Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dinsdag en woensdag dus "een behoorlijk pittige dame" na de speelpleinwerking...
Sta ik er gisteren om 16u, komt er een huilend snoetje op me af gerend.. 😭
In de auto was ze aan het zeggen dat vriendje E. Er niet was die dag en vriendje Y "haar vriend niet meer wou zijn". Verklaarde de tranen wel... De troostende knuffel voelde toch wel heel warm aan... Thuis gekomen de thermometer tevoorschijn gehaald: 39.1 °C.

Daarnet bij de huisarts geweest, ofwel lichte virale infectie, ofwel een zonneslag (want elke dag afgezet met zonnehoed op, elke dag afgehaald zonder zonnehoed op....)
Dus nu thuis een rustig dagje, gelukkig driftbuivrij tot nu toe! 💪

Onze dochter toch ook wel elke avond pompaf, mede door die hitte volgens mij. Gisterenavond een verhoging gehad van 37,5°C maar vanmorgen weer normaal met 36,8°C. Morgen eens in 't zwembad zwieren.

Gisteren voor het eerst een dagje alleen geweest met de kleine man thuis (ondertussen al 1j4m). Ongelofelijk hard van genoten want ik zie hem vaak alleen maar tijdens zijn vervelend uurtje van de dag (vlak voor hij gaat slapen en moe begint te worden).
Samen met hem naar de kinderboerderij geweest en zien hoe zot hij is van de beestjes, dan de aanliggende speeltuin waar hij denk dat hij al 8 jaar is en overal op probeert te klauteren (en boos worden als het niet lukt :laugh: ).
Na zijn dutje naar de oma geweest en hem daar nog in het zwembad gegooid en geravot, 't was een zware dag geweest aan zijn slaap te merken deze morgen. Papa was ook wel blij dat hij in de zetel zat, precies wel vermoeiend zo de hele dag met kleine op stap zijn :unsure:.

Ugh, verkleinwoordjehz ... Voor mijn dochter (nog geen twee*) is het feest als die een bord krijgt met frietjes en een frikandel.
Ahum 😉

Bij mij is het dubbel. Heb een dochter die net 2 is geworden. Zondag gaan we naar brasserie Kindermenu is ook frikandel of spaghetti of vol au vent zonder groenten. Frikandel is ook feest voor onze dochter. Anderzijds is 12 euro belachelijk veel geld voor iets dan 30 cent kost in de colruyt en vind ik het ook vreemd/frustrerend om groenten weg te laten in kindermenu's. Getuigd van een zekere luiheid van de kok.

Frieten gaan eten!!!!

Hier 2x frieten gegeten en allebei die nacht ter wereld gekomen :laugh:
Gisteren (uitzonderlijk, want normaal is het altijd op vrijdag) frietjes gegeten... maar nope, geen nieuws.
Vandaag laatste dag voor de uitgerekende datum, het kan eigenlijk voor elk moment zijn.
En zelfs nu dringt het nog steeds niet echt door dat er over enkele dagen een baby'tje in ons leven zal zijn :unsure:

Volgende week ook eens 4 dagen speelpleinwerking hier proberen. Maar 4 dagen genomen om eens te zien hoe ze er op reageert. Al heeft ze het nu al volledig gehad bij Opa en Oma hebben we het gevoel. Een paar leeftijdsgenootjes door de dag gaat niet slecht zijn.

Volgende week ook eens 4 dagen speelpleinwerking hier proberen. Maar 4 dagen genomen om eens te zien hoe ze er op reageert. Al heeft ze het nu al volledig gehad bij Opa en Oma hebben we het gevoel. Een paar leeftijdsgenootjes door de dag gaat niet slecht zijn.
Hier is het vervelende dat ze niemand kent op het speelplein. Gelukkig maakt ze snel vriendjes maar het maakt die eerste dagen echt wel lastiger zo...

Dat is niet onlogisch als ge elke dag frieten eet :p
Mijn tante, ondertussen een zeventiger, had het ook zo voor. 2x enorme goesting in frieten, in tijden waar "frieten gaan eten" niet eens een maandelijkse traditie was...
Eerste keer frietje steken, water brak, naar het moederhuis.
2de keer: frietje steken, geen weeën, geen water dat brak, toch naar het ziekenhuis gereden "want als ik goesting in frieten heb, is dat omdat de kleine wil komen!".
Keken ze maar raar van op in het ziekenhuis, maar ze bleek effectief bijna volledige ontsluiting te hebben en enkele uren later is ze bevallen!

Conclusie: het is niet frieten eten die de trigger is, maar onweerstaanbare goesting om frieten te gaan eten! 😝

Mijn tante, ondertussen een zeventiger, had het ook zo voor. 2x enorme goesting in frieten, in tijden waar "frieten gaan eten" niet eens een maandelijkse traditie was...
Eerste keer frietje steken, water brak, naar het moederhuis.
2de keer: frietje steken, geen weeën, geen water dat brak, toch naar het ziekenhuis gereden "want als ik goesting in frieten heb, is dat omdat de kleine wil komen!".
Keken ze maar raar van op in het ziekenhuis, maar ze bleek effectief bijna volledige ontsluiting te hebben en enkele uren later is ze bevallen!

Conclusie: het is niet frieten eten die de trigger is, maar onweerstaanbare goesting om frieten te gaan eten! 😝
Vandaar dat het frituur naast het ziekenhuis hier ook levert op de materniteit :D

Vandaag op Mallorca naar het aquarium geweest. De jongste zit al een paar dagen uit te kijken om de haaien te kunnen zien. Elke dag vroeg ze ernaar.

Daar aangekomen gingen we eerst langs een deel aquariums zonder haaien, tot de jongste plots vroeg wat die meneer daar deed. Die meneer was dus een duiker die één van de aquariums aan het proper maken was.

In de namiddag eindelijk tot aan de aquariums van de haaien geraakt zodat ze eindelijk de langverwachte haaien kon zien. Staan we voor dat aquarium vol met haaien, en in plaats van naar de haaien te kijken: “papa, waar is de meneer?”

Vandaag op Mallorca naar het aquarium geweest. De jongste zit al een paar dagen uit te kijken om de haaien te kunnen zien. Elke dag vroeg ze ernaar.

Daar aangekomen gingen we eerst langs een deel aquariums zonder haaien, tot de jongste plots vroeg wat die meneer daar deed. Die meneer was dus een duiker die één van de aquariums aan het proper maken was.

In de namiddag eindelijk tot aan de aquariums van de haaien geraakt zodat ze eindelijk de langverwachte haaien kon zien. Staan we voor dat aquarium vol met haaien, en in plaats van naar de haaien te kijken: “papa, waar is de meneer?”
“Opgegeten” is het correcte antwoord daar.

Terug
Bovenaan