Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

In jouw plaats zou ik een constructief overleg vragen om zaken af te spreken.
Al was het maar om eens te polsen wat voor jullie wel/niet moet en hoe school ertegenover staat.
Stel dat het voor jullie perfect ok is dat ze gewoon mee aan tafel zit met de anderen, ongeacht wat ze eet en de juf haar net eindeloos lang aan de tafel laat zitten "tot 1/3de van het bord leeg is op z'n minst" dan zijn jullie contraproductief bezig.
Door de verwachtingen af te stemmen en duidelijk te maken open te staan voor dialoog, komt dat net iedereen ten goede.
Uiteraard zal dat een constructief gesprek zijn, en willen we niet contra-productief werken. Maar kinderen "straffen" met geen water en zonnecreme lijkt mij nergens opvoedkundig ok te zijn.

Onze dochter is net een heel vlotte eter op school, de mama van haar "BFF" had net gevraagd aan de lunchdame om haar dochter naast/tegenover de mijne te zetten want zien eten, doet eten.
Sinds corona eten ze in de klas zelf, dus sowieso al met/naast haar BFFs.

En mocht het TE veel negatieve lading krijgen, kan je ze nog altijd boterhammen meegeven. 😟
Het zijn al boterhammen :laugh:. Wederom sinds corona: geen warm eten.

Uiteraard zal dat een constructief gesprek zijn, en willen we niet contra-productie werken. Maar kinderen "straffen" met geen water en zonnecreme lijkt mij nergens opvoedkundig ok te zijn.

Dat "geen water", daar kan een langer verhaal achter zitten (als in "ze krijgt water als haar eten op is"). Nog steeds niet oké, maar kan misschien nog net door de beugel.
Geen zonnecrème, als dat waar blijkt te zijn, dan is het gedaan met constructief gesprek en direct naar directie en die juf mag haar boeltje pakken.

Geen zonnecrème, als dat waar blijkt te zijn, dan is het gedaan met constructief gesprek en direct naar directie en die juf mag haar boeltje pakken.
Dit is sowieso waar he, gisteren met de juf besproken omdat we dit niet geloofden en dachten dat onze dochter het verkeerd had begrepen. Maar nee hoor, de juf bevestigde dit zelf.
Van mij moet ze niet direct haar boeltje pakken, ik weet ook wel hoe strontvervelend het is dat onze kleine zo traag eet. Maar ze moet het wel bij stellen.

Water vind ik indeed ook minder dramatisch (maar nog steeds niet ok).

Uiteraard zal dat een constructief gesprek zijn, en willen we niet contra-productief werken. Maar kinderen "straffen" met geen water en zonnecreme lijkt mij nergens opvoedkundig ok te zijn.
Helemaal mee eens en mocht het over mijn dochter gaan, zou ik ook de juf willen vragen welke rare kronkel dat nu weer is. :S

Oh boy... 🙈 Zeker als het boterhammen zijn: een kind zal wel eten wat het "nodig heeft". In ga er tenminste van uit dat ze zich niet volpropt met snacks om 10u30 en 14u30 maar jullie lijken me niet de ouders die ze dan enkel cake of zo zullen meegeven. 🤣

Helemaal mee eens en mocht het over mijn dochter gaan, zou ik ook de juf willen vragen welke rare kronkel dat nu weer is. :S
"ik moet ze ergens mee straffen he, en de rest werkt niet want ze eet nog steeds te traag".

Oh boy... 🙈 Zeker als het boterhammen zijn: een kind zal wel eten wat het "nodig heeft".
Alle kindjes moeten alles opeten van de juf.

In ga er tenminste van uit dat ze zich niet volpropt met snacks om 10u30 en 14u30 maar jullie lijken me niet de ouders die ze dan enkel cake of zo zullen meegeven. 🤣
Potteke met choco + lepel, what else. Seffes klaagt die trut daar ook nog over 🤓.

Dit is sowieso waar he, gisteren met de juf besproken omdat we dit niet geloofden en dachten dat onze dochter het verkeerd had begrepen. Maar nee hoor, de juf bevestigde dit zelf.
Van mij moet ze niet direct haar boeltje pakken, ik weet ook wel hoe strontvervelend het is dat onze kleine zo traag eet. Maar ze moet het wel bij stellen.

Water vind ik indeed ook minder dramatisch (maar nog steeds niet ok).
Een kind bewust niet insmeren terwijl het wel nodig is, is imo exact hetzelfde als een kind dan maar een uur onder de zonnebank te leggen. Je spreekt hier over de gezondheid van uw kind he, dat is gewoon een uitgestelde vorm van lijfstraffen...

Een kind straffen omdat het traag eet :crazy:

Tenzij het komt door te veel te babbelen of te zitten spelen aan tafel, is dat toch niet iets waar je straffen voor uitdeelt.

Eens op spreken tot daar aan toe, ik moet dat bij de dochter ook doen maar als het niet door afleiding is, is dat toch gewoon hoe iemand is.

Mijn vriendin is 32 en is ook altijd de laatste klaar met eten, verwacht dus geen beterschap :lol:

Een kind straffen omdat het traag eet :crazy:
Die van ons eet echt wel frustrerend traag hoor, ik snap wel dat het irriteert :laugh:.

Tenzij het komt door te veel te babbelen of te zitten spelen aan tafel, is dat toch niet iets waar je straffen voor uitdeelt.
In die klas mag niemand praten/bewegen/spelen tijdens het eten. Dus dat doet ze ook niet. Dromen waarschijnlijk wel.

Mijn vriendin is 32 en is ook altijd de laatste klaar met eten, verwacht dus geen beterschap :laugh:
Probeer eens met ze niet meer in te smeren met zonnecrème?

Een kind bewust niet insmeren terwijl het wel nodig is, is imo exact hetzelfde als een kind dan maar een uur onder de zonnebank te leggen. Je spreekt hier over de gezondheid van uw kind he, dat is gewoon een uitgestelde vorm van lijfstraffen...
Ik ga er nu wel vanuit dat hare insteek "aandacht wegnemen" is, en niet lijfstraffen :tongue:.

Uitgangspunt of niet, dat is niet alleen pedagogisch volledig onverantwoord, het is ook de fysieke gezondheid van kinderen in gevaar brengen: zowel het niet insmeren als het geen water laten drinken. Als die leerkracht in een gesprek niet aangeeft daarmee te zullen stoppen, meteen naar directie e.d. gaan hoor.

Heeft iemand tips / ideeen om een peuter (4,5j) sneller te doen eten. Ik gok dat we alles al geprobeerd hebben, maar ik verwelkom alle input.

Related: Vandaag discussie met haar juffrouw. Als straf omdat ze niet snel genoeg eet, smeert die onze dochter smiddags niet in met zonnecreme (en alle andere kindjes wel) :wtf:.
Wtf in welk universum is zonnecreme een beloning of straf voor iets.
Daarnaast is onze dochter van het type "2e graads brandwonden bij 25graden" zoals haar papa, dus ik kan er niet mee lachen.
Wtf? Dat is serieus met de gezondheid van uw kind spelen.

16 maand. Ze was dus nu begonnen met haar eten te voederen aan haar duplo-ventjes :D Wel heel schattig om te zien.
Nog eventjes en dan brengt ze jullie koffie en zo ☺️

En @Lint ik kan alleen maar beamen wat de rest zegt. Geen zonnecrème of water...wtf zeg. Ik zou daar als ouder niet mee kunnen lachen.
En het heel traag eten ja ik snap de frustratie maar pedagogisch totaal niet verantwoord zo reageren. Is het een oude of jonge juf?
Misschien thuis de boterhammen al in kleine hapklare stukjes snijden? Een beetje minder meegeven?

Nog eventjes en dan brengt ze jullie koffie en zo ☺️

En @Lint ik kan alleen maar beamen wat de rest zegt. Geen zonnecrème of water...wtf zeg. Ik zou daar als ouder niet mee kunnen lachen.
En het heel traag eten ja ik snap de frustratie maar pedagogisch totaal niet verantwoord zo reageren. Is het een oude of jonge juf?
Misschien thuis de boterhammen al in kleine hapklare stukjes snijden? Een beetje minder meegeven?
Zolang ze er niet zelf van sipt, graag :D

Ze was ook al een hele tijd "Bejaba" aan het zeggen, en we konden maar niet vinden wat ze nu eigenlijk wou zeggen. Komt de grootmoeder hier net binnen "Helaba!", dochterlief plots "Bejaba!". Wel grappig om die dingen te ontdekken. Vorige week ook ontdekt dat ze al veel meer verstond dan we dachten, dingen als "ga de bal maar halen", en dan kruipt ze naar de kast waar haar bal ligt en neemt ze die bvb.
Ze geeft nu ook duidelijker aan wat ze wil, als ze naar haar tripptrapp stapt, heeft ze honger. Als ze wil gaan slapen neemt ze mijn hand vast en wandelt ze richting schuifdeur aan trap, ... Het leven wordt zo wel makkelijker :D

die was ik inderdaad nog vergeten; heb ik bij mijn kinderen ook gedaan voor hun brooddoos. Eerst in blokjes (10 uit een dichtgeplooide boterham) en daarna in reepjes (4 of 5 uit een boterham). Zachte korst liet ik er aan, eventuele harde korst sneed ik er in het begin nog af. Intussen eten ze hun boterhammen in 2 helften, met korst.

En waarom wordt er traag gegeten? Wegens geen honger of gewoon een slechte eetgewoonte?
Misschien is slikken het probleem, een slechte slikmethode waardoor het eten zo veel trager gaat? Je kan hiervoor logopedie volgen normaal.

Wtf? Dat is serieus met de gezondheid van uw kind spelen.
Als dat klopt, dan mag je die juf serieus onder haar voeten geven. Incluis de directie. Een groter risico op huidkanker ontwikkelen op latere leeftijd, omdat dat kind niet snel genoeg at. Hoe haal je het in je hoofd...

Ik tegen mijn dochter binnen een paar jaar:

giphy.gif
Man, die gif somt het allemaal wel op. Vanochtend weer om 4u "wakker". Ik lag er pas om 1u in wegens personeelsfeest.
Ik zeg dan eerst rustig dat hij moet gaan slapen, alles wat er op dat moment op een licht psycho wijze uitkomt is: "NEE". Gedreigd met weet ik wat, ik ben het zelfs vergeten, hielp niks he.
Om dan 's morgens wederom compleet frenzy te gaan want hij wil "die t-shirt" niet aan en weet ik wat.
Op dat moment ben ik plots helemaal zen geworden, ondanks de omstandigheden. Precies of er klikte iets in mij en ik had echt zoiets van: fuck it.
Zie hierboven en please teach me master.

Mijn oudste dochter eet ook te traag en ze heeft ooit is gezegd dat ze soms stiekem de restjes mee naar de speelplaats neemt :laugh:

Wij geven trouwens Babybel, Maya/Plop/… worstje en zelfs beleg opgerold mee. Dat gaat al wat sneller binnen. Als er dan een boterham minder is opgegeten heeft ze dat tenminste gegeten.

Terug
Bovenaan