Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Door covid waren geen zwemklassen op school gedurende 2j. Dus probeerde ik dan maar mijn zoon wat zwemlessen te geven maar hij was precies altijd bang om zonder bandjes te zwemmen.

Gisteren had hij precies meer lef en dan redelijk snel na zijn bandjes af te doen een lengte gezwommen in ons zwembad (15m). Daar na heeft hij precies teveel lef. Zijn reactie na zijn eerste lengte "OMG I can swim without floaties. Ow yeah" daarna probeerde hij marula fruit op te vissen op de bodem van ons zwembad. Diepste punt is 1m90 ondiepe 1m40...

Overheidsadvies kan toch zo heerlijk "speciaal" zijn hé.

Ik dacht dat eens te bekijken wegens not a clue, en dit is de 4de algemene tip op de eerste pagina:

Neem jodiumtabletten in huis.
Bij een nucleair ongeval kan radioactief jodium vrijkomen dat via de
luchtwegen of besmet voedsel in het lichaam kan terechtkomen. Door op het
juiste moment niet radioactief jodium in te nemen, zorg je ervoor dat je
schildklier reeds verzadigd is en geen radioactief jodium meer opneemt.
De tabletten zijn gratis te verkrijgen in de apotheek.
Neem ze alleen wanneer de overheid het aanbeveelt. (nucleairrisico.be).
Ik wou dus weten wat eerst te doen bij zwangerschap. Kennelijk hoort je voorbereiden op een nucleare ramp daarbij.

Laatst bewerkt:
Overheidsadvies kan toch zo heerlijk "speciaal" zijn hé.

Ik dacht dat eens te bekijken wegens not a clue, en dit is de 4de algemene tip op de eerste pagina:

Ik wou dus weten wat eerst te doen bij zwangerschap. Kennlijk hoort je voorbereiden op een nucleare ramp daarbij.
Nog niet veel babykakluiers ververst precies!

Speelgoed van de speelkamer naar de living gehaald, kinderen vinden dat eens leuk.

Papa vond zich geniaal en gebruikt een plooidoos, die nog binnen stond van te gaan winkelen, om het speelgoed in te doen.

Na het spelen staat alles terug in de doos en klaar om naar boven te brengen.

Dochterlief van 1,5 jaar was niet akkoord en heeft de plooidoos leeggemaakt en de plooidoos op zijn plaats gezet. En mij dan aankijken met de blik van, daar dient die doos niet voor en die moet dáár staan.

1,5 jaar en het begint nu al

Oudste dochter eens gemeten gisteren.

1m71. 11 jaar.

🥲
Is dat al volop puberteit of moet dat nog beginnen?

Ik herinner me dat je ooit eens gezegd hebt dat ze daar problemen mee had? Of dat ze het niet leuk vond dat ze zoveel groter was, nog steeds een probleem?

1m71 is wel enorm groot natuurlijk. Heeft ze daar trouwens fysiek last van? Groeipijnen enzo?
En is er iets a la reuzengroei bij haar vast gesteld, waardoor ze groeistoppers krijgt / moet krijgen?

1m71 is wel enorm groot natuurlijk. Heeft ze daar trouwens fysiek last van? Groeipijnen enzo?
En is er iets a la reuzengroei bij haar vast gesteld, waardoor ze groeistoppers krijgt / moet krijgen?
Wut?!? Ik was op mijn 12j ook al mijn "definitieve" lengte.
Ik had wel een klasgenootje (V) van 1m90 toen, die is idd in het UZ verder opgevolgd hiervoor.

Kind, hoofd, hoek van de tafel.

Mijn hart stond stil. Voel me zo slecht nu terwijl ik er bagger weinig aan kon doen..

Het is gelukkig met een plakker opgelost. Klein puntje als wonde, we hebben geluk gehad.

Mijn hart stond stil. Voel me zo slecht nu terwijl ik er bagger weinig aan kon doen..

Het is gelukkig met een plakker opgelost. Klein puntje als wonde, we hebben geluk gehad.

It happens. U ni schuldig voelen. Den onze is met zijn smoelwerk es op een bak speelgoed gevallen door geweldig goed uit te kijken waar ie liep. Resultaat, een gescheurd frenulum tss bovenlip en tandvlees. En bloeden :o

1ste kind toen en dus dikke paniek.

Is dat al volop puberteit of moet dat nog beginnen?

Dat begin op gang te komen ja.

Ik herinner me dat je ooit eens gezegd hebt dat ze daar problemen mee had? Of dat ze het niet leuk vond dat ze zoveel groter was, nog steeds een probleem?

Dat valt wel mee op dit ogenblik. Echt leuk vindt ze het niet, maar ze loopt er niet ongelukkig door.

Voorlopig geen last of ingrijpen nodig.

Ik denk dat het een combinatie van 2 dingen is: "vroeg" zijn, en daarbovenop ook nog eens gewoon groter zijn. Die twee samen geeft dan wel wat 🙂
Ik verwacht dat ze nu doorstoomt naar 1m80 tegen haar 13e en hoop dat de groei dan stilaan gaat stoppen.

It happens. U ni schuldig voelen. Den onze is met zijn smoelwerk es op een bak speelgoed gevallen door geweldig goed uit te kijken waar ie liep. Resultaat, een gescheurd frenulum tss bovenlip en tandvlees. En bloeden :eek:

1ste kind toen en dus dikke paniek.
Ik moest dat woord opzoeken (met de jongste op de schoot), en de andere betekenis kwam eerst, met afbeelding. :sop: Nog een geluk dat de TV voor voldoende afleiding zorgde.

Hier is trouwens het frenulum ooit tussen de twee snijtanden geraakt bij de oudste. Wij in allerijl naar de spoed of dokter van wacht, en de dokter trekt dat daar op 2 seconden uit en dat was het dan. De overbezorgdheid bij het eerste kind…

Zijn echt van die dingen waar je niet verwacht je zorgen over te maken tot er effectief kinderen zijn. Zoals dat groot zijn van Eniac zijn dochter.

Het klinkt idioot om zelfs maar aan te denken, maar ik hoop dat de onze mijn vriendin haar boezem niet geërfd hebben of mijn gebit. We weten hoe kinderen zijn en ik weet niet of de ene het karakter zou hebben om daar mee om te gaan. Niet dat ik daar van wakker lig of zo, maar het zijn zo van die dingen die af en toe eens in mijn gedachten passeren. Als ik hoor hoe mijn vriendin daar geen fan van was 25 jaar terug, dan wil ik er niet aan denken wat voor zaken dat met zich mee kan brengen in de huidige sociale media wereld.

Maar goed net zoals ik zou hopen dat ze sommige van mijn trekken niet hebben geërfd maar dat kan je ook al zien soms.

Tafel nog ok? Toch geen kosten aan?

Die momenten kennen we allemaal...

Tafel nog ok? Toch geen kosten aan?

Die momenten kennen we allemaal...
Kheb de indruk da ze toch licht geraakt is, de hoek is wat afgerafeld 😅. Nochtans nog maar net van vorige week. (Is eigenlijk het zitstuk van het tablet van het keukeneiland)

Gelukkig heeft hij zen dinosaurus spaarpot voor de kosten!

Iemand leuke, gemakkelijke outfit ideeën om een tweejarige in naar de crèche te sturen met carnaval?
Ik wil hem wel verkleed sturen maar geen zin om veel geld uit te geven aan een kostuum wat hij waarschijnlijk maar 1 of 2 keer gaat dragen.
Op tweedehands heb ik al zitten kijken maar voorlopig nog niets leuk in zijn maat tegen gekomen.

Iemand leuke, gemakkelijke outfit ideeën om een tweejarige in naar de crèche te sturen met carnaval?
Ik wil hem wel verkleed sturen maar geen zin om veel geld uit te geven aan een kostuum wat hij waarschijnlijk maar 1 of 2 keer gaat dragen.
Op tweedehands heb ik al zitten kijken maar voorlopig nog niets leuk in zijn maat tegen gekomen.
Blijkbaar zijn de foto's op mijn gsm gewist 😭 maar vorig jaar heb ik uit een wit onderlaken en zwarte vilt + viltlijm uit de AVA dit spookje gemaakt voor mijn dochter. Prachtig resultaat en een waanzinnige fiere dochter. 😁
halloween-kostuum-zelf-maken-jpg.jpg

Blijkbaar zijn de foto's op mijn gsm gewist 😭 maar vorig jaar heb ik uit een wit onderlaken en zwarte vilt + viltlijm uit de AVA dit spookje gemaakt voor mijn dochter. Prachtig resultaat en een waanzinnige fiere dochter. 😁
halloween-kostuum-zelf-maken-jpg.jpg
Leuk! Misschien eens googlen voor een monster outfit. Laatste tijd speelt hij graag dat hij een monstertje is. 🤭

Toen hij nog een baby was heb ik van een kussensloop een popcorn zak gemaakt en dat over de draagzak gehangen. En op zijn hoofd een mutsje vol popcorn geplakt.🍿

Terug
Bovenaan