Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Het valt al bij al mee, matig gehoorverlies (tot 50dB, denk ik) langs 1 kant. Ze heeft het geluk dat haar ander oortje wel goed is. Het was gewoon het gevoel dat ze weer pech heeft bovenop haar prematuur-zijn. Ze moet al aan haar leven beginnen met een inhaalrace en dan trekt ze nog eens een slecht lotje.

Jouw post en die van @JPV gisteren hebben me al veel deugd gedaan.
Doordat ze ook maar aan 1 oor slechthorend is, zal ze ook nooit afhankelijk zijn van haar hoorapparaat.
Het zal dan eerder fungeren als een (zeer nuttig) hulpstuk dan een noodzakelijk iets.
Mensen die doof/slechthorend zijn aan 1 kant komt vaker voor dan je denkt, maar zoiets valt ook niet op als ze geen hoorapparaat dragen.

Trouwens, als je voor hoorapparaten gaat kijken, test meerdere merken en laat je niet beperken tot sommige verdelers die maar 2 merken aanbieden bijvoorbeeld.
Er zit véél verschil tussen de merken qua geluidskwaliteit en functionaliteit.

Nieuwe juf van jongste dochter beloont de flinkste leerling met cake. De rest krijgt niets. Dochter komt droevig thuis. "Ik ben nooit flink".

Allez, kweenie, dat is toch ook niet het gewenste resultaat lijkt me.

Mijn ouders zouden gewoon stellen dat ik beter mijn best moet doen :p

Nu goed ik moet wel goed opletten om dat soort dingen niet tegen mijn kinderen te zeggen. Want als iemand die altijd #1 of #2 was in de klas is het enige dat ik ooit gehoord heb 'en hoeveel hadden de goeie'. En ik merk dat dat er bij mij ook nu zo in zit

Dat is niet echt waar. Die dingen worden zo streng gecontroleerd dat er daar zeer weinig marge is voor significante kwaliteitsverschillen, en je hebt liever iemand die maar 1 of 2 merken tot in detail beheerst dan iemand die alles aanbiedt en de helft niet goed kent.
Zeker bij de kleinste kinderen ga je waarschijnlijk in een ziekenhuis terecht komen en niet eens een keuze hebben. Zou weinig nut hebben, want veel succes om een vergelijkende proef van de geluidskwaliteit te doen met uw peuter. De meeste kinderen in ons land lopen met hetzelfde toestel rond.
Kwaliteit is misschien niet het juiste woord, want elk hoorapparaat zou op zijn minst 5j deftig moeten werken.
Maar op vlak van geluid en functionaliteiten is er echt wel een wereld van verschil tussen verschillende modellen en merken.
Elk merk evolueert trouwens ook, het beste merk op dit moment is niet per se het beste merk 2 jaar later. Al zijn er wel merken die altijd wel wat achteraan bungelen.

Voor kleine kinderen is het inderdaad wat lastig om te vergelijken. En extra functionaliteiten in hun geval zal vast ook weinig nut hebben.
En het kind zal ook nog geen input kunnen geven welke beter zijn of niet.
Er zijn wel klankverschillen tussen de merken door en van 1 merk overstappen naar een ander kan daardoor soms wat lastiger zijn, dus op dat vlak kan je maar beter ook een goed geïnformeerde keuze maken.

Trouwens met welk merk denk je dan dat de kleine kinderen rondlopen? Want is wel wat aanbod en niet iedereen heeft hetzelfde merk.

(tis een audioloog van opleiding)

Edit: en na mijne excel te checken kan ik ook nog meedelen dat hij een paar jaar ook effectief dat beroep heeft uitgevoerd

de oudste mag vandaag naar een verjaardagsfeestje in zo een trampolinepark. Compleet overexcited natuurlijk.

Hij lust totaal geen pannekoeken maar voor de pannekoeken die ze vanmiddag gaan eten: "is gonna be guuud"

Wij daarop: "maar je lust geen pannekoeken..."

"ja maar papa, die pannekoeken ginder..."

*onderbreekt*

e8410518f6eaac8f7969bda8584297afdef02433b07e7048013c5f5a4d918728_3.jpg

Sidenote: Die trampoline parken zijn wel super als veejaardagsfeestje. Wij hebben dat ook gedaan samen met 2 van haar vriendinnekes. Die amuseren zich kapot, ze kunnen niet weg, ze krijgen er eten, en ge hebt gene rommel bij u thuis 👌.

10/10, will jump again next year.

Hier onze 3-jarige masked singer verslaafd…

Maakt hij een podium voor zichzelf uit stoelen, Spider-Man pak aan en dan moeten we om de beurt zingen en dan zegt hij wie ijskoning is, flame fatale, konijn,…

Op het einde zelfs een ceremonie over wie wint en dan moet hij ook met grote show onthullen wie er onder het Spider-Man masker zat. En natuurlijk moet er dan nog is gezongen worden zonder masker. 2x vandaag! :unsure:

Hier onze 3-jarige masked singer verslaafd…

Maakt hij een podium voor zichzelf uit stoelen, Spider-Man pak aan en dan moeten we om de beurt zingen en dan zegt hij wie ijskoning is, flame fatale, konijn,…

Op het einde zelfs een ceremonie over wie wint en dan moet hij ook met grote show onthullen wie er onder het Spider-Man masker zat. En natuurlijk moet er dan nog is gezongen worden zonder masker. 2x vandaag! :unsure:
En wist je wie onder het Spiderman-pak zat? :unsure:

Terug
Bovenaan