De basis van osteopathie is niet echt wetenschappelijk te noemen, of tenminste gedateerd. Ik denk wel dat bepaalde technieken/behandelingswijzen nut hebben omdat ze proefondervindelijk zijn gegroeid, maar het zou niet echt mijn eerste keuze zijn. Ik heb ook de indruk dat veel osteopaten tegelijkertijd homeopaat zijn (wat complete onzin is), misschien omdat ze sowieso als alternatieve geneeskunde worden gerekend en dan daar maar verder mee gaan.Wat is jullie mening over osteopathie?
Ik ben daar toch vrij sceptisch over.
Gisteren nog eens naar ene gegaan omdat onze dochter last heeft van een voorkeurshouding.
Zei dat dit komt omdat haar ene bekken hoger zit en wilde dit aantonen dat het ene beentje "korter" is (hij liet gewoon het ene beentje niet volledig strekken) vervolgens met een "magisch" geweer-achtig iets twee keer op haar onderrug geklikt en toen waren beide beentjes gelijk van lengte. 60eur aub.
Hij heeft dan ook wel nog eens aan haar nekje bezig geweest en daar merken we wél een verschil. Waarschijnlijk komt dit dan van zijn kine-ervaring...
Een vriendin van mij is nogal goedgelovig en door haar moeder ook nogal "into" al die zaken, en als ik dan hoor wat er zogezegd allemaal scheelde aan haar en hoe de osteopaat dat opspoorde, had ik daar toch mijn bedenkingen bij.
) vervolgens met een "magisch" geweer-achtig iets twee keer op haar onderrug geklikt en toen waren beide beentjes gelijk van lengte. 60eur aub.
.