Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Net naar gynaecoloog geweest (11 weken checkup), alles in orde :love: Eerste keer dat ik meemocht, tis wel gek dat het al echt een mensje is op die echo. Ik vond het enorm fascinerend in elk geval :p Donderdag mogen we voor de NIPT-test gaan, maar daar gaan we ervan uit dat alles wel mee zal vallen.
Geslacht & test op syndroom van Down willen we in elk geval doen, enige waar we echt mee twijfelen is die keuze voor geslachtschromosale aandoeningen. Die laatste is niet iets wat ons zou doen kiezen voor abortus, dus op dat vlak niet relevant, maar aan de andere kant willen we vermijden dat we in de puberteit (sowieso al een lastige periode) onverwachts ineens "problemen" zouden opduiken waar een kind mee worstelt. Als je het op voorhand weet maakt dit het allemaal wel makkelijker. Geen makkelijke keuze, dus nog eens over slapen.

Net naar gynaecoloog geweest (11 weken checkup), alles in orde :love: Eerste keer dat ik meemocht, tis wel gek dat het al echt een mensje is op die echo. Ik vond het enorm fascinerend in elk geval :p Donderdag mogen we voor de NIPT-test gaan, maar daar gaan we ervan uit dat alles wel mee zal vallen.
Geslacht & test op syndroom van Down willen we in elk geval doen, enige waar we echt mee twijfelen is die keuze voor geslachtschromosale aandoeningen. Die laatste is niet iets wat ons zou doen kiezen voor abortus, dus op dat vlak niet relevant, maar aan de andere kant willen we vermijden dat we in de puberteit (sowieso al een lastige periode) onverwachts ineens "problemen" zouden opduiken waar een kind mee worstelt. Als je het op voorhand weet maakt dit het allemaal wel makkelijker. Geen makkelijke keuze, dus nog eens over slapen.
Stond er ook van te kijken hoe gevormd het al was. En zo aan het bewegen. De onze was 6,8 cm, maar door dat beeld heb je de grootte van een echte baby in je hoofd. Speciaal moment. Wij nu aan het wachten op het resultaat van de NIPT-test. Ben blij als de uitslag binnen is.

Wij gisteren op 12 weken en 2 dagen ook eerste echo (via buik dan. In ziekenhuis op 7 weken en 3 dagen was het al vaginaal)
Volgende week maandag waarschijnlijk resultaten van de NIPT.
Was ook heel beweeglijk.
Volgens de gynaecoloog zag alles er ook prima uit. Armpjes, beentjes, hersentjes, oortjes, etc. Gek zo'n echo die "doorsneden" maakt (ik had geen idee hoe dit eigenlijk werkte ☺️) Zelfs ingewanden konden herkend worden. Allee, toch voor de gynaecoloog 🙈
Kraakbeen in de neus en nekplooi ook prima. Al gebruiken ze dat niet meer als referentie. Maar toch fijn dat hij dat even meldde 😊
Benieuwd wat het gaat worden.

Ik zit al een week met de 2 kinderen in isolatie wegens alledrie besmet. Papa is negatief en zit apart van ons.

Daarstraks zei de zoon van 4 dat hij me nu toch wel beu was en dat hij nu wel echt terug naar school wilde.
En ik dacht bij mezelf: likewise 🙈
(Ik zie ze graag zalle, maar ik heb toch veel gevloekt deze week 😂)

Ik zit al een week met de 2 kinderen in isolatie wegens alledrie besmet. Papa is negatief en zit apart van ons.

Daarstraks zei de zoon van 4 dat hij me nu toch wel beu was en dat hij nu wel echt terug naar school wilde.
Ik ben momenteel ook positief, maar mezelf effectief afzonderen van de rest van het gezin, vinden wij persoonlijk toch wel een stap te ver. Dat is gewoonweg niet realistisch in ons huishouden.

Ik ben momenteel ook positief, maar mezelf effectief afzonderen van de rest van het gezin, vinden wij persoonlijk toch wel een stap te ver. Dat is gewoonweg niet realistisch in ons huishouden.

Wij hebben hier in het begin van het jaar ook covid gehad. Afzonderen is gewoon niet mogelijk bij ons omdat alles open is en we gewoon geen plaats hebben voor een extra bed voor apart te slapen.

Moet ook wel zeggen, na 10 dagen 24/7 samen met een kleine te zitten en thuis te werken en vooral niet eens effe weg te kunnen was het toch een hele verademing toen ik op kantoor zat.

Onze kleine is nu een maand oud en zijn nagels beginnen echt wel scherp te worden.
Maar je mag deze blijkbaar pas vanaf 3-4 maand knippen/vijlen.
Worden deze vanzelf nog minder scherp of is het nu gewoon een paar maand lang die nagels verdragen?

Onze kleine is nu een maand oud en zijn nagels beginnen echt wel scherp te worden.
Maar je mag deze blijkbaar pas vanaf 3-4 maand knippen/vijlen.
Worden deze vanzelf nog minder scherp of is het nu gewoon een paar maand lang die nagels verdragen?
Wij zijn daar alleszins vroeger mee begonnen (wel vijlen). Die had messen op zijn vingers staan die ons gezicht continu openkrabde.

Klinkt bekend...

Dochter: laat ik u eens een wrijfje geven in uw gezicht!

9tgvuw6gw3t01.jpg

Ideaal was het niet, maar het is gelukt 🤷‍♀️
Ik was eerst positief en heb dan 2 dagen apart gezeten. Mijn man legde dan alles klaar voor school 's morgens aangezien hij te vroeg moet vertrekken om ze nog naar school te doen. Ik droeg dan een ffp2 masker en wekte de kinderen dan en zei van op afstand wat ze moesten doen. Opa deed ze dan te voet naar school. Dan waren beiden kinderen positief en hebben we de rollen omgedraaid. Man bleef op onze slaapkamer en de zolder. De kinderen en ik hadden de rest vh huis.
We hebben deze keuze gemaakt omdat het op mijn man zijn werk al ontzettend druk was met al wat personeeluitval door coronabesmettingen. Zo kon hij blijven werken.
Kinderen zijn hier 4 en 5 en was best goed haalbaar.

Ik ben een dik jaar geleden ook in quarantaine gemoeten wegens hoogrisicocontact. Ik heb een viertal dagen op mijn bureau geleefd :D (inclusief veldbed hier)

onze sprot is nu 18 maand en god wat een baasje is dit geworden.

Als hij iets niet mag of wij nee zeggen is het kot te klein. Smijten met dingen en hem heel boos maken.
In de hoek zetten heeft niet veel nut want hij lacht er mee.
Gisteren begon em dingen in onze tv te gooien :angry:

Hebben er onze handen toch mee vol soms.
Maar hij slaapt na 17 maand zwoegen toch eindelijk door. Hemels niet meer moeten opstaan in de nacht.

Amaai, stel je dat eens voor .... UREN vrije tijd.
ik hoor ook van mijn vrouw dat collega's van haar pubers in huis hebben die in compleet isolement op hun kamer zitten. Ik vermoed dat dat voor gasten pure pret is: gamen en masturberen, en uw maaltijd wordt voor de deur gezet!

ik hoor ook van mijn vrouw dat collega's van haar pubers in huis hebben die in compleet isolement op hun kamer zitten. Ik vermoed dat dat voor gasten pure pret is: gamen en masturberen, en uw maaltijd wordt voor de deur gezet!
Hopelijk ook geregeld een doos zakdoeken :unsure:

“Ik moet veel snutten hè mama, Corona”

Terug
Bovenaan