Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Deze week weer een smeltend vaderhart door mijn dochter. Ze begint nu dierengeluiden na te doen en die heeft ontzettend veel plezier om te knorren als een varken, zeker als wij terugknorren. :tongue: Die lachjes. :love:

Toch lichtjes ongerust hier. Zoonlief heeft een zwelling zo groot als een kleine tennisbal onder zijn oor. Koorts ook en slecht eten en al paar nachten slecht slapen. Dokter weet niet goed wat het is, kan ook gewoon een stomme ontstoken lymfeklier zijn, maar om zeker te zijn morgen langs het ziekenhuis voor een echo ...
Ik ben benieuwd!

Toch lichtjes ongerust hier. Zoonlief heeft een zwelling zo groot als een kleine tennisbal onder zijn oor. Koorts ook en slecht eten en al paar nachten slecht slapen. Dokter weet niet goed wat het is, kan ook gewoon een stomme ontstoken lymfeklier zijn, maar om zeker te zijn morgen langs het ziekenhuis voor een echo ...
Ik ben benieuwd!
Sommigen zijn idd heel gevoelig aan de lymfen, is een pijnlijk verhaal altijd maar ze groeien er wel uit. Hier relatief vaak last tot een jaar of zes en nu toch al weer vijf jaar zonder dat specifiek probleem.

Dochter weken aan een stuk kleurloos, futloos, geen eetlust. Dokter vond niks. Uiteindelijk een staal binnen gebracht van stoelgang, bleek één of andere bacterie in de maag. Antibioticum genomen. Ze is terug zichzelf. Oef.

Gisteren zei ik nog: we zijn weer allemaal tip top in orde, dat was een tijdje geleden.

Vanmorgen bloed in de pamper van de kleinsten en zijne buik helemaal in uitslag.
It never stops.

Dochter was begin deze week met een schaafwond en extra diepe krassen op de bril thuisgekomen. Blijkbaar gevallen op de speelplaats, maar niemand van de leerkrachten die wat had gezien.....

We hebben natuurlijk meteen informatie ingewonnen over hoe het precies in elkaar zat met die kosten voor de glazen van haar bril. Daar gaat de school in tussenkomen geven ze aan. Ik ben eens benieuwd.

Dochter was begin deze week met een schaafwond en extra diepe krassen op de bril thuisgekomen. Blijkbaar gevallen op de speelplaats, maar niemand van de leerkrachten die wat had gezien.....

We hebben natuurlijk meteen informatie ingewonnen over hoe het precies in elkaar zat met die kosten voor de glazen van haar bril. Daar gaat de school in tussenkomen geven ze aan. Ik ben eens benieuwd.
Kan je dochter beschrijven hoe het gebeurd is? Want de beschrijving van het ongeval is voor de meeste van die schoolverzekeringen héél belangrijk. Er moet soms ook een fysieke schade zijn (die er hier is, maar beschrijf die zeker!).

Je kan ook nagaan of er voldoende toezicht is op school. Maar wees hierin redelijk en verwacht geen absurde zaken: pakweg 200 kinderen in de gaten houden met 2 personeelsleden is voldoende, maar dan nog kan je niet verwachten dat iemand 200 spelende kinderen tegelijk in de gaten heeft.

Kan je dochter beschrijven hoe het gebeurd is? Want de beschrijving van het ongeval is voor de meeste van die schoolverzekeringen héél belangrijk. Er moet soms ook een fysieke schade zijn (die er hier is, maar beschrijf die zeker!).
Helaas kon ze dat niet meteen beschrijven. Dochter is 3 en half. Ik zie het op dit moment wel in orde komen dus dat is toch enigszins een lichtpuntje.

Ik ben benieuwd!

We mogen een paar nachtjes in het ziekenhuis blijven 😐
Hij heeft een abces in een ontstoken lymfeklier en moet daardoor een paar dagen aan een infuus met antibiotica. In het slechtste geval als het binnen de 48 niet beter is wordt het abces open gesneden onder narcose...

Ben benieuwd dus hoe dit eerste 'logeerpartijtje' gaat verlopen.
Manlief moet ondertussen een koffertje maken voor ons twee met kledij ondergoed pyjama's gsmlader... Dat baart me ook zorgen want ik sta wat achter met de was te plooien en strijken 😁

We mogen een paar nachtjes in het ziekenhuis blijven 😐
Hij heeft een abces in een ontstoken lymfeklier en moet daardoor een paar dagen aan een infuus met antibiotica. In het slechtste geval als het binnen de 48 niet beter is wordt het abces open gesneden onder narcose...

Ben benieuwd dus hoe dit eerste 'logeerpartijtje' gaat verlopen.
Manlief moet ondertussen een koffertje maken voor ons twee met kledij ondergoed pyjama's gsmlader... Dat baart me ook zorgen want ik sta wat achter met de was te plooien en strijken 😁
Oordopjes meevragen!

Voor mij?
Is het zo erg op de kinderafdeling 😳
Normaal hangt hij aan de hartmonitor, dat ding gaat zo een 3x per uur afgaan als je pech hebt en afhankelijk van de instellingen omdat in diepe slaap de hartslag traag wordt.

Daarnaast liggen er ook redelijk wat kinderen waar geen ouder blijft slapen én is er maar 1 verpleegster. Dus die deuren blijven open staan zodat de verpleegster ze kan horen en zonder geluid haar hoofd binnen kan steken. Als die kinderen wenen 's nachts hoor je dat dus ook.
Ik had standaard oordoppen én na een nachtje of 3 zelfs slaapmedicatie mee.

Normaal hangt hij aan de hartmonitor, dat ding gaat zo een 3x per uur afgaan als je pech hebt en afhankelijk van de instellingen omdat in diepe slaap de hartslag traag wordt.

Daarnaast liggen er ook redelijk wat kinderen waar geen ouder blijft slapen én is er maar 1 verpleegster. Dus die deuren blijven open staan zodat de verpleegster ze kan horen en zonder geluid haar hoofd binnen kan steken. Als die kinderen wenen 's nachts hoor je dat dus ook.
Ik had standaard oordoppen én na een nachtje of 3 zelfs slaapmedicatie mee.
Wel nog steeds aan het wachten hier op een kamer. Begint nu wel lang te duren. Ook voor hem want hij moet nog eten en is kei moe 😬

Not even kidding, gelukkig was de laatste keer net voor haar 2de verjaardag, maar ik had dus pottekes spaghetti en fruitpap en flessen spa + doos melkpoeder standaard op de kamer staan, zodat ik echt haar Ritme kon volgen.

En koekjes en van die bekertjes genre aiki noodles voor mezelf. 😁

Terug
Bovenaan