn doen.

Is er iemand al naar het plopsa hotel gegaan? De moeite? Dacht nog snel te gaan voordat de dochter 4jaar wordt want dan is het nog gratis.
Vorig jaar gedaan met onze 2 kinderen van 3 en 5, ze vonden dat enorm leuk.

Avondbuffet in de vorm van aparte eetkraamkes, ochtendbuffet met Bumba die van tafel tot tafel gaat, mogelijkheid om vroeger in het park te gaan zodat er nergens een wachtrij is, toegang tot Plopsaqua ook inbegrepen.

Ik vond het heel prijzig, maar je krijgt er ook wel wat voor.

Oplossing gezocht voor autostoel en potjestraining.
Ik heb liefst geen urinevlekken/geur in de auto, dus ik ben nu op zoek naar oplossingen... Je hebt van die beschermmatten, maar die zijn plastic en absorberen dus niet (waardoor het er gewoon af zal lopen).
Nu dacht ik eventueel een matrasbeschermer (zo eentje van Huggies) ofzo daar nog over te trekken.

Iemand dat al getest en/of andere tips?

Ik heb liefst geen urinevlekken/geur in de auto, dus ik ben nu op zoek naar oplossingen... Je hebt van die beschermmatten, maar die zijn plastic en absorberen dus niet (waardoor het er gewoon af zal lopen).
Nu dacht ik eventueel een matrasbeschermer (zo eentje van Huggies) ofzo daar nog over te trekken.

Iemand dat al getest en/of andere tips?
Nouweuh.... De stoelbekleding kan je afhalen en wassen, hoera!

Hier staken we gewoon een potje in de koffer, laten plassen voor je vertrekt, eventueel na een half uur rijden stoppen in een verlaten straatje en het potje uithalen en meer deden wij niet. Exact 0 ongelukjes gehad en nooit een extra beschermzeil of wat dan ook gebruikt.

Nouweuh.... De stoelbekleding kan je afhalen en wassen, hoera!

Hier staken we gewoon een potje in de koffer, laten plassen voor je vertrekt, eventueel na een half uur rijden stoppen in een verlaten straatje en het potje uithalen en meer deden wij niet. Exact 0 ongelukjes gehad en nooit een extra beschermzeil of wat dan ook gebruikt.
Jamaar dat is van de kinderstoel :p ik heb het over de stoel daar onder :p

Je moet eens letten op de vorm van de autostoel, die maakt een put naar achteren toe, niet naar voor toe. Eigenlijk zou je, als je je er dan toch zo een zorger over maakt, perfect de kinderstoel kunnen uithalen, "puppy pads" kopen, wegwerp zindelijkheidsmatjes voor puppy's, die op je autozetel leggen, kinderstoel er terug in en rij in vrede!

Maar de kans is dus heel klein dat dat voor zal vallen, dat ze 1) plast wanneer je aan het rijden bent als je ze op voorhand laat plassen en om het half uur plaspauze houdt en 2) de hoeveelheid ZO groot is dat ze los doorheen de kinderstoel plast en de autozetel doorweekt raakt.

Hier ook nooit ongelukjes in de auto gehad en zoals Mulan ook aangeeft, op potje voor we vertrokken en voor een lange rit op tijd eens stoppen.
Heel in het begin durfde ik nog wel eens een trainingspamper aandoen als hij wat langer in de auto moest zitten.

En hoeveel denk je dat ze gaat plassen in de auto dat je schrik hebt voor je autostoel? Daar komt geen emmer uit he. 😀

Mijn ijkingspunt zijn nu de wandelingen hier in de buurt :p en daar is het toch elke keer prijs (in het potje wel te verstaan) en dat is toch binnen het half uur meestal

Wat @Mulan zegt, nooit pipi in auto gehad, altijd potje mee. En ALS ze zou plassen trekt dat in de kinderstoel zelf waar ge idd de hoes van kunt afnemen en wassen), zeker niet in de autostoel van uwe Porsche :tongue:.

Wij gebruiken Pupy Pads. Effe zoeken hoe dat best in uw autostoel past maar eens ge weet hoe dat goed ligt is dat wel gemakkelijk.

Sebiet naar huis met onze dochter :) wel even slikken toen ik vanmorgen de buggy in de auto heb gelegd, ons oude leven komt niet meer terug nu :p

Sebiet naar huis met onze dochter :) wel even slikken toen ik vanmorgen de buggy in de auto heb gelegd, ons oude leven komt niet meer terug nu :p
Heel veel gaat ook vanzelf heb ik gemerkt. Je doet dingen op intuïtie zonder dat je eigenlijk het gevoel hebt dat er veel veranderd is. Wat uiteraard wel het geval is. Onze dochter is nu 3.5 week en eigenlijk hebben we nog veel gedaan. We zijn 2 keer naar Maastricht en ene keer naar Hasselt geweest voor ene te gaan drinken op het terras en wat te "shoppen". Zelfs ene keer geluncht in Maastricht. Ook al eens gaan ontbijten in het dorp hiernaast. Ging eigenlijk allemaal heel goed.

Het enige wat ik wel echt mis, is het samen slapen met mijn vrouw, maar dat zal ook wel weer snel komen.

Morgen wel weer mijn eerste werkdag, daar baal ik wel heel hard van 😢.

Een praktische vraag...mijn vrouw heeft al 4 jaar haar thuisland, en dus het grootste deel van haar familie, niet gezien. Zeker nu we binnenkort met 3 zijn kwam dan het plan om toch zo snel mogelijk eens te reizen, bv. rond nieuwjaar, ook omdat wel wat mensen ons zeiden dat het eigenlijk beter is als ze nog jong zijn omdat ze dan veel meer slapen.
Maar persoonlijk heb ik wel wat bedenkingen daarbij, ja ok voor eens 2u te vliegen zal dat wel kloppen, maar voor een vlucht van 10u? Ook, is dat drukverschil niet pijnlijk (nuja gaat ook later op, we gaan niet wachten tot ze 2 is).

Sowieso lijkt een eerste prijsscan aan te wijzen dat die periode onbetaalbaar is, maar gewoon om wat ervaringen/meningen te horen.

Laatst bewerkt:
Een praktische vraag...mijn vrouw heeft al 4 jaar haar thuisland, en dus het grootste deel van haar familie niet gezien. Zeker nu we binnenkort met 3 zijn kwam dan het plan om toch zo snel mogelijk eens te reizen, bv. rond nieuwjaar, ook omdat wel wat mensen ons zeiden dat het eigenlijk beter is als ze nog jong zijn omdat ze dan veel meer slapen.
Maar persoonlijk heb ik wel wat bedenkingen daarbij, ja ok voor eens 2u te vliegen zal dat wel kloppen, maar voor een vlucht van 10u? Ook, is dat drukverschil niet pijnlijk (nuja gaat ook later op, we gaan niet wachten tot ze 2 is).

Sowieso lijkt een eerste prijsscan aan te wijzen dat die periode onbetaalbaar is, maar gewoon om wat ervaringen/meningen te horen.
De eerste 3 maand zou ik dat toch niet ondernemen omdat je baby dan het minste structuur heeft, meest krampen en reflux,...

Daarnaast vind ik dat ze vanaf dan ook nog sneller tevreden zijn in een draagzak of draagdoek. Als je ergonomisch draagt, kan je baby daar uren in zitten zonder een kik te geven.
Ivm zo lang vliegen zelf zou ik, eens het zover is, dat bespreken met de pediater.

Terug
Bovenaan