Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op 14 maand zou ik toch al proberen om wat meer vaste voeding te geven ook? Daarom geen grote hoeveelheden he, maar laat hem gewoon al wat spelen met vast stukken voeding. Anders kan het wel eens moeilijk worden om hem nadien aan te leren, vrees ik.Moeilijke eter hier en hebben recent ontdekt dat hij koemelkallergie heeft. Zit dus rond de 8,4kg op 14 maand. Eet ook nog altijd pap vermits we er zoveel problemen mee gehad hebben. Helemaal onderaan de curve aan het bengelen dus. Hij blijft nu wel stijgen sinds we de diagnose hebben gehad dus dat is toch al iets.
In het algemeen nu:
- Fles 200-240ml
- groentepap 250-300
- fruitpap rond de 200 denk ik
- Fles 200
- Fles 200
Ja plan is er na de vakantie mee te beginnen, volgende week dus. Hij heeft al wel wat vast voeding gekregen, en hij knabbelt al want maisstokjes zijn de favoriet voor het moment, maar we houden het grotendeels bij gladde vaste voeding om toch redelijk zeker te zijn dat hij eet.Op 14 maand zou ik toch al proberen om wat meer vaste voeding te geven ook? Daarom geen grote hoeveelheden he, maar laat hem gewoon al wat spelen met vast stukken voeding. Anders kan het wel eens moeilijk worden om hem nadien aan te leren, vrees ik.
De dochter was al op kipfilets aan het knabbelen aan 6 maand.Ja plan is er na de vakantie mee te beginnen, volgende week dus. Hij heeft al wel wat vast voeding gekregen, en hij knabbelt al want maisstokjes zijn de favoriet voor het moment, maar we houden het grotendeels bij gladde vaste voeding om toch redelijk zeker te zijn dat hij eet.

Onze oudste was ook vroeg met alles. Maar omwille van dat de jongste zolang met die koemelkallergie heeft gezeten zonder we het doorhadden is het allemaal wat moeizamer nu.De dochter was al op kipfilets aan het knabbelen aan 6 maand.![]()
Hier eet ze gewoon mee uit de pot sinds 6 maand eigenlijkDe dochter was al op kipfilets aan het knabbelen aan 6 maand.![]()
. In het begin krijgen ze amper iets binnen, maar elk stuk dat ze nog maar aan hun lippen brengen is al positief he.Inderdaad dit dus. Landal is/was goedkoper. Voorbije jaren ook al gemerkt. Ik heb de indruk dat ze hun prijzen nu toch ook verhoogd hebben na de overname/Corona en iets meer richting CP gegaan zijn. Kon wel want er was wel wat verschil in prijs. Nadeel is inderdaad dat heel veel van die parken van Landal minder zijn qua zwembaden. En die weinige parken met subtropische zwembaden die ze wel hebben zijn overgenomen van CP waardoor ze meestal dan nog oude afgeleefde huisjes hebben.Landal is goedkoper, wel. Maar Center Parcs heeft meestal wel een fraaie Aquamundo zwemparadijs. Inderdaad duur in hoogseizoen en allicht veel te druk.
Landal Coldenhove begin juli was alleszins heel rustig en 350 voor een week relatief goedkoop. Maar zwembad was niet de moeite, als je wat oudere kinderen hebt.
Voorkeur, honger van het moment, moment van de dag...ieder kindje zijn goesting. Groentepap is meestal de eerste vaste maaltijd van de dag, gaat er misschien ook mee te maken hebben.Hoe komt het dat de fruitpap vs groentenpap verschillen in gewicht dat jullie kinderen eten?
Omdat er in de fruitpap meer calorieën zitten per gram? #Non-Parent
Hier vooral voorkeur, dochter heeft een duidelijke voorkeur voor fruit ivgm groenten. Maar inderdaad ook zoals Visenya heeft aangehaald, honger op het moment zelf etc.Hoe komt het dat de fruitpap vs groentenpap verschillen in gewicht dat jullie kinderen eten?
Omdat er in de fruitpap meer calorieën zitten per gram? #Non-Parent

Venkel was een van de eerste groenten die we onze dochter gaven en dat ging daar zeer vlot binnen. Momenteel is ze niet kieskeurig, maar ze kent haar favorieten wel. Ik ga daar wel streng in zijn dat ze alles moet proberen. Nu is ze met nog geen twee wel wat klein, maar als over een paar jaar bokkig doet omdat er iets op haar bord ligt wat ze niet zo graag eet gaat ze het toch moeten opeten.Hier vooral voorkeur, dochter heeft een duidelijke voorkeur voor fruit ivgm groenten. Maar inderdaad ook zoals Visenya heeft aangehaald, honger op het moment zelf etc.
Ik vind het ook grappig dat ik "schrik" had om uitgesproken smaken zoals venkel etc te geven. Is momenteel haar favoriete groente![]()
Eigenlijk is ze niet te klein daarvoor.Venkel was een van de eerste groenten die we onze dochter gaven en dat ging daar zeer vlot binnen. Momenteel is ze niet kieskeurig, maar ze kent haar favorieten wel. Ik ga daar wel streng in zijn dat ze alles moet proberen. Nu is ze met nog geen twee wel wat klein, maar als over een paar jaar bokkig doet omdat er iets op haar bord ligt wat ze niet zo graag eet gaat ze het toch moeten opeten.

En zo kan je er voor zorgen dat ze later problemen krijgen met voeding.Iets niet lusten is een luxeprobleem.
Tenzij je daar fysiek onpasselijk van wordt of een allergie voor hebt.
Zolang alles van "er kusje op geven" of zelfs "het vastnemen" al als iets positief wordt gezien, is daar inderdaad niks mis mee.Eigenlijk is ze niet te klein daarvoor.
Hier was het de regel dat ze moest "proeven": in het mondje steken, aan likken, op knabbelen maar uitspugen mocht ook wel.
En zo kan je er voor zorgen dat ze later problemen krijgen met voeding.
Eten moet geen dwangvoederen worden.
Hier heeft ze al jaren haar veto voor sla, ajuin en champignons. Dat moet ze niet meer proeven, mag ze gewoon op mijn bord leggen. Maar ik ga niet laten van ajuin en champignons ik mijn spaghetti saus te draaien bvb.
Naar mijn ervaring worden ze juist moeilijker in groenten als ze een beetje groter zijn (en dan na een tijdje begint het weer te lukken).Venkel was een van de eerste groenten die we onze dochter gaven en dat ging daar zeer vlot binnen. Momenteel is ze niet kieskeurig, maar ze kent haar favorieten wel. Ik ga daar wel streng in zijn dat ze alles moet proberen. Nu is ze met nog geen twee wel wat klein, maar als over een paar jaar bokkig doet omdat er iets op haar bord ligt wat ze niet zo graag eet gaat ze het toch moeten opeten.
Iets niet lusten is een luxeprobleem.
Tenzij je daar fysiek onpasselijk van wordt of een allergie voor hebt.
Zelfde ervaring hier, vanaf dat we op vast voedsel overschakelde at hij alles. Ik overal maar stoefen wat een makkelijke eter. En alles wou hij proeven.Naar mijn ervaring worden ze juist moeilijker in groenten als ze een beetje groter zijn (en dan na een tijdje begint het weer te lukken).
Ik weet nog hoe mijn oudste zijn bordje broccoli compleet leeg likte, ik krijg het hem nu amper verkocht.
Als het zover is zal ik hier wel komen zagen. Tot 6 jaar is zijn nog peuter & kleuter-toeren maar vanaf 6 jaar mag het toch wat strenger. Ik wil daar verdorie mee op sterrenrestaurant omdat mijn vrouw een kieskeurige eter is en nooit wil meegaan.![]()
Voor mij een wijnsommelier, voor mijn dochter een watersommelier. Wel jammer dat ze nog niet kan rijden.
Ik zie u al zitten met uw 6jarige dochter, gij met aangepaste wijnen, zij met aangepaste frisdranken.

Wij geven ongeveer hetzelfde (de papjes ietsje minder) aan onze 6 maand oude zoon nu. Weegt momenteel ook iets van 8kg.Moeilijke eter hier en hebben recent ontdekt dat hij koemelkallergie heeft. Zit dus rond de 8,4kg op 14 maand. Eet ook nog altijd pap vermits we er zoveel problemen mee gehad hebben. Helemaal onderaan de curve aan het bengelen dus. Hij blijft nu wel stijgen sinds we de diagnose hebben gehad dus dat is toch al iets.
In het algemeen nu:
- Fles 200-240ml
- groentepap 250-300
- fruitpap rond de 200 denk ik
- Fles 200
- Fles 200