Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

In Gavere goede ervaringen met K&G eigenlijk. Steeds vriendelijk en bekwaam.

Alleen de allereerste K&G-medewerkster toen die na enkele dagen op bezoek kwam bij de geboorte van onze eerste, die zei wel zaken waarvan we toch ook even fronsten. En dat nadien rustig negeerden.

Common sense is altijd ons ding geweest (over het gewone opvoeden dan he, niet over medische zaken, dan volg ik liever dokters :) ). Werkt goed.
Wij ook zeer tevreden in Gavere.
De vroedvrouw daarentegen…

Hier was eerder andersom kinderarts die extra voedingen voorschreef voor de zoon, omdat hij niet bijkwam en te mager was volgens de curve. Bijvoedingen hadden geen enkel effect.

Dokter van K&G die daarop reageerde dat de dokter niet moest zagen en naar het kind moet kijken die nog wel super allert was. Achteraf gezien was de zoon ziek, met ziekenhuisname RSV.

Dochter is 11 en zit in het laatste leerjaar. Was even rap aan het uitrekenen en zag dinsdag dat vandaag, donderdag, het nog 100 dagen is tegen dat ze "afgestudeerd" is. Toen een mailtje gestuurd naar de leerkracht dat ze dit eens terloops zou kunnen vertellen. Leerkracht direct heel enthousiast en vandaag gaan ze dus in thema gangster naar school (met tegelijk de start van alle uitleg over wat middelbaar is, wat er allemaal verandert in je leven zowel puur schoolmatig als anders, ....

Ik blijf het schitterend vinden dat ze zo kunnen inpikken op ideeën van ouders en het nuttige met het leuke kunnen koppelen.

Maar ook: ze is al bijna 12 :o.

Dochter is 11 en zit in het laatste leerjaar. Was even rap aan het uitrekenen en zag dinsdag dat vandaag, donderdag, het nog 100 dagen is tegen dat ze "afgestudeerd" is. Toen een mailtje gestuurd naar de leerkracht dat ze dit eens terloops zou kunnen vertellen. Leerkracht direct heel enthousiast en vandaag gaan ze dus in thema gangster naar school (met tegelijk de start van alle uitleg over wat middelbaar is, wat er allemaal verandert in je leven zowel puur schoolmatig als anders, ....

Ik blijf het schitterend vinden dat ze zo kunnen inpikken op ideeën van ouders en het nuttige met het leuke kunnen koppelen.

Maar ook: ze is al bijna 12 :eek:.
Heel fijne reactie inderdaad! 👌
En idd tegelijk confronterend dat er weldra iemand met een brommerke naar uw dochter komt vragen (of tegenwoordig is dat met een stepke zeker?)

Ach, over een jaar of twee komen de eerste vriendjes en dan zal het echt wel leuk worden. :unsure:

Heeft er iemand zijn kind al laten vaccineren?

Vandaag uitnodiging in de bus gehad, 5 jaar… Pfizer blijkbaar.

Gavere, is dat dan die van Nazareth? Daar zitten wij bij, voorlopig ook nog tevreden van, maar ze hebben nog niet veel moeten doen ook :p

Toen wij gingen was dat in centrum van Gavere.

Gaat enorm snel he. Huizenhoog cliché, maar absolute waarheid.

De onze gaan volgende week zaterdag om hun eerste prik.

Denk dat het overal Pfizer is.

Wij gaan zondag met de zoon en dochter tegelijk. Ze zijn aan het discussieren over wie de eerste prik MAG krijgen en wie het eerst volledig gevaccineerd zal zijn. Net alsof die 5 minuten een verschil maakt. Maar blijkbaar wel voor hen ;).

Hier geven ze de mogelijkheid om te prikken op school. Ik vermoed dat mijn zus haar kinderen zo geprikt zullen worden. MOgelijks werkt dat ook een beetje laagdrempeliger voor veel ouders (al kregen ze pas maandagavond de brief en moest die woensdag al binnen zijn, beetje krap :p).
Die van mij wou toch graag dat ik er bij was (hij is 5) en staat ingepland voor over een kleine 2 weken.

Na de afgebroken zwangerschap (geen hartslag) van mijn vrouw in september heeft ze opnieuw een positieve zwangerschapstest afgelegd. Binnen enkele weken eerste afspraak bij de gynaecoloog.
Zenuwen :unsure:

Veel succes @Sylverscythe, we hopen op positief nieuws !!

Leerkracht direct heel enthousiast en vandaag gaan ze dus in thema gangster naar school (met tegelijk de start van alle uitleg over wat middelbaar is, wat er allemaal verandert in je leven zowel puur schoolmatig als anders, ....
Ik snap het precies niet goed, maar wat heeft het thema gangster te maken met middelbaar? Of is dat gewoon toeval dat die samen komen?

Hier ons kleine meisje geboren vorige vrijdag. Uiteindelijk toch iets vroeger dan voorzien (was uitgerekend voor 18/1), maar dat vind ik niet zo erg, ik liep mij de laatste dagen al te vervelen omdat ik niet veel meer kon doen. Voorlopig is het vooral slapen en eten. Hopelijk blijft dat slapen vlot verlopen als ik dit hier soms zo lees :D

Hier ons kleine meisje geboren vorige vrijdag. Uiteindelijk toch iets vroeger dan voorzien (was uitgerekend voor 18/1), maar dat vind ik niet zo erg, ik liep mij de laatste dagen al te vervelen omdat ik niet veel meer kon doen. Voorlopig is het vooral slapen en eten. Hopelijk blijft dat slapen vlot verlopen als ik dit hier soms zo lees :D
Proficiat aldaar. Geniet ervan.

Terug
Bovenaan