Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik ben misschien ook gewoon een ongevoelige moeder want ik vond het ook nooit echt moeilijk om ze af te zetten :v
Ik heb er ook geen probleem mee, ik heb gewoon een heel goed gevoel bij de onthaalmoeder. Plus ons klein spook is altijd vrolijk als we ze gaan oppikken.

Over welke periode vallen melktanden uit?

Onze oudste was er 2 kwijt midden onderaan, daar staan nu al 2 volwassen tanden in de plek maar voor de rest valt er niks meer uit. Is ondertussen al meer dan een half jaar geleden.

Ga ze wel missen die schattige melktandglimlachjes
gisteren nog met mijn kinderen bij de tandarts gezeten dus met enige kennis ter zake die ik normaal niet bezit :) .

De eerste wissel is rond 5 a 7 jaar (voorste melktanden, snijtanden)
tweede wissel is mijn dochter nu aan begonnen (tussen 10 en 12) en vallen er nog eens 8 uit blijkbaar (ik verschoot er zelf van want ik kan dat nu echt niet meer voor de geest halen dat we aan die leeftijd (4de a 6de leerjaar) nog zoveel tanden verloren. In die tweede wisselrond krijg je ook nog 4 nieuwe kiezen.

1XlZA4Z.jpeg

Hier gaat ze vandaag op uitstap met de opvang en toch wel stress dat ze verloren gaat lopen, iemand haar mee zal lokken,.. 🙈🙈🙈
Daarnet nog gezegd dat ze alleen met de moni's mee mag en dat als iemand haar komt zeggen "dat je mama zei dat ik jou moest komen ophalen" het dikke liegebeesten zijn want dat enkel ik, papa en opa en oma haar mee mogen nemen.
Mijn moederhartje momenteel... 😣😥
En, hoe was het?

En, hoe was het?
Ze waren vroeger terug dan voorzien, dus zodra ik geparkeerd was, zag ik haar al rondrennen. Oef! 😁
"En we hadden allemaal een bandje aan met daarop het nummer van een moni, mama!"
(En ik had mijn nr ook op haar zonnehoedje geschreven voor alle zekerheid :unsure: )
Ouder zijn is leren loslaten hè! Zal wat worden voor haar eerste fuif! 🙈

Geen probleem ik heb tegen dan 3 pubers met gierende hormonen die zich wel zullen ontfermen over mini-Mulan. Komt goed!
Ze heeft nu al meer Sassyness dan haar mama, zorg maar dat die puberkes niet huilend thuiskomen dan! 😈

(En ze gaan nog van ver komen ook om te fuiven precies?)

Tijdens onze huwelijksreis vorige week is ons zoontje een week bij zijn grootouders geweest. Hij heeft daar de tijd van zijn leven gehad; in het zwembad gezeten, naar de kinderboerderij, gaan fietsen, met de overzetboot, op bezoek her en der… Toen we er toekwamen, was een van de eerste dingen die mijn schoonmoeder zei: gho, dat ga ik toch niet meer doen, zo’n ganse week.
Onze zoontje is 1 jaar & 10 maand, ‘t is ne lieven zegt ze, niet stout maar áctief en ge moet er constant mee bezig zijn en dingen met hem doen.
Voor ons was een weekje zonder hem ook genoeg, we hebben dagelijks wel eens gevideobeld en ze stuurden ook veel foto’s en filmpjes door.

Dat is dan ook een leeftijd waar kinderen enorm veel aandacht vragen. Voor iemand die dat niet gewoon is is dat ook een extreem zware week :laugh: . Als ze wat ouder zijn is dat een stuk gemakkelijker, als ze zelf veel alleen spelen, alleen in de speeltuin zitten, etc.

Onze zoontje is 1 jaar & 10 maand, ‘t is ne lieven zegt ze, niet stout maar áctief en ge moet er constant mee bezig zijn en dingen met hem doen.
Den onze is nu 1j6m ongeveer en ik merk dat mijn ouders er bijvoorbeeld een pak minder goed mee omkunnen dan mijn schoonouders. Mijn ouders hebben niet die mindset van er continu mee bezig zijn en zouden nog eens durven naar de wc gaan terwijl hij gewoon rondhost zonder te beseffen dat em dan gewoon weg is. Mijn schoonouders daarintegen zijn er actief mee bezig en daar is hij dan ook een pak "gemakkelijker".

Een week hem afzetten zou ik heel graag willen voor onze huwelijksreis, maar dan mag ik alleen gaan vrees ik :unsure:

Den onze is nu 1j6m ongeveer en ik merk dat mijn ouders er bijvoorbeeld een pak minder goed mee omkunnen dan mijn schoonouders. Mijn ouders hebben niet die mindset van er continu mee bezig zijn en zouden nog eens durven naar de wc gaan terwijl hij gewoon rondhost zonder te beseffen dat em dan gewoon weg is. Mijn schoonouders daarintegen zijn er actief mee bezig en daar is hij dan ook een pak "gemakkelijker".

Een week hem afzetten zou ik heel graag willen voor onze huwelijksreis, maar dan mag ik alleen gaan vrees ik :unsure:
Idem. Mijn ouders gaan in de zetel zitten en laten ze dan spelen op de vloer. Maar zijn niet "actief" er mee bezig.
Mijn schoonouders zitten mee op de vloer dingen te bouwen etc...

Groot verschil.

De meter van onze dochter heeft een reisbureau, en daar kwam vorige week een koppel aan met een kindje van 14 dagen oud. Ze wouden op reis gaan naar Nieuw-Zeeland. Voor 5 weken. Nu in Oktober...
Met als uitleg "ge moet toch iets aan uw ouderschapsverlof hebben he". Goed zot...

Idem. Mijn ouders gaan in de zetel zitten en laten ze dan spelen op de vloer. Maar zijn niet "actief" er mee bezig.
Zo gaat het bij onze ouders ook. Schoonouders spelen ook actief mee, mijn ouders laten haar haar goesting doen, stimuleren haar en zien dat het veilig is. Enige verschil is, dat er bij mijn ouders naast onze dochter van bijna 1, nog een neefje rondloopt van bijna 3 en een nichtje van 1 jaar en 2 maanden. M'n vader kon zijn middagdutje niet meer doen van de zomer omdat de oudste er ook geen meer doet, die zal blij zijn dat het bijna september is. 😂

Nu bij ons thuis is dat ook wel zo hoor. Ik speel ook ni elke keer mee, ze moeten ergens leren om zichzelf ook bezig te houden imo.
Ondertussen zijn ze wel met 3 dus ze spelen vrij dikwijls met elkaar.

Nu bij ons thuis is dat ook wel zo hoor. Ik speel ook ni elke keer mee, ze moeten ergens leren om zichzelf ook bezig te houden imo.
Ondertussen zijn ze wel met 3 dus ze spelen vrij dikwijls met elkaar.
Ja, wij spelen zelf ook veel minder actief dan mijn schoonouders hoor :p
Het ene is niet persé beter dan het andere, je moet actief bezig zijn met uw kind maar dat wil niet zeggen dat je elke spelletje actief moet meespelen.

Terug
Bovenaan