Wij zitten ook op ons tandvlees met onze dochter van 2,5...
Plots wilt madam niet meer in bad of douche, waarschijnlijk omdat ze een schrik gepakt heeft van de sproeier als we haar haar willen afspoelen.
Nu in tijden van zonnecreme en ravotten buiten in de crèche is een dagelijkse wasbeurt echt wel nodig.
Dus elke avond minstens een uur strijden om haar in bad en bed te krijgen. Misschien eens zo een douchekapje proberen...
Intussen zitten we ook halverwege nummer 2 die op komst is, dus het zijn (uiteraard voor mijn vrouw nog zwaarder

) zware dagen.
Ik moet soms echt wel opletten op mijn woorden als zij heel de dag thuis gewerkt heeft, ik tegen 18u30 vermoeid thuis kom en er gewoon niets gedaan is voor het avondeten van onze dochter (flesje klaarmaken nog net) en van onszelf waardoor de hele avondshift dan ook nog eens grotendeels op mij valt. Tegen 20u30 kunnen we dan eindelijk ook eens eten.
Met een zwangere vrouw niet discussiëren, dat heb ik al geleerd.
Komt daar nog bovenop dat er bij een bloedanalyse ontdekt is dat onze dochter mogelijk coeliakie heeft (intolerantie voor gluten) dus levenslang opletten wat ze eet.
Ik als levensgenieter heb het daar echt moeilijk mee en krijg het niet uit mijn hoofd.
Alle sociale momenten waar ze niet optimaal van zal kunnen genieten: vader dochter momentje naar de frituur of pizza afhalen als moeder niet thuis is, eten met haar vriendinnen, op restaurant gaan, bier drinken, fietstochtje doen en spontaan een broodje of ijsje eten, ...
Ok de maatschappij is er meer en meer op voorzien maar het blijft een auto immuun ziekte waar we heel haar leven mee rekening gaan moeten houden.
Ik ween nooit, maar nu bij de gedachte van haar toekomst en hoe ze mogelijks gepest zal worden hierdoor heeft mij echt kapot gekregen.
Als ik van mensen hoor dat ze glutenvrij eten, al dan niet van moeten, dan denk ik in mijn eigen " jaja zal wel... Gewoon wat last van winderigheid zeker, eet eens een goeie hamburger dan ziet ge zo bleek niet"
Als het van moeten is, dan zijn de gevolgen inderdaad wel veel erger (verhoogde kans op kanker, onvruchtbaarheid, dagenlang klachten bij de minste kruimel brood,...).
Karma is a bitch zeker?
Moest er even uit...