Niet elke medewerker van k&g is een goeie, niet elke is een slechte.
Ik had gelukkig een goeie, die omtrent rapley zelfs letterlijk zei dat kind en gezin daar niet achter staat.... Maar dat ik me duidelijk had ingelezen en dat ze haar dochter vanaf 6m OOK gewoon eten uit het vuistje had laten knabbelen.
De wegingen en metingen en dat soort onderzoeken is een ramp geweest soms: eerste dokter had een vaccin te veel geplaatst, net nadat ze zei: ze is precies wat aan het uitdrogen, ik zou er morgen wel mee naar de pediater gaan.... Pediater was woest dat een arts vaccins toedient terwijl ze zelf eerst aangeeft dat het kind ziek is én dan nog eens (Gelukkig onschuldig) een vaccin te veel geeft.
Gelukkig 2 vestigingen van k&g in mijn stad, dus overgestapt naar de andere met een veel bekwamere arts, ècht "huisartsgevoel" meer.
Dan ook nog een verpleegster gehad die vroeg of ze al kon kruipen? Nee, het is ne poepschuiver. Ah?laat eens zien? *Tilt dochter op en zet haar op het randje van de onderzoekstafel zodat ik haar aan de andere kant zou kunnen lokken* ècht, wtf, een kind op een tafel zetten om kruipen te demonstreren?!?
Dochter gewoon er terug afgehaald en op de grond gedemonstreerd.
Begeleidster nr1 vorig jaar aan de telefoon gehad: ze moest alle ouders opbellen wiens kind niet ingeschreven was in een school van de stad.
Na het obligate "hey, hoe is het?" Volgde: :"je hebt je dochter niet ingeschreven in een school hier. Nu ben ik wel benieuwd wat het geworden is! Wallonië of thuisonderwijs?"
Vond ik wel knap dat ze nog wist dat ik vroeger leerkracht was en ze dus automatisch uitging van een alternatief en niet dat ze een preek zou moeten geven om me uit te leggen waarom ze beter wél naar school zou gaan.