Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wat is jullie mening over osteopathie?

Ik ben daar toch vrij sceptisch over.

Gisteren nog eens naar ene gegaan omdat onze dochter last heeft van een voorkeurshouding.

Zei dat dit komt omdat haar ene bekken hoger zit en wilde dit aantonen dat het ene beentje "korter" is (hij liet gewoon het ene beentje niet volledig strekken :unsure:) vervolgens met een "magisch" geweer-achtig iets twee keer op haar onderrug geklikt en toen waren beide beentjes gelijk van lengte. 60eur aub.

Hij heeft dan ook wel nog eens aan haar nekje bezig geweest en daar merken we wél een verschil. Waarschijnlijk komt dit dan van zijn kine-ervaring...
De basis van osteopathie is niet echt wetenschappelijk te noemen, of tenminste gedateerd. Ik denk wel dat bepaalde technieken/behandelingswijzen nut hebben omdat ze proefondervindelijk zijn gegroeid, maar het zou niet echt mijn eerste keuze zijn. Ik heb ook de indruk dat veel osteopaten tegelijkertijd homeopaat zijn (wat complete onzin is), misschien omdat ze sowieso als alternatieve geneeskunde worden gerekend en dan daar maar verder mee gaan.

Een vriendin van mij is nogal goedgelovig en door haar moeder ook nogal "into" al die zaken, en als ik dan hoor wat er zogezegd allemaal scheelde aan haar en hoe de osteopaat dat opspoorde, had ik daar toch mijn bedenkingen bij.

Ik vind ook dat ze vragen stellen waar ouders die ongerust zijn sowieso ja op antwoorden

"Is de baby onrustig?"
"Geeft de baby vaak terug na het voeden?"
"Heeft de baby vaak de hik?"

Maar inderdaad, heeft wel een oefening getoond die helpt bij het kijken naar de andere kant (heupen aan ene kant draaien zodat ze de andere kant opkijkt)
Ja, die oefening hebben wij dus ook gehad. En dat heeft wél geholpen om haar sneller te leren omdraaien nadien...

Nu, wat je zegt over die vragen, dat vind ik verschrikkelijk bij huisartsen. Als je daar zegt "ja, ze heeft precies last met ademen, en ze hoest veel, en ze slaapt slecht, en ze lijkt buikpijn te hebben". Dan krijg je letterlijk dit:
"heeft ze koorts?"
"nee"
"ah, maar ze lijkt vrolijk, dus het is niks"
...
"Ja, nu is ze vrolijk, maar élke nacht wordt ze meerdere keren wakker met buikpijn..."
"ahja, maar dat is normaal, dat is een fase"

Ik ga zelf al half mijn leven meermaals per jaar naar de osteopaat. Ik geloof er niet in, maar om de een of andere reden helpt het meestal wel en is het ook de enige behandeling die echt impact heeft op mijn klachten. Je moet wel een goeie osteopaat vinden, en ik heb al lang geleerd om mij geen vragen te stellen bij wat ze doen, want van hun antwoorden gaat de bullshitmeter nogal snel de hoogte in. Wat ook de reden is waarom ik met mijn kinderen, ondanks al hun klachten, zelf ook nog niet de stap heb gezet naar een osteopaat voor hen. Sowieso zou ik wel echt op zoek gaan naar een osteopaat die specifiek op baby's of kinderen werkt. En vooraf afspreken dat ze je kinderen niet mogen kraken.

Ik ga zelf al half mijn leven meermaals per jaar naar de osteopaat. Ik geloof er niet in, maar om de een of andere reden helpt het meestal wel en is het ook de enige behandeling die echt impact heeft op mijn klachten. Je moet wel een goeie osteopaat vinden, en ik heb al lang geleerd om mij geen vragen te stellen bij wat ze doen, want van hun antwoorden gaat de bullshitmeter nogal snel de hoogte in. Wat ook de reden is waarom ik met mijn kinderen, ondanks al hun klachten, zelf ook nog niet de stap heb gezet naar een osteopaat voor hen. Sowieso zou ik wel echt op zoek gaan naar een osteopaat die specifiek op baby's of kinderen werkt. En vooraf afspreken dat ze je kinderen niet mogen kraken.
Wij zijn naar een osteopaat in Schoten geweest (buurt van Antwerpen) die specifiek op kinderen werkt, Soetkin Exelmans. We hadden daar een goede ervaring, geen kraken (was zeker ook vereiste). Mogelijk niet in je buurt, maar misschien kan zij je iemand aanraden dichter bij jou?

Deze week uitslag van NIPT test gekregen, alles is in orde. Dat is een pak van ons hart.
Het wordt dus een zoontje, hopelijk krijgt hij mijn muzieksmaak mee. Ik trek er mee van optreden naar optreden.

Deze week uitslag van NIPT test gekregen, alles is in orde. Dat is een pak van ons hart.
Het wordt dus een zoontje, hopelijk krijgt hij mijn muzieksmaak mee. Ik trek er mee van optreden naar optreden.
Ik hoop hetzelfde voor mijn dochter. Tussen Bumba door krijgt die ook wat zwaar metaal mee.

hopelijk krijgt hij mijn muzieksmaak mee. Ik trek er mee van optreden naar optreden.
Zei ik ook tegen mijn vriendin toen we wisten dat ze zwanger was.

Haar reactie :unsure:

Zei ik ook tegen mijn vriendin toen we wisten dat ze zwanger was.

Haar reactie :unsure:
Lijkt me een strak plan.
Zoietzo wat zwaar metaal, maar we doen ook andere optredens. Zo gaan we binnenkort naar Zucchero gaan kijken en zijn we onlangs naar Woodkid geweest. Dat zijn ook dingen die ik mijn kind zal willen meegeven.

Qua films en boeken zal ik me ook moeien denk/vrees ik.
Maar ja, wie zegt dat dat zal aanslaan, we kunnen maar proberen :)

Lijkt me een strak plan.
Zoietzo wat zwaar metaal, maar we doen ook andere optredens. Zo gaan we binnenkort naar Zucchero gaan kijken en zijn we onlangs naar Woodkid geweest. Dat zijn ook dingen die ik mijn kind zal willen meegeven.

Qua films en boeken zal ik me ook moeien denk/vrees ik.
Maar ja, wie zegt dat dat zal aanslaan, we kunnen maar proberen :)
Ik kan u nu al zeggen dat het omgekeerd gaat zijn. jij gaat uw zoontje zijn smaak over nemen...
Hier staat continu K3 op ondertussen.

Ik kan u nu al zeggen dat het omgekeerd gaat zijn. jij gaat uw zoontje zijn smaak over nemen...
Hier staat continu K3 op ondertussen.
Haha. Ik kwam maandag ochtend op kantoor met 'onze liefde is een waterval' in m'n hoofd. Als ik dat dan aan het zingen was, keek iedereen maar vreemd. Dan maar overgeschakeld op HA HA HA in de rollerdiscoooo.

Zondag wou de dochter geen 'blije muziek', ze wou 'boze muziek' waar papa soms naar luistert. Wat metal opgesmeten, dochter stak haar duim op. You go girl.

Daarnet toen we terugkwamen van school wilden de dochters zelf eerst naar de zijdeur lopen terwijl ik de auto in de garage ging zetten. Ik zeg dat ze wel zullen moeten wachten, want mama is niet thuis vandaag. De deur was dus op slot.

Ik zet de auto binnen, en ga die deur aan de binnenkant open doen.

Staat de oudste daar met een haarspeld in haar hand: "Ik had al geprobeerd met mijn haarspeld, maar dat lukte niet."

Fijn dat ze vindingrijk is, maar ik weet niet of dat nu de juiste dingen zijn die ze moet ontdekken. :unsure:

Daarnet toen we terugkwamen van school wilden de dochters zelf eerst naar de zijdeur lopen terwijl ik de auto in de garage ging zetten. Ik zeg dat ze wel zullen moeten wachten, want mama is niet thuis vandaag. De deur was dus op slot.

Ik zet de auto binnen, en ga die deur aan de binnenkant open doen.

Staat de oudste daar met een haarspeld in haar hand: "Ik had al geprobeerd met mijn haarspeld, maar dat lukte niet."

Fijn dat ze vindingrijk is, maar ik weet niet of dat nu de juiste dingen zijn die ze moet ontdekken. :unsure:
Stel u voor dat ze al in de garage stond met die haarspeld...

Stel u voor dat ze al in de garage stond met die haarspeld...
Dan had ze elke buitendeur mogen proberen om te zien waar ik nieuwe cilinders moet steken. :p

En 't was in elk geval beter geweest dan dat ze nog voor de gesloten deur stond met een halve haarspeld.

Over een maand begint ons "gevecht" om een plaatsje op de kleuterschool. De broers en zussen zijn al aan de beurt geweest en blijkbaar zijn er dit jaar extra veel kinderen die ingeschreven moeten worden.
Oei, en ik was net aan het hopen dat het makkelijker zou zijn om je voorkeurschool te krijgen nu het geboortecijfer toch wat is afgenomen tov tien jaar geleden :(

Oei, en ik was net aan het hopen dat het makkelijker zou zijn om je voorkeurschool te krijgen nu het geboortecijfer toch wat is afgenomen tov tien jaar geleden :(
Het hangt niet alleen van de school af, maar ook nog eens jaar per jaar.
Onze voorkeursschool in de directe omgeving voor kinderen geboren in 2017: 2 vrije plaatsen, u bent 7de op de wachtlijst.
Kinderen geboren in 2018: 11 vrije plaatsen op het moment van inschrijven.
🤷🏼

Ik moet super veel geluk gehad hebben zeker.
Vorig jaar gaan kijken naar een school, en meteen konden we hem inschrijven zonder problemen.
Voordeel van in een boeren gat en provincie te wonen zeker :laugh:

Hoekje om en ben er.

Nog een ver van onze bed show maar nu al benieuwd hoe "moeilijk" dit gaat zijn hier in Kortrijk.. we hebben wel 3 kleuterscholen op wandelafstand dus zou wel zeer extreem zijn moest het niet lukken

Nog een ver van onze bed show maar nu al benieuwd hoe "moeilijk" dit gaat zijn hier in Kortrijk.. we hebben wel 3 kleuterscholen op wandelafstand dus zou wel zeer extreem zijn moest het niet lukken
Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn, onze mag ook maar volgendjaar naar school.

Terug
Bovenaan