Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Heb liever geen foto's van de kleine op sociale media.
En van mezelf ook niet eigenlijk, mijn laatste foto dateert ook alweer van bijna 10 jaar geleden :p

Ouders en dichte familie quasi direct.
Rest na de NIP test.
ja, maar waarom specifiek heb je dat niet graag, die foto's op sociale media? Oprechte vraag btw. Zijn daar gevaren aan verbonden waar ik niet van weet?

Dochterlief haar berg duplovoertuigen. Maken die eigenlijk sets zonder auto's/treinen/vliegtuigen/... in? :p

Ah, ik zie dat je ook van die stapelstenen hebt. Speelt ze daar vaak mee?

M'n vrouw stuurde me ooit een foto daarvan door met de tekst 'kopen als kerstcadeau'tje?'
Ik dacht dat ze dat wel leuk ging vinden, dus ik bevestigde.

Kerstavond opent ze het pakje en speelt ermee. Tof zeg. Dan vroeg ik aan m'n vrouw: 'wat kost dat eigenlijk, 6 zo'n blokken?'
€160 euro! Voor 6 van die onnozele stapelstenen.

Ik ben er nog niet goed van, 't is 2 jaar geleden. En dat staat daar.

ja, maar waarom specifiek heb je dat niet graag, die foto's op sociale media? Oprechte vraag btw. Zijn daar gevaren aan verbonden waar ik niet van weet?

Ah, ik zie dat je ook van die stapelstenen hebt. Speelt ze daar vaak mee?

M'n vrouw stuurde me ooit een foto daarvan door met de tekst 'kopen als kerstcadeau'tje?'
Ik dacht dat ze dat wel leuk ging vinden, dus ik bevestigde.

Kerstavond opent ze het pakje en speelt ermee. Tof zeg. Dan vroeg ik aan m'n vrouw: 'wat kost dat eigenlijk, 6 zo'n blokken?'

Met momenten speelt ze daar vaak mee. Nu legt ze daar vaak een balletje in en draait ze dat rond. Een beetje zoals een goudzoeker :p

Of ze gaat er op zitten.

Of gebruikt het om haar speelgoed in te leggen.

Meestal is het dus eerder "gereedschap" ipv echt speelgoed. Maar zoals alles wat onder "educatief speelgoed" valt, is het inderdaad een factor 10 te duur he...

Hier worden die massaal veel gebruikt voor vanalles en nog wat. Als deel van een hindernissenparcours, als stoeltje om op of in te zitten (en dan maar rond draaien als ze der in zitten), als grote kookpotten bij het keukentje, mini bed voor de knuffels.. noem maar op.
Top aankoop geweest hier.

Geen probleem hoor.

Ik loop gewoon niet graag te koop met mijn 'leven' op sociale media. Mensen die ik niet ken of nooit tegenkom in real life, moeten niet weten 1) dat ik een dochter heb, 2) hoe die eruit ziet. Heeft in mijn geval niets met gevaar te maken oid te maken.

Alé, ik begrijp best dat mensen dat willen laten zien, omdat ze daar trots op zijn. Maar ik voel die urge dus absoluut niet (en mijn partner zit gelukkig op dezelfde lijn). Liefst van al zit en blijf ik onder mijne steen :p Dit is trouwens geen kritiek op mensen die wel graag veel delen. Ik ben van het principe leef en laat leven.

@anders. blij dat ik niet de enige zot ben met die dure blokken (nu ja, alsof ik over die aankoop iets te zeggen had).
Maar truth be told, die worden hier eigenlijk best wel veel gebruikt. Ook in de tuin voor waterspelletjes.

@anders. blij dat ik niet de enige zot ben met die dure blokken (nu ja, alsof ik over die aankoop iets te zeggen had).
Maar truth be told, die worden hier eigenlijk best wel veel gebruikt. Ook in de tuin voor waterspelletjes.
Er zijn zo nog van die dingen die iedereen uiteindelijk koopt. Wobbels om maar iets te zeggen :p

Hier staat ook een heel klimrek in huis:
il_794xN.3942684907_knvr.jpg

Nu, dat zijn dingen die onder het "Montessori"-principe vallen, en daar ben ik eigen wel fan van. Alleen kost het allemaal veel, heel veel :p

Hier staat ook een heel klimrek in huis:

Tu quoque fili mi 🙈 Heeft even geduurd hier voor ze door had dat ze op de baren moet stappen, niet ertussen :p
Idem wobble.

Maar dat vind ik nu zelf ook wel tof speelgoed. En het behoudt in principe ook goed zijn waarde, mocht je het willen doorverkopen.

zoonlief heeft zijn lijstje meegekregen van schoolmateriaal om volgend jaar mee te brengen.

Wat staat daarop: een inktwisser

nen tintenkiller begot, da's 35 jaar geleden dat ik dat gezien heb. Nostalgie :love:

tintenkiller, wat een woord

zoonlief heeft zijn lijstje meegekregen van schoolmateriaal om volgend jaar mee te brengen.

Wat staat daarop: een inktwisser

nen tintenkiller begot, da's 35 jaar geleden dat ik dat gezien heb. Nostalgie :love:

tintenkiller, wat een woord
Er zijn mensen die daar graag aan snuiven. :unsure:

@Chelark007 wat zie jij als "tijd voor man en vrouw"?

Corona gooide dat natuurlijk allemaal overhoop, maar toen ze nog heel klein was, gingen we om de 2 maand wel iets samen gaan doen waarbij de grootouders op de dochter letten, of wanneer ze op de crèche was naar de film van 14u gaan of zo.
Lukt natuurlijk enkel als je een netwerk hebt dat jullie beide vertrouwen zoals grootouders, iemand van de crèche die in het weekend ook babysitter is,...
Tijd met elkaar bezig zijn en samen dingen doen.
Eigenlijk doen we dit maar bewust eind vorig jaar omdat we in therapie zitten.

We deden daarvoor wel een keer iets, maar niet maandelijks. Vooral samen tv / film kijken maar das niet interactief.
Mijn schoonmoeder is ok voor in nood, er is 1 babysit, mijn ma vertrouwd die niet.
Maar goed, hebben daar beide steken laten vallen. Ik ben eerst man en dan papa, velen zien het anders. Daar heb ik het ook moeilijk mee.

We deden daarvoor wel een keer iets, maar niet maandelijks. Vooral samen tv / film kijken maar das niet interactief.
Mijn schoonmoeder is ok voor in nood, er is 1 babysit, mijn ma vertrouwd die niet.
Maar goed, hebben daar beide steken laten vallen. Ik ben eerst man en dan papa, velen zien het anders. Daar heb ik het ook moeilijk mee.
Wij doen eigenlijk wel heel veel samen, als gezin, maar zeker ook gewoon als koppel.
Dat gaat van eens iets gaan drinken/eten, iets cultureel bezoeken of een citytrip. Of gewoon gezellig samen buiten keuvelen in 't zonneke met een drankje terwijl de kinderen in den hof roepen en ruzie maken spelen.

Terug
Bovenaan