Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Maar dan bedoel je lood ofzo, ik denk dat de richtlijn is om het water even te laten lopen in elk geval, zodat je geen water geeft dat in de leidingen heeft stilgestaan. Ik dacht dat het probleem vooral nitraat/nitriet was.
Spreken we dan over een stilstand van een week of langer?

Kinderen (6 en 8) gaan dit jaar voor de eerste keer alle 2 op KLJ kamp. Feest denk je dan. Snel kijken als we last minute iets kunnen boeken.. Maar dat was helaas buiten mijn vrouw gerekend. Ze wilt niet ver op vakantie, want er moest eens iets gebeuren.....

Same here! Evian promo is super voordelig. Helpt hier echt tegen de krampen
Klopt. Het was voor ons een hele zoektocht naar een goede combinatie van poeder en water, maar Evian hielp echt. Geen Hepar, Spa of wat dan ook. Evian.
En Novalac Allernova. Dat was een heel gedoe. Hadden we eindelijk een goed poeder gevonden, was er na een maand een probleem in de fabriek, dus moesten we een gigantische zoektocht starten. Zelfs tot in Marseille hebben we online apotheken gezocht om toch maar aan dat poeder te komen. :sop:

Kinderen (6 en 8) gaan dit jaar voor de eerste keer alle 2 op KLJ kamp. Feest denk je dan. Snel kijken als we last minute iets kunnen boeken.. Maar dat was helaas buiten mijn vrouw gerekend. Ze wilt niet ver op vakantie, want er moest eens iets gebeuren.....
Zonder vrouw gaan?

Om eerlijk te zijn zou ik ook niet te ver weg willen zijn...

Ik heb het opgegeven om buitenlandse citytrips/reizen voor te stellen wanneer de onze op chirokamp zijn. De factor "er zou een iets moeten gebeuren" geraakt er niet uit. Nochtans, als ze aan het skiën zijn met Kazou is het nu ook niet zo dat we dan in Oostenrijk in de buurt gaan zitten. Kortom, compleet irrationeel gedrag. Choose your battles denk ik dan, en ik volg gedwee.

We gaan in die periode een paar dagen weg maar we blijven in België. Dit jaar trekken we naar Hoeselt, godbetert, ik had er nog nooit van gehoord en ik weet het in de feiten nog altijd niet goed liggen ("ergens in de limburg") .

We gaan in die periode een paar dagen weg maar we blijven in België. Dit jaar trekken we naar Hoeselt, godbetert, ik had er nog nooit van gehoord en ik weet het in de feiten nog altijd niet goed liggen ("ergens in de limburg") .
Dat ligt hier een paar minuten verder. Tussen Bilzen en Tongeren. Wat iemand daar "op vakantie" gaat doen is me een raadsel.

Langs de andere kant, wij gaan elk jaar een paar keer "op vakantie" met de kinderen naar zee voor een paar dagen. Maar echt vakantie noem ik dat toch ook niet.

Die paar dagen weg is uiteraard geen "vakantie" maar valt onder de noemer "stilte, rust en genieten met twee". Veel meer dan een boekje lezen en wandelen doen we daar niet. Fysieke activiteiten blijven beperkt tot de betere bedsport. Het etablissement waar we verblijven is een halve (of volledige) boshut. Ik ga er van uit dat een bos in Hoeselt nog wel aanvaardbaar zal zijn en vergelijkbaar met een bos in de Vloanders.

Maar dus vooral rust, mentale rust.

Vakantie is keer op keer dat zwembad in dribbelen met drie geflipte kinderen die elk om hun beurt de lucht in willen worden geschoten. Tussendoor het obligatoir gemekker/gebleit omdat de een met de ander lacht/hun ijsje op de grond is gevallen of de een meer frieten krijgt dan de andere "en dat is toch niet eerlijk zeker". Het meest kenmerkend is wel dat aan een ontbijt op vakantie de eerste vraag die je krijgt altijd "wanneer mogen we zwemmen" is. Ondertussen zitten we ook in de fase dat de mededeling "deze voormiddag doen we een uitstapje naar een stadje" onthaald wordt op gezucht, de mededeling "boeieeuh" en "moeten wij nu echt mee" en "stadjes zijn saai" om dan als we in het stadje aangekomen zijn te horen te krijgen "kmoet pipi doen" en/of "kheb dorst, wanneer doen we een terrasje"

22 augustus gaat onze dochter op 6 maand naar de crèche.
De creche is 1 km van waar we wonen en ligt op de route naar mijn werk.
Ik ga met de fiets werken.
Nu zitten we wat vast van hoe we dat praktisch regelen.

Momenteel hebben we geen fietskar en zouden we dus met de koets tot daar gaan en dan de koets daar achterlaten en dan met de fiets verdergaan (ik zou mijn fiets daar dan s'avonds achterlaten en te voet naar huis gaan met de koets)

Zou ik dit doen tot ze oud genoeg is om in een stoeltje te zitten?
Kopen we een fietskar aan?
Bakfiets?
Persoonlijk ben ik fan van longtail fietsen en zou dit iets zijn dat we in de toekomst aankopen.

Momenteel hebben we geen fietskar en zouden we dus met de koets tot daar gaan en dan de koets daar achterlaten en dan met de fiets verdergaan (ik zou mijn fiets daar dan s'avonds achterlaten en te voet naar huis gaan met de koets)

Bakfiets?
Persoonlijk ben ik fan van longtail fietsen en zou dit iets zijn dat we in de toekomst aankopen.

De koets daar achterlaten. Allemaal goed en wel maar wat doe je dan met het paard?

(niveau nihil, i know, maar het woord "Koets" is "alliere" toch iets anders dan een buggy/kinderwagen :-))

bon, inhoudelijk:
- Mag je de kinderwagen daar achterlaten? Als iedereen dat begint te doen wordt dat een boeltje.
- Zelf nooit een bakfiets gehad maar ik zie toch menig klein mannen daar in vervoerd worden. Als je een frequente fietsgebruiker bent zou ik gewoon dat doen.

Bakfiets?
Ik ging ook met de buggy tot ginder en die bleef dan daar, ik had wel nog een fietsslot erop, ondanks dat ze binnen staan.
Fietsstoeltje vertrouwde ik niet echt + je hebt wel wat bagage mee dan ook.
Dus ik bleef met de buggy gaan en pas de fiets vanaf 2.5-3j beginnen gebruiken als transportmiddel voor ons beide.
Vrienden van mij hebben een elektrische bakfiets van het werk geleased (2 kinderen) en zijn daar grote fan van!

Bakfiets?
Fietskar: da's ook wel handig voor andere dingen. Als je te voet weg bent, kan je die ook nog gebruiken als alternatief voor een buggy.
Bakfiets: hangt er vanaf hoe ver je nog met de fiets moet imo. 20km met een lege bakfiets is imo ook ni alles.
Longtail: hebben wij is echt een zaligheid. Fietst heerlijk en er kunnen twee kinderen mee. Ook goed voor langere afstanden. Nadeel is dat ze iets groter moeten zijn voor ze mee kunnen.

De kinderwagen mag daar achtergelaten worden.
En zou ook maar 2 dagen in de week zijn dat die daar blijft.
Ik zou overwegen van zo een kinderzitje dat aan het stuur hangt.
Iemand ervaring daarmee?
En dan later een longtail bike kopen

De kinderwagen mag daar achtergelaten worden.
En zou ook maar 2 dagen in de week zijn dat die daar blijft.
Ik zou overwegen van zo een kinderzitje dat aan het stuur hangt.
Iemand ervaring daarmee?
En dan later een longtail bike kopen
Ze kunnen daar maar heel beperkt in blijven, ze moeten al minimum 6 maand zijn én zelfstandig recht kunnen zitten eer ze erin mogen en is maar tot 9kg meen ik me te herinneren? Ik heb een fluogele yepp fietsstoel aangeschaft voor achterop, zit een beetje als een "kuip" vond ik. Was ik heel tevreden van! Rond haar 4de verjaardag was ze er wel volledig uitgegroeid dus nu een polysport guppy- fietsstoel op de bagagedrager.

Edit: blijkbaar vanaf 9kg tot 15kg. Zou ik dus nooit aan mijn stuur willen, veel te instabiel met een wiebelende, wriemelende koter! 😨

Ze kunnen daar maar heel beperkt in blijven, ze moeten al minimum 6 maand zijn én zelfstandig recht kunnen zitten eer ze erin mogen en is maar tot 9kg meen ik me te herinneren? Ik heb een fluogele yepp fietsstoel aangeschaft voor achterop, zit een beetje als een "kuip" vond ik. Was ik heel tevreden van! Rond haar 4de verjaardag was ze er wel volledig uitgegroeid dus nu een polysport guppy- fietsstoel op de bagagedrager.
Oei, ik zet de zoon daar soms nog in omdat die dat leuk vindt :unsure:

Hoe pakken jullie de vakantie aan? M'n vrouw staat in het onderwijs en zit dus voor een hele tijd 'opgescheept' met de kinderen. Vakantie is alvast met de verkeerde voet van start gegaan. Constant ruzie maken, wenen, hangerig zijn, zagen en klagen. Op die manier naar de winkel gaan om 's middags en 's avonds eten op tafel te krijgen is ook al geen plezier.

We hebben de 'vakantie' dan maar de 'uitdaging' genoemd.

Hoe pakken jullie de vakantie aan? M'n vrouw staat in het onderwijs en zit dus voor een hele tijd 'opgescheept' met de kinderen. Vakantie is alvast met de verkeerde voet van start gegaan. Constant ruzie maken, wenen, hangerig zijn, zagen en klagen. Op die manier naar de winkel gaan om 's middags en 's avonds eten op tafel te krijgen is ook al geen plezier.

We hebben de 'vakantie' dan maar de 'uitdaging' genoemd.
50/50 co-ouderschap hier waarbij de mama ook in’t onderwijs staat.
“Mijn” weken, ga ik er 10 dagen mee op vakantie en tussendoor wat dagen thuis afwisselen met daguitstappen, op bezoek bij m’n ma, vriendjes uitnodigen (en/of omgekeerd) en in augustus wat dagkampen. Als ik hen wat betrek in de “dagdagelijkse dingen” zoals boodschappen en eten maken, zijn ze daar (voorlopig) zelfs enthousiast over en denken ze minder aan ruzie maken.

50/50 co-ouderschap hier waarbij de mama ook in’t onderwijs staat.
“Mijn” weken, ga ik er 10 dagen mee op vakantie en tussendoor wat dagen thuis afwisselen met daguitstappen, op bezoek bij m’n ma, vriendjes uitnodigen (en/of omgekeerd) en in augustus wat dagkampen. Als ik hen wat betrek in de “dagdagelijkse dingen” zoals boodschappen en eten maken, zijn ze daar (voorlopig) zelfs enthousiast over en denken ze minder aan ruzie maken.
Ik denk dat ze er vooral tegenop ziet dat ze echt elke dag samen zal zijn met de kinderen, 2 maanden aan een stuk.

Ik denk dat ze er vooral tegenop ziet dat ze echt elke dag samen zal zijn met de kinderen, 2 maanden aan een stuk.
Voor deze zomer zit je er mee opgescheept, ja! 🤣

Net zoals andere ouders doen: maanden geleden inschrijven voor opvang, kampen, speelpleinwerking,...
Als je meerdere kinderen hebt kan je er ook voor kiezen om de ene thuis te houden tijdens week 1 en de rest naar de opvang, week 2 de ene weg en de andere thuis,...

Terug
Bovenaan