Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij gaan er moeten op beginnen letten dat onze dochter die 5 jaar wordt, heel veel opvangt van wat wij zeggen en daar ook mee bezig is. Ze begon gisteren over het feit dat er momenteel oorlog in 'Russelland' bezig is. Ze vroeg zich af of kindjes dan ook moeten meevechten. Wij spreken daarover als de kinderen in de living zijn, terwijl wij in de keuken zitten.

Voortaan goed opletten dus.

Wij gaan er moeten op beginnen letten dat onze dochter die 5 jaar wordt, heel veel opvangt van wat wij zeggen en daar ook mee bezig is. Ze begon gisteren over het feit dat er momenteel oorlog in 'Russelland' bezig is. Ze vroeg zich af of kindjes dan ook moeten meevechten. Wij spreken daarover als de kinderen in de living zijn, terwijl wij in de keuken zitten.

Voortaan goed opletten dus.
Wel, dat is 1 van de dingen die mij persoonlijk heel fel raken rond die oorlog. Het feit dat mijn dochter waarschijnlijk heel haar jeugd weer in een "koude" oorlog gaat meemaken. Want uiteindelijk voelt zij ook die "angst" als je als volwassenne daar over praat enzo he.

Voor (net iets meer dan) de prijs van 1 overachting efteling (excl. tickets) hebben we 4 dagen Landal geboekt.

Will do :thumb:

gij hebt voor 100 euro 4 dagen landal? :thinking:

edit: nvm, ik zit al met kortingen op die efteling verblijven te kijken dus ik kan niet vergelijken :'). Maar het verschil lijkt me toch groot. ge weet dat die overnachtingen inclusief tickets zijn hé?

Ik ben wat afgestapt van “hoeveel tijd nodig om alles te zien/doen”. Efteling en dergelijke zijn voor zo’n jonge kinderen sowieso magische ervaringen waarbij het voor hen veel minder uitmaakt dat je niet alles in 1 bezoek gedaan krijgt. Wat niet wegneemt dat zo’n overnachting erbij sowieso extra spannend is. Maar het bezoek zelf, is van mijn kant zonder veel planning of verwachting over wat we “minstens moeten gedaan hebben”.

gij hebt voor 100 euro 4 dagen landal? :thinking:

edit: nvm, ik zit al met kortingen op die efteling verblijven te kijken dus ik kan niet vergelijken :'). Maar het verschil lijkt me toch groot. ge weet dat die overnachtingen inclusief tickets zijn hé?
Ik ga puur af op wat mijn vrouw mij zegt. Als ge wilt kan ik haar telefoonnummer doorgeven :laugh:.

Maar yes we weten dat Efteling incl. tickets is. Het totaal was iets van 120€ duurder bij Landal, maar dan wel 4 ipv 1 nacht, een 8persoonshuis incl. sauna ipv een klein kamerke, en bijgevolg dus veel meer flexibiliteit.
We zijn aan het zien of we gewoon nog een 2e gezin meevragen (want huisje toch groot genoeg). Als ge dat doet is het financiëel helemaal een no brainer.

Ik ga puur af op wat mijn vrouw mij zegt. Als ge wilt kan ik haar telefoonnummer doorgeven :laugh:.

Maar yes we weten dat Efteling incl. tickets is. Het totaal was iets van 120€ duurder bij Landal, maar dan wel 4 ipv 1 nacht, een 8persoonshuis incl. sauna ipv een klein kamerke, en bijgevolg dus veel meer flexibiliteit.
We zijn aan het zien of we gewoon nog een 2e gezin meevragen (want huisje toch groot genoeg). Als ge dat doet is het financiëel helemaal een no brainer.

het is oké, kga niet discussieren met uw vrouw :p, maar ik denk dat die 120 euro meer dan toch gebaseerd is op het volledige pakket (1 nacht hotelkamer +2 dagen inkom, daar betaalt ge in de paasvakantie bv 500-530 voor voor 2 volwassenen en 2 kinderen > 3 [aan tickets zouden 2 dagen u voor die groep u trouwens 328 kosten - zonder korting- en 25 euro parking] )

Ge gaat inderdaad niet overnachten bij de efteling voor de flexibiliteit :p, daar overnachten doet ge enkel en alleen/vooral om naar de efteling te gaan (tenzij ge geld met hopen hebt misschien)

Laatst bewerkt:

@Wannez ik ruik een buitenkans! 😏

Efteling Hotel was nog wel dik in orde eigenlijk hoor. Ruime kamers, goede bedden, goed ontbijt, en nog gezellige bar om 's avonds wat te eten en te drinken.

Efteling Hotel was nog wel dik in orde eigenlijk hoor. Ruime kamers, goede bedden, goed ontbijt, en nog gezellige bar om 's avonds wat te eten en te drinken.
De familiekamers in bosrijk zijn ook wel netjes. Daar hebt ge sowieso een aparte kamer voor de kinderen en dat vind ik wel handig tov. het hotel. (Nu voor 1 nacht maakt dat ook weer niet zo veel uit)

het is oké, kga niet discussieren met uw vrouw :p, maar ik denk dat die 120 euro meer dan toch gebaseerd is op het volledige pakket (1 nacht hotelkamer +2 dagen inkom, daar betaalt ge in de paasvakantie bv 500-530 voor voor 2 volwassenen en 2 kinderen > 3 [aan tickets zouden 2 dagen u voor die groep u trouwens 328 kosten - zonder korting- en 25 euro parking] )

Ge gaat inderdaad niet overnachten bij de efteling voor de flexibiliteit :p, daar overnachten doet ge enkel en alleen/vooral om naar de efteling te gaan (tenzij ge geld met hopen hebt misschien)
500 - 250 (tickets voor 3 man voor 2 dagen) + 120 (wat ik zei dat het duurder was) => 370€
Als ik op Landal snel zoek vind ik inderdaad dingen vanaf 379€ in de paasvakantie. Kan zijn dat het dan nog een korting was voor een groter huisje ofzo. Maar die "120€ ofzo meer" lijkt toch wel +/- te kloppen.

Daar hebt ge sowieso een aparte kamer voor de kinderen en dat vind ik wel handig tov. het hotel. (Nu voor 1 nacht maakt dat ook weer niet zo veel uit)
Vind ik ook handig, indeed voor 1 nacht maakt dat niet uit, voor 4 wel graag.

Ah, ja, dat snap ik ook niet. Dan mag het nog zo iets leuk zijn, dat wordt skippen :)
Hebben we in november gedaan. 't was familiedag van het werk in de Efteling. Echt een heel drukke dag.
Die gewoon losgelaten in het Sprookjesbos en wat kleinere dingen gedaan. Die amuseren zich te pletter.

Voila, kleine meisjes worden "groot"

Vandaag eerste dag crèche! Ik heb mij sterker kunnen houden ivgm vorige week :shy: eens benieuwd in welke staat ze gaat zijn vanavond 😄

Terug
Bovenaan