Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En elke school ook nog eens zwaaien met projecten rond gezonde voeding!Nieuwe juf van jongste dochter beloont de flinkste leerling met cake. De rest krijgt niets. Dochter komt droevig thuis. "Ik ben nooit flink".
Allez, kweenie, dat is toch ook niet het gewenste resultaat lijkt me.
De flinke kindjes diabetes en de stoute kindjes een gezond leven. Fair deal.Nieuwe juf van jongste dochter beloont de flinkste leerling met cake. De rest krijgt niets. Dochter komt droevig thuis. "Ik ben nooit flink".
Dochter was zes maand en woog nog 6kg. Dronk zoveel dat een alcoholieker jaloers zou zijn.Mijn vriendin is net terug van K&G, opnieuw geklaag en gezaag over zowel haar gewicht + nekje.
3maand, 61cm en 5.5kg
En ze drinkt terug zoveel dat een alcoholieker er jaloers op is?Dochter was zes maand en woog nog 6kg. Dronk zoveel dat een alcoholieker jaloers zou zijn.
Nu is ze bijna twaalf en heeft ze een normaal gewicht, kan ze fietsen op een eenwieler en leert ze haar eerste scheldwoordjes actief gebruiken tegen papa en mama. Zo schattig!

Collega heeft zo ook een kind waar ze vaak tegen zeggen dat hij stout is. Vorig jaar met sinterklaas had hij geen lijstje gemaakt voor de Sint want "De Sint komt toch niet, want jantje is altijd stout"...Nieuwe juf van jongste dochter beloont de flinkste leerling met cake. De rest krijgt niets. Dochter komt droevig thuis. "Ik ben nooit flink".
En het jammere is dat zo kinderen dan ook wel eens durven belanden in een self fulfilling prophecy.Collega heeft zo ook een kind waar ze vaak tegen zeggen dat hij stout is. Vorig jaar met sinterklaas had hij geen lijstje gemaakt voor de Sint want "De Sint komt toch niet, want jantje is altijd stout"...
1) Mijn hart als ouder zou breken als mijn kind zo'n zelfbeeld heeft
2) Hoe kunt ge nu zo weinig inzicht hebben in de impact van zo'n dingen op kinderen?
Klinkt als de droomopvoeding van vele oudere mensen...en dan het leger in!Collega heeft zo ook een kind waar ze vaak tegen zeggen dat hij stout is. Vorig jaar met sinterklaas had hij geen lijstje gemaakt voor de Sint want "De Sint komt toch niet, want jantje is altijd stout"...
1) Mijn hart als ouder zou breken als mijn kind zo'n zelfbeeld heeft
2) Hoe kunt ge nu zo weinig inzicht hebben in de impact van zo'n dingen op kinderen?
Iets minder leuk, we weten sinds gisteren dat ze gehoorverlies heeft langs 1 kant en waarschijnlijk gans haar leven een hoorapparaatje zal dragen. Kwam wel hard aan.
De voorbije nacht ook 2x al schreiend wakker geworden.Hoe oud is hij weer?Al een paar pittige dagen achter de rug. Nochtans zegt de onthaalmoeder dat hij goed slaapt na de middag en is hij flink, maar eens thuis weent en tiert hij. Zijn stem klinkt ook anders, hoger en schellerDe voorbije nacht ook 2x al schreiend wakker geworden.

Het valt al bij al mee, matig gehoorverlies (tot 50dB, denk ik) langs 1 kant. Ze heeft het geluk dat haar ander oortje wel goed is. Het was gewoon het gevoel dat ze weer pech heeft bovenop haar prematuur-zijn. Ze moet al aan haar leven beginnen met een inhaalrace en dan trekt ze nog eens een slecht lotje.Sterkte, da's geen leuk nieuws. Is het fel?
Ikzelf heb ook aangeboren gehoorverlies. 't is te zeggen, zonder apparaten hoor ik vrij weinig.
Weet dat de technologie niet stil staat. Ik heb zowat alles gehad van apparaten buiten het oor tot in het oor. De kwaliteit is enorm verbeterd t.o.v. mijn eerste apparaten. Tegenwoordig kan ik zelfs bellen en muziek luisteren, rechtstreeks via bluetooth!
Als jullie vragen hebben, mijn DM staat open.

het kleine baby'tje groeit sneller dan gedacht.
Dat emotioneel zijn, heb ik ook enorm. Voor de geboorte van onze dochter had ik dat eigenlijk nooit, en nu regelmatig. Uw hormoonspiegel als man verandert ook eens je vader bentNet terug van het "wen"-momentje in de crèche. Wij dachten dat ze al een middag naar de crèche moest om te "proberen" maar het was dus gewoon nog eens alles overlopen en de "leefruimte" zien
Ik vond het wel echt zeer intens moet ik zeggen. Wij hadden de crèche niet deftig kunnen bezoeken vorig jaar door corona dus was het een beetje vreemd om nu pas te zien waar onze dochter gaat vertoeven.
We hadden deze middag ook een vertekend beeld van de kindjes in haar leefgroep (3-18m) gezien de net iets oudere babies net wakker werden, de kleinere lagen allemaal nog te slapen.
Om één of andere reden brak mijn hart om ons klein "boeleke" tussen zo een grote babies te zien zitten.
Onzekerheid begint dan ook meteen op te komen. Wat als ze echt niet kan slapen met al dat geluid, gaan ze er wel goed voor zorgen, toch echt wel veel babies voor het aantal personeel etc.
We voelen ons ook schuldig dat we ze full time naar de crèche moeten sturen en dit al aan 3 maand maar we hebben echt geen andere keuze
Echt gek hoe emotioneel ik ben sinds onze dochter er is. Ik heb er toch enkele traantjes moeten laten en nu ook telkens ik naar haar kijkhet kleine baby'tje groeit sneller dan gedacht.
Volgende week dinsdag is het voor écht!
Sorry als ik hier te vaak rant/ventileer maar het doet echt deugd om alles gewoon ff neer te typen![]()
.