Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoe oud is hij weer?
Misschien verwerkt hij thuis de prikkels van bij de onthaalmoeder?
Of is er iets aan het sluimeren wat vandaag of morgen doorbreekt 😬
16 maand
Volgens ‘Oei ik groei’ begint hij vandaag aan sprong 10. Geen idee wat die inhoudt want ben gestopt met lezen 🙈😝 Maar de alerts staan automatisch in mijn agenda.
Hij kwam vorige week dan toch eens thuis met in zijn schriftje geschreven door de onthaalmoeder dat hij heel de tijd roept zonder reden en zomaar alles op de grond smijt en dat ze hoopt dat deze fase snel voorbij is. You and me both 😬🤣

Soms is het schattig als je kleine kindjes grotemensenwoordjes hoort zeggen he? 😍

Behalve wanneer het "Godverdomme (van de papa), what the hell?!?(van de mama) is... ☹️

Kinderen die altijd veel te vroeg opstaan, buiten die paar dagen dat ze echt smorgens vroeg ergens naar toe moeten. Dan gaan we uitslapen.

Ik spreek daar de oudste hier op aan. Antwoord:"Als ik ergens naar toe moet gaan, dan ga ik extra lang slapen, want dan ben ik goed uitgerust en niet moe door de dag"

16 maand
Volgens ‘Oei ik groei’ begint hij vandaag aan sprong 10. Geen idee wat die inhoudt want ben gestopt met lezen 🙈😝 Maar de alerts staan automatisch in mijn agenda.
Hij kwam vorige week dan toch eens thuis met in zijn schriftje geschreven door de onthaalmoeder dat hij heel de tijd roept zonder reden en zomaar alles op de grond smijt en dat ze hoopt dat deze fase snel voorbij is. You and me both 😬🤣
En die fase is op 16 maanden? Want de onze is 14 maand, maar doet dat al zeker 3 maanden ze :p

We gaan in de paasvakantie eens naar de Efteling gaan met onze 4,5 jarige. Is dat iets dat je op 1 dag vlot doet, of best 2 dagen?

Het sprookjesbos is op zijn minst toch een middagvullende activiteit ja. En er zijn toch veel andere dingen die ge kunt doen met kleinere kindjes dus ik ben helemaal pro 2 dagen. (Afhankelijk van de drukte zal je dan nog niet alles gedaan kunnen hebben en zelfs rustig met twee dagen vermoed ik dat ge een aantal speeltuinen niet gedaan/gezien zult hebben [prioriteiten :p])

Efteling hier toch ook minstens 2 dagen, en al een keertje 3 ook geweest. Logeren in het Efteling hotel. Heerlijk gewoon 😄

We gaan een week verblijven in Landal om de hoek, wat goedkoper dan efteling hotel 😅

Ook leuk!

Voordeel van het Efteling hotel is dat je vroege toegang hebt. Toen wij gingen was de Symbolica net open en stonden daar de hele dag rijen van 2-3 uur. Dan was het wel bijzonder leuk om wat vroeger het park in te kunnen en direct als eerste daarop te kunnen :)

We gaan een week verblijven in Landal om de hoek, wat goedkoper dan efteling hotel 😅
Goh, als ge tickets voor 2 dagen (+ parkingtickets) telt zijn sommige opties om te overnachten in de Efteling/bosrijk niet bepaald duur te noemen

Paasvakantie is normaal wel een goeie periode om te gaan maar in huidige tijden kan ik dat niet zo inschatten (11 november is ook normaal een goeie dag maar dat was vorig jaar retedruk).

We gaan in de paasvakantie eens naar de Efteling gaan met onze 4,5 jarige. Is dat iets dat je op 1 dag vlot doet, of best 2 dagen?

Als ge niet te veel keuzes wilt maken in welke dingen wel of niet te doen, zeker 2 dagen gaan.
Afhankelijk v hoe groot ze zijn, kunnen ze daar op die leeftijd al in best veel. Hier zijn beide kinderen van 4 en 5 grote Efteling fan. We proberen minstens 2 keer per jaar te gaan en proberen ook steeds 1 keer 3 dagen te gaan logeren.
Polles keuken is trouwens een aanrader om met kleinere kindjes pannenkoeken te gaan eten!

Toen wij gingen was de Symbolica net open en stonden daar de hele dag rijen van 2-3 uur.

Mensen die graag naar pretparken gaan, nooit begrepen. :eek:

Mijn wekker staat al twee dagen om 8u, het is nu toch vakantie, uiteraard al twee dagen om half 7 wakker terwijl ik ze ik de week op dat uur moet wakker maken ffs...

Zoonlief die normaal zonder problemen slaapt tot een uur of 7-8 is de laatste week klaarwakker om 6 uur. 😐
Ik dacht eerst dat zijn middagdutje te lang begon te duren of zo dus twee dagen het dutje wat ingekort maar helaas vandaag was ie zelfs al om 5u45 wakker. Op mijn vrije dag natuurlijk.

Soms is het schattig als je kleine kindjes grotemensenwoordjes hoort zeggen he? 😍

Behalve wanneer het "Godverdomme (van de papa), what the hell?!?(van de mama) is... ☹️

Ik vond het zeer confronterend toen ik onze dochter papegaai "allez godverdomme" hoorde zeggen vanop de achterbank in de auto. Misschien vloek ik in de auto onbewust wel redelijk veel :)

Terug
Bovenaan