Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Not even kidding, gelukkig was de laatste keer net voor haar 2de verjaardag, maar ik had dus pottekes spaghetti en fruitpap en flessen spa + doos melkpoeder standaard op de kamer staan, zodat ik echt haar Ritme kon volgen.

En koekjes en van die bekertjes genre aiki noodles voor mezelf. 😁
Ow dear...
Kei hard zetelbed. Maar ja ben al blij dat de mogelijkheid er is.
Lig hier nu in het pikdonker maar mijnheer is nog totaal niet moe. Is wat over zijn moeheid heen denk ik .
Is wel superflink al tot nu toe.

Ow dear...
Kei hard zetelbed. Maar ja ben al blij dat de mogelijkheid er is.
Lig hier nu in het pikdonker maar mijnheer is nog totaal niet moe. Is wat over zijn moeheid heen denk ik .
Is wel superflink al tot nu toe.
1persoonskamer nemen in de hospitalisatieverzekering = een ècht bed voor de mama ook. 😇

Veel sterkte alvast 😔

Dochter was begin deze week met een schaafwond en extra diepe krassen op de bril thuisgekomen. Blijkbaar gevallen op de speelplaats, maar niemand van de leerkrachten die wat had gezien.....

We hebben natuurlijk meteen informatie ingewonnen over hoe het precies in elkaar zat met die kosten voor de glazen van haar bril. Daar gaat de school in tussenkomen geven ze aan. Ik ben eens benieuwd.
Hier heeft de verzekering van de school dat toen volledig betaald.

De Corona regels in het ziekenhuis zijn dat er geen bezoek mag komen en dat je altijd op de kamer moet blijven. Niet evident. En we gaan een weekje moeten blijven. Zoonlief stuitert nu al tegen de muren op!

Mulan Jr is steeds meer het avondritueel aan het rekken:
Ik wil toch een andere pyjama, ik moet nog drinken, ik heb honger, nog een verhaaltje want dit vond ik (nadat je het helemaal uit las) niet leuk, nog een knuffel, ik heb een pijntje,.... 🙄

Dus gisteren een gepaste app gezocht (en er toch een stuk of 5 gedownloaded eer ik had wat ik wou) waarbij de tijd visueel werd voorgesteld én een geluidssignaal gaf. Ik ben uitgekomen bij Kids Timer en gisteren kreeg ze 10 minuten om te plassen, boekje te kiezen én in bed te zitten, waarna ik het boekje voorlas.
Ook gewoon gezegd dat als de timer klaar was, mama naar beneden ging.
En we zijn perfect binnen timing klaar geraakt met he ritueel! 💪
Hopelijk lukt het vanavond ook terug. 🤣

Ik kan me inbeelden dat er hier nog wel rondlopen die dit wel kunnen gebruiken voor hun kroost. 😇

1 van de kennissen haar kindje ligt op intensieve, elke dag een half verslag op facebook.
Pas op, ik snap dat ergens he. Maar ik moet daar eigenlijk niet mee geconfronteerd worden...

1 van de kennissen haar kindje ligt op intensieve, elke dag een half verslag op facebook.
Pas op, ik snap dat ergens he. Maar ik moet daar eigenlijk niet mee geconfronteerd worden...
Zelf zou ik dat niet doen, maar het is soms wel "gemakkelijk" in zo een geval, wij hebben ook eens in zo een situatie gezeten en je typt soms 20 keer hetzelfde bericht, omdat familie en vrienden allemaal hetzelfde vragen/sturen.
Maar ik ben gene voorstander van social media dus ik zou het sowieso niet op FB gooien.

Die persoon niet ontvrienden, maar tijdelijk ontvolgen?
Heb zo ook een familielid op Facebook die niets anders te doen heeft dan elke dag de foto’s van op het school van haar kinderen op haar Facebook te zetten. Elke uitstap, elk leuk moment moet het op Facebook komen.

Die heb ik dus ook nog als vriend maar ik zie haar Posts niet meer. Werd er onozel van. Nu gaat ze uit elkaar met haar vriend dus ga ik soms wel is piepen voor het drama :unsure:

Ik heb een collega die haar scheiding zo uitvecht via Instagram... Vreselijk.
Sommige mensen denken niet na voor ze iets posten.
(Stiekem lees ik die posts wel altijd want ja drama van een ander leest lekker weg 🤭)

In onze dochter haar klas mag elke zoveel dagen een kindje de klaspop mee naar huis nemen. Tof initiatief. Kinderen vinden dat super tof.
Nu heeft een ouder een tijdje geleden in de whatsappgroep van de klas een paar foto's doorgestuurd wat de klaspop daar allemaal aan het doen was en sindsdien is het hek van de dam. Het is natuurlijk een competitie tussen een paar ouders geworden om elkaar te overtreffen in leuke activiteiten. Gegarandeerd zullen er volgende week foto's gepost worden van de klaspop die mee op skireis is en zich op de derde avond een stuk in zijn kraag heeft gedronken van de Jägermeister op de après ski.

Er zijn toch altijd ouders die er een competitie van maken. Ze zullen altijd wel iets vinden. Als het niet kan via verjaardagstraktaties -dat is een paar jaar geleden om zulke redenen serieus aan banden gelegd- dan maar via de klaspop. :sop:

In onze dochter haar klas mag elke zoveel dagen een kindje de klaspop mee naar huis nemen. Tof initiatief. Kinderen vinden dat super tof.
Nu heeft een ouder een tijdje geleden in de whatsappgroep van de klas een paar foto's doorgestuurd wat de klaspop daar allemaal aan het doen was en sindsdien is het hek van de dam. Het is natuurlijk een competitie tussen een paar ouders geworden om elkaar te overtreffen in leuke activiteiten. Gegarandeerd zullen er volgende week foto's gepost worden van de klaspop die mee op skireis is en zich op de derde avond een stuk in zijn kraag heeft gedronken van de Jägermeister op de après ski.

Er zijn toch altijd ouders die er een competitie van maken. Ze zullen altijd wel iets vinden. Als het niet kan via verjaardagstraktaties -dat is een paar jaar geleden om zulke redenen serieus aan banden gelegd- dan maar via de klaspop. :sop:
En als de pop aan banden wordt gelegd zal er wel iets nieuws zich opdringen. Sommige mensen hebben echt een hoge drang om hun ego wat te boosten.

Same. We hebben hier een Classdojo waarbij enkel de school communiceert naar ons en vice versa. Ik hoef die andere ouders niet te horen/zien.

Hier wordt Questi gebruikt voor school-ouder communicatie en daar heb ik ook genoeg mee ja.
Contact met andere ouders is beperkt tot goeiedag zeggen op verjaardagsfeestjes, dat lijkt me voldoende.

1 uitzondering wel, de ouders van m'n oudste haar beste vriendin zijn ondertussen al jaren ook wel vrienden geworden, zijn we ook al mee op reis geweest. Maar dat is dan omdat er wel een persoonlijke klik is, en dat is ook niet geforceerd.

Terug
Bovenaan